کی ام سی KX7

کی ام سی KX7، شاسی بلند جدید کرمان موتور؛ مشخصات فنی و آپشن ها

گروه خودروسازی کرمان موتور در سال جاری از شاسی بلند جدیدی به نام کی ام سی KX7 رونمایی خواهد کرد. مشخصات این خودروی جذاب چیست؟

سال جدید آغاز شده و خودروسازان یکی پس از دیگری محصولات تازه‌نفس خود را رونمایی می‌کنند. شنیده‌ها حاکی از این است که کرمان موتور قصد دارد از یک شاسی بلند دو دیفرانسیل جدید رونمایی کند؛ اما آیا به سبد محصولات این خودروساز، ماشین جدیدی اضافه خواهد شد یا خیر؟

با مشخصات کی ام سی KX7 آشنا شوید

نام احتمالی شاسی بلند جدید کرمان موتور، کی ام سی KX7 است و احتمال مونتاژ آن طی چند ماه آینده زیاد است. اخبار واصله حاکی از این است که قطعات منفصله خودروی شاسی بلند این شرکت در راه ایران است. چندین ماه قبل کرمان موتور در سایت ارگ جدید بم اقدام به مونتاژ و سر هم کردن قطعات آزمایشی KMC KX7 کرده بود و حالا که محموله اصلی در راه ایران است به‌احتمال زیاد تولید آن آغاز خواهد شد.

کی ام سی کی KX7

به‌لحاظ ابعاد و اندازه، شاسی بلند دو دیفرانسیل کرمان موتور برادر بزرگتر بهمن دیگنیتی محسوب می‌شود؛ چرا که هم ابعاد بزرگتری دارد و هم آپشن‌ها و امکانات رفاهی بیشتری برایش در نظر گرفته شده است. یکی از نقاط قوت این کراس اوور سایز بزرگ 7 نفره بودن و دو دیفرانسیل بودن آن خواهد بود که عامل تمایزی با سایر رقبا به‌حساب می‌آید.

مشخصات فنی کی ام سی KX7

زیر کاپوت کی ام سی کی ایکس 7 کرمان موتور یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ تعبیه شده که می‌تواند حداکثر 230 اسب بخار قدرت و 355 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. نیروی محرکه در این شاسی بلند از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ انتقال می‌یابد و مجهز به تکنولوژی جذاب هیوندای پاورتک است.

هوشمندی جعبه دنده باعث می‌شود نیروی پیشرانه به‌خوبی به چهار چرخ منتقل شود و اگر راننده نیاز به ضریب متوازنی داشته باشد، انتقال قدرت متناسب با احتیاج وی بین چرخ‌ها جابه‌جا خواهد شد. از نظر ابعادی طول، عرض و ارتفاع کی ایکس 7 به‌ترتیب برابر است با 4930 میلی‌متر، 1935 میلی‌متر و 1765 میلی‌متر و فاصله محوری نیز 2810 میلی‌متر ارزیابی شده و در نهایت، رینگ‌ها 20 اینچی است.

آپشن‌های رفاهی کی ام سی کی ایکس 7

از قابلیت‌ها و توان حرکتی و فنی بالای شاسی بلند کرمان موتور به‌اندازه کافی گفتیم و حالا نوبت به امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی این محصول تازه‌نفس می‌رسد. خوشبختانه خودروسازی کرمان موتور تصمیم گرفته فول‌آپشن‌ترین نسخه این خودرو را به کشور وارد و مونتاژ کند و با این حساب نباید نگران امکانات آن باشیم.

از جمله امکانات رفاهی و ایمنی KMC KX7 می‌توان به 6 کیسه هوای 10 نقطه‌ای، رادار خطی، رادار نقطه کور، رادار تابلوخوان، رانندگی خودکار سطح 2.5، رانندگی بین خطوط، ترمز اضطراری اتوماتیک، کروز کنترل تطبیقی، نور بالای اتوماتیک، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه جلوگیری از واژگونی، اخطار نقاط کور هنگام پارک کردن و اخطار نقاط کور هنگام پیاده شدن از خودرو اشاره کرد.