سونی اکسپریا 1 مارک 5

گوشی سونی اکسپریا 1 مارک 5 با اسنپدراگون 8 نسل 2، دوربین انقلابی و جک هدفون معرفی شد

گوشی سونی اکسپریا 1 مارک 5 – Xperia 1 Mark V با مشخصات پرچمدار و بهبودهای چشمگیر در ماژول دوربین رسما رونمایی شد. در ادامه با مشخصات این پرچمدار 1400 دلاری بیشتر آشنا خواهیم شد.

سری گوشی های اکسپریا سونی از قدیم‌الایام به‌خاطر ارائه دوربین‌های فوق العاده و توانایی‌های صوتی منحصربفردشان محصولاتی جذاب برای علاقمندان به عکاسی و عاشقان موسیقی بوده‌اند.

بخش اصلی این اعتبار گوشی های Xperia در بخش‌های یادشده به خاطر استفاده از فناوری‌های برجسته پردازش تصویر، جک 3.5 میلیمتری هدفون، پشتیبانی از فرمت‌های متعدد صوتی و ویژگی‌های مشترک آن‌ها با دوربین‌های آلفای سونی بوده است.

امروز سونی از نسل جدید گوشی‌های سری Xperia سونی تحت نام سونی اکسپریا 1 مارک 5 رونمایی کرده و قصد دارد همان عملکرد خاطره‌انگیز قبل را در سال 2023 نیز ارائه دهد.

سونی اکسپریا 1 مارک 5

در ادامه با هم به معرفی مختصر گوشی سونی اکسپریا 1 مارک 5 و بررسی قابلیت‌های مختلف آن خواهیم پرداخت.

سونی اکسپریا 1 مارک 5؛ بهترین گوشی دارای جک هدفون!

دوربین

در نخستین گام از معرفی و بررسی گوشی Xperia 1 V سونی به بررسی سیستم دوربین آن خواهیم پرداخت.

مهم‌ترین تغییر مدل 2023 گوشی پرچمدا سونی در بخش دوربین آن حاصل شده؛ جایی که حسگر 12 مگاپیکسلی اصلی مدل‌های قبل با یک سنسور با رزولوشن فوق‌العاده بالا جایگزین شده است.

سونی در گوشی جدید و پرچمدارش از حسگرهای 52 مگاپیکسلی سری تی اگزمور استفاده می‌کند. این دوربین از دریچه دیافراگم f/1.9 برخوردار بوده و اندازه حسگر آن 1/1.35 اینچ است. این حسگر حدودا 1.7 برابر بزرگ‌تر از نمونه موجود در Xperia 1 IV است.

گوشی Xperia 1 V

سونی ادعا کرده که این حسگر بزرگ‌تر منجر به افزایش حساسیت به نور کم خواهد شد. بنابراین تصاویر ثبت شده توسط این دوربین دارای حداقل نویز در فضاهای تاریک خواهند بود.

حسگر 52 مگاپیکسلی به کار رفته در سونی اکسپریا 1 مارک 5 به‌جای نسبت متعارف 4:3، از نسبت جدید 4.3:3 استفاده خواهد کرد.

البته باید بدانید این گوشی عکس‌ها و ویدیوها را صرفا با رزولوشن 48 مگاپیکسلی به ثبت خواهد رساند. در حقیقت این دوربین از همان فناوری آشنای ادغام پیکسل‌ها استفاده کرده و عکس‌های با رزولوشن 12 مگاپیکسل را به یک تصویر نهایی 48 مگاپیکسلی تبدیل می‌کند.

در کنار این حسگر جدید، سونی البته دوربین 12 مگاپیکسلی تله فوتو سال گذشته را در پرچمدار امسالش حفظ کرده است. این دوربین البته همچنان تصاویری 85 تا 125 میلیمتری (بزرگنمایی 3.5 تا 5.2 برابری) را ثبت کرده و احتمالا افرادی که به دنبال بزرگنمایی بسیار زیاد هستند را ناامید خواهد کرد.

گوشی جدید سونی

بعلاوه، گوشی Xperia 1 V سونی همچنان همان حسگر 12 مگاپیکسلی فوق عریض را نیز همچنان در اختیار خواهد داشت.

سونی همچنین مجموعه‌ای از قابلیت‌های جذاب مرتبط با دوربین را نیز در گوشی پرچمدار جدیدش تعبیه کرده است. به عنوان مثال قابلیت S-Cinetone یکی از این قابلیت‌هاست که امکان ضبط ویدیوهایی سینمایی را به کاربر می‌دهد.

علاوه بر این، برخی از دیگر قابلیت‌های دوربین این گوشی نیز عبارتند از عکسبرداری در شب برای بهبود کیفیت تصاویر در نور کم و ویژگی Creative Look که امکان استفاده از افکت‌ها و تیپ‌های متفاوت تصویربرداری را به کاربر می‌دهد.

سونی همچنین قابلیت‌های گسترده‌تری را نیز در اختیار افرادی که گوشی سونی اکسپریا 1 مارک 5 را به دوربین‌های آلفا متصل می‌کنند قرار داده است. مثلا در صورتی که گوشی به دوربین وصل شود، می‌تواند نقش صفحه نمایش خارجی را برای آن ایفا کند و حتی ویدیوها و عکس‌های ضبط شده توسط دوربین را هم در حافظه خود ذخیره نماید.

Xperia 1 Mark 5

دوربین Xperia 1 V همچنین از مد جدیدی بهره می‌برد که به کمک آن می‌توان در حین ضبط ویدیوهای تبلیغاتی به‌طور دقیق بر روی محصول مورد بحث تمرکز کرد.

سونی همچنین سرانجام به انتقادات متعدد از پرچمداران نسل‌های قابل خود گوش داد و رابط کاربری عمودی را به اپلیکیشن‌های Cinema Pro، Photo Pro و Video Pro اضافه کرد.

سایر مشخصات Xperia 1 V سونی

سونی البته به جز بهبود چشمگیر سیستم دوربین، سایر مشخصات گوشی جدیدش را هم‌تراز با سایر پرچمداران شناخته شده بازار در نظر گرفته است.

این گوشی از چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 بهره می‌برد. سونی ادعا کرده که به لطف بهینه‌سازی‌های متعدد این پردازنده‌ها، مصرف انرژی دستگاه در حین استفاده از دوربین 20% کاهش خواهد یافت.

این کمپانی همچنین اعلام کرده که دفع حرارت سونی اکسپریا 1 مارک 5 نیز در مقایسه با نسل قبلی، عملکردی 60 درصد بهتر خواهد داشت. این خبر با در نظر گرفتن این که مدل سال گذشته، از عملکرد ضعیف حرارتی رنج می‌برد، اتفاق مهمی برای پرچمدار جدید ژاپنی به شمار می‌رود.

این گوشی همچنین از یک صفحه نمایش 6.5 اینچی اولد با رزولوشن 4K و نرخ رفرش 120 هرتز بهره می‌برد. این صفحه نمایش نسبت 21:9 دارد.

البته پانل به کار رفته در این صفحه نمایش از نوع LTPO نیست و نمی‌تواند نرخ رفرش را به‌طور دینامیک تغییر دهد. به همین جهت، حداقل نرخ رفرش صفحه نمایش این گوشی برابر با 60 هرتز خواهد بود و خبری از کاهش نرخ رفرش تا یک و یا حتی ده هرتز، به منظور کاهش مصرف انرژی نیست.

در عین حال باید در نظر گرفت که Xperia 1 Mark V یکی از معدود گوشی‌های مجهز به صفحه نمایش 4K در بازار به شمار می‌رود.

دیگر مشخصات کلیدی پرچمدار جدید سونی نیز عبارتند از 12 گیگ رم، 256 گیگ حافظه داخلی (که از طریق کارت حافظه تا یک ترابایت قابل ارتقاست) و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی.

به ادعای سونی، باتری این دستگاه قادر است پس از سه سال استفاده (1180 سیکل شارژ کامل) حدود 80 درصد از قابلیت نگهداری شارژ اولیه خود را حفظ کند.

البته برای مقایسه در این خصوص باید بدانید که گوشی‌سازان معتبر چینی مانند اوپو، ریلمی و وان پلاس ادعا کرده‌اند که باتری محصولاتشان پس از 1600 چرخه شارژ به 80 درصد شارژدهی اولیه می‌رسد.

سونی اکسپریا 1 مارک 5

گوشی سونی اکسپریا 1 مارک 5 همچنین از شارژ سریع 30 واتی و شارژ بیسیم 15 واتی نیز پشتیبانی می‌کند. البته آداپتور شارژ این دستگاه درون جعبه موجود نخواهد بود.

پرچمدار جدید سونی همچنین محصولی بادوام و مقاوم هم به شمار می‌رود. این گوشی در بخش جلو و عقب از لایه محافظ گوریلا گلس ویکتوس برای حفاظت از صفحه نمایش بهره برده و موفق به کسب استاندارد IP65/68 برای محافظت در برابر نفوذ گرد و غبار و رطوبت شده است.

سایر قابلیت‌های فنی این دستگاه نیز شامل جک 3.5 میلیمتری هدفون، اسپیکرهای دوگانه استریو و کلید فیزیکی شاتر هستند.

ژاپنی‌ها البته در خصوص پشتیبانی نرم افزاری از پرچمدار جدیدشان اظهار نظری نکرده‌اند. با این حال طرفداران گوشی های این برند امیدوارند شاهد پیشنهادی بهتر از سال گذشته برای Xperia 1 V باشند! سال گذشته، سونی گوشی پرچمدارش را با تضمین انتشار دو نسخه اصلی سیستم عامل و سه سال آپدیت‌های امنیتی روانه بازار کرد.

قیمت پرچمدار جدید سونی چقدر است؟

سونی پیش‌تر نشان داده که از تعیین قیمت‌های بالا برای گوشی‌های پریمیوم و پرچمدارش ابایی ندارد!

امسال نیز شاهد رویه‌ای مشابه از سوی این کمپانی هستیم؛ چرا که قیمت این گوشی که در سه رنگ مشکی، سبز و نقره ای روانه بازار می‌شود، برابر با 1400 دلار خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*