تاثیر مثبت اجرای برجام بر گسترش روابط بین‌المللی علمی و پژوهشی ایران

گری لوییس، هماهنگ کننده سازمان ملل متحد و رییس برنامه عمران این سازمان در ایران، در بازدید از واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی و در نشست با مجید عباسپور، رییس دانشکده محیط زیست و انرژی این واحد ،فضای پسابرجام را در گسترش روابط بین‌المللی علمی و پژوهشی ایران بسیار مثبت ارزیابی کرد.

گری لوییس با اشاره به تجهیزات و امکانات مطلوب این واحد تصریح کرد که از منظر سازمان ملل متحد، مقوله محیط زیست برای توسعه جوامعی همچون ایران در اولویت توجه قرار دارد.وی به همکاری‌های زیست محیطی سازمان ملل متحد با ایران و دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر همکاری خوبی میان ایران و سازمان ملل وجود دارد و دولتمردان ایران ارتباطات نزدیکی با این سازمان برای بهبود وضعیت زیست محیطی کشور دارند.

۲pjv5q72

نماینده سازمان ملل متحد در ایران در بازدید از واحد علوم و تحقیقات، از امکانات و تجهیزات این واحد ابراز شگفتی کرد و گفت: این واحد دانشگاهی با این تعداد کثیر دانشجو و دستاوردهای علمی و پژوهشی برنامه‌های مختلف و متنوع آموزشی و تحقیقاتی در دست اقدام، می‌تواند تعامل علمی مناسبی در زمینه بین‌المللی داشته باشد.

وی یکی از دلایل حضور خود در این واحد را توسعه روابط علمی جهان با ایران عنوان کرد و گفت: دانشگاه‌های ایران به ویژه واحد علوم و تحقیقات می‌توانند تعاملات علمی و پژوهشی گسترده‌ای با جهان داشته باشند.

دکتر مجید عباسپور، رییس دانشکده محیط زیست و انرژی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این نشست با اشاره به این که واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور محسوب می‌شود، گفت: تمایل برای ایجاد ارتباطات نزدیکتر میان دانشگاه‌های ایران با مراکز بین‌المللی وجود دارد.

وی با اشاره به برگزاری همایش‌های مختلف توسط واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: برگزاری دوره‌ای دیگر از کنفرانس محیط زیست و توسعه پایدار با همکاری مشترک واحد و انجمن متخصصان محیط زیست ایران در اسفندماه امسال از جمله این همایش‌ها است.

دکتر عباسپور از همکاری نزدیک این واحد با واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی و دیگر دانشگاه‌های کشور به ویژه در مراکز تحقیقاتی واحد خبر داد و گفت: گسترش ارتباطات دانشکده محیط زیست و انرژی با سازمان ملل متحد، با توجه به دریافت کرسی انرژی‌های نو از این سازمان، در دستور کار این دانشکده قرار دارد.

بر اساس این گزارش، طی این ملاقات که با حضور دکتر حمیدرضا غفارزاده مدیرکل بین‌الملل واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد برگزار شد، مقرر شد طرفین نسبت به برقراری ساز و کاری مناسب برای بهره گیری از خدمات متخصصان ایرانی مقیم خارج از کشور با مشارکت دفتر سازمان بین‌الملل و نیز تاسیس مرکز تخصص‌ها با هدف مبادله تخصصی در سطح بین‌المللی بررسی و اقدام کنند.

منبع : isna

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*