جاده ای باستانی

کشف جاده ای باستانی با قدمت 7 هزار سال در کف دریا

گروهی از باستان‌شناسان دانشگاه زادار کرواسی توانستند بقایای جاده ای باستانی را با قدمت 7 هزار سال در کف دریا کشف کنند.

جزیره کورچولا که در کشور کرواسی واقع شده به‌عنوان خانه محوطه‌های باستان‌شناسی شناخته می‌شود که برخی از آنها حدود 20 هزار سال قبل از میلاد قدمت دارند؛ اما به تازگی کشف یک جاده باستانی 7 هزار ساله که یک مکان باستانی را به این جزیره متصل می‌کرد، باستان‌شناسان را به‌وجد آورد.

جزئیات کشف جاده ای باستانی در کرواسی

جاده ای باستانی

گروهی از باستان‌شناسان دانشگاه زادار کرواسی موفق شدند در عمق 5 متری یک محوطه باستان‌شناسی غرق شده به نام سولین که در گذشته یک سکونتگاه نوسنگی بود، یک جاده باستانی 7 هزار ساله را کشف کنند. طبق اعلام باستان‌شناسان، این جاده باستانی مردم تمدن خوار (Hvar) را به سواحل جزیره کورچولا می‌رساند.

جاده ای باستانی

سرپرست گروه باستان‌شناسان اعلام کرد محققان در ابتدا موفق به کشف بقایای سنگ‌هایی شدند که به یک جاده با عرض 4 متر تعلق داشت. در ادامه محققان رادیو کربن چوب‌هایی که در گل‌ولای دریا کشف کرده بودند را تاریخ‌گذاری کردند که نتایج آن نشان داد این جاده در 4900 قبل از میلاد (حدود 7 سال قبل) ساخته شده و یک جاده باستانی محسوب می‌شود.

جاده ای باستانی

از آنجایی که طی کاوش‌های باستان‌شناسی قبلی محققان توانستند ظروف سفالین و سایر اشیا مربوط به تمدن خوار را کشف کنند، اکنون باستان‌شناسان بر این باورند که این جاده نیز توسط مردمان همین تمدن ساخته شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*