نمونه عکس های دوربین‌ شیائومی ۱۳ اولترا

نمونه عکس های دوربین شیائومی 13 اولترا را تماشا کنید

در این مقاله به بررسی نمونه عکس های دوربین شیائومی 13 اولترا خواهیم پرداخت، دوربینی که با آن همه می‌توانند به یک عکاس حرفه‌ای تبدیل شوند.

غول تکنولوژی چینی تصاویری را به عنوان نمونه عکس های دوربین شیائومی 13 اولترا به نمایش گذاشته و می‌خواهد قدرت دوربین گوشی جدید خود را به رخ بکشد. در تصاویری که شیائومی ۱۳ اولترا ثبت می‌کند جزئیات بیش‌از اندازه برجسته نشده‌ و به واقعیت بسیار شبیه هستند.

عکاسان حرفه‌ای دوربین‌های دیجیتال خود در دست گرفته و انواع عکس‌های شگفت‌انگیز را خلق می‌کنند، عکس‌هایی که اغلب بیانگر افکار آنهاست. اما اکثر مردم دوربین حرفه‌ای برای ثبت لحظات خود ندارند، بنابراین از تلفن همراه برای این منظور استفاده می‌کنند.

تصاویر ثبت شده با دوربین شیائومی 13 اولترا با تمام گوشی‌ها متفاوت است و می‌تواند زندگی را همان‌گونه که در واقعیت دیده می‌شود ثبت کرده و آثار عکاسی خود را خلق کند.

شیائومی 13 Ultra دستگاهی است که می‌تواند مردم را با هر سطح توانایی در عکاسی واقعا عاشق این حرفه کند. در ادامه با بررسی ویژگی‌ها و نمونه عکس های دوربین شیائومی 13 اولترا با ما همراه باشید.

مشخصات دوربین‌ شیائومی ۱۳ اولترا

مشخصات دوربین‌ شیائومی ۱۳ اولترا

  • دوربین 50 مگاپیکسلی واید – Sony IMX 989
  • دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی
  • دوربین ۵۰ مگاپیکسلی فوق عریض
  • دوربین 50 مگاپیکسلی با زوم 5 برابری (پریسکوپی)، 120 میلی‌متری با گشودگی دریچه دیافراگم f/3.0
  • دوربین 50 مگاپیکسلی با زوم 3.2 برابری، 75 میلی‌متری با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8

شیائومی 13 اولترا دارای چهار لنز با فوکوس ثابت، فوکوس خودکار فوق‌العاده سریع و ضبط ویدیویی عالی، به‌علاوه تن رنگ لایکا است.

دوربین اصلی شیائومی 13 اولترا با پایه بزرگ یک اینچی که نور بیشتری را در موقعیت‌های تاریک به ارمغان می‌آورد، ترکیب شده است. دوربین اصلی یک پوشش نانو چند لایه دارد که سرعت انتقال نور را در همان زمان بهبود می‌بخشد.

دوربین این گوشی همچنین می‌تواند روی حالت Auto تنظیم شود که به‌طور خودکار مقدار دیافراگم را با توجه به روشنایی صحنه، فاصله فوکوس و تعداد چهره‌ها تنظیم می‌کند. این ویژگی برای کاربرانی که در تنظیم دیافراگم تنبل هستند بسیار ارزشمند خواهد بود.

در Xiaomi 13 Ultra، انحرافات در انتهای لنز حذف شده است و نیاز به معرفی الگوریتم‌های اصلاح را از بین می‌برد. این بهبود همچنین به تلفن اجازه می‌دهد تا از عملکرد سنسور استفاده کامل کند و کیفیت تصویر واضح‌تری را ارائه دهد. باتری این گوشی نیز بسیار بادوام است و با عکاسی در طول روز تنها 1٪ از شارژ آن کم می‌شود.

نمونه تصاویر پرچمدار جدید شیائومی

نمونه تصاویر دوربین‌ شیائومی ۱۳ اولترا

این عکس‌ها را در هنگ کنگ با Xiaomi 13 Ultra گرفته شده‌اند. در این بررسی هدف ما مقایسه دوربین این گوشی با سایر پرچمداران و رتبه‌بندی آنها نیست و تنها در مورد ویژگی‌هایی مانند تجربه کاربری و مزایای آن صحبت خواهیم کرد.

اگر یک عکس در نگاه اول خوب به نظر می‌رسد، رنگ و نور باید اصلی‌ترین دلیلی باشد که این احساس را در شما ایجاد می‌کند. به‌عنوان شریک موبایل لایکا، شیائومی 13 اولترا مطمئناً از نظر سبک عکاسی از لایکا الگو گرفته است. شاید همکاری شیائومی با کمپانی لایکا باعث شده است تا دوربین این گوشی از برجسته کردن بیش از حد جزئیات خودداری کرده و در نهایت تصویری طبیعی ثبت کند.

علاوه‌براین که طراحی این پرچمدار بسیار شبیه M10R است، سبک عکس نیز بسیار مشابه به‌نظر می‌رسد. محدوده دینامیکی بالای گوشی‌های سنتی را رها کنید و کنتراست را افزایش دهید. این یکی از بهترین گزینه‌ها برای برجسته‌تر جلوه دادن سوژه عکس است.

به‌طور دقیق، شیائومی 13 Utlra بیشتر شبیه یک دوربین حرفه‌ای بدون پردازش هوش مصنوعی است. در این گوشی، شارپنینگ بیش‌از حد، HDR خیلی قوی و اشباع زیاد از حد را نخواهید دید. با این دوربین و طراحی خاص آن گاهی فراموش خواهید کرد که از تلفن همراه برای عکاسی استفاده می‌کنید نه دوربین!

یکی از ویژگی‌های این گوشی که به‌آن نسبت به دوربین عکاسی برتری می‌دهد، راحتی استفاده و خوش‌دست بودن آن است. در مقایسه با گوشی‌های دیگر، شیائومی 13 اولترا بزرگ‌تر و سنگین‌تر است، اما در مقایسه با دوربین، کوچک و سبک است.

زمانی که در محیط بیرون هستید، دوربین همیشه همراه شما نخواهد بود، اما تلفن همیشه همراه شماست. بنابراین این گوشی می‌تواند دوربین دوم شما باشد و با وجود آن هیچ یک از لحظات عالی اطراف خود را از دست نخواهید داد.

با وجود این قابلیت شما دیگر نیازی به حمل کیف دوربین نخواهید داشت و می‌توانید در مواقعی که نیاز به عکس گرفتن دارید، آن را از جیب خود بیرون آورده و به‌راحتی از آن بهره ببرید.

نمونه عکس های دوربین‌ شیائومی ۱۳ اولترا

سبک رنگ منحصربه‌فرد Xiaomi 13 Ultra می‌تواند افراد را برای گرفتن عکس ترغیب کند. در حالت Pro، می‌توانید سبک تصاویر خود را سفارشی کنید. برای اینکه استایل یکپارچه‌سازی با سیستم‌عامل‌تر باشد، تن رنگ را افزایش دهید. پس از این کار مشاهده خواهید کرد که عکس‌های به‌دست‌آمده بیشتر شبیه حس یک عکس دوربین قدیمی است.

نمونه عکس های دوربین شیائومی 13 اولترا نشان می‌دهند که حتی معمولی‌ترین عکس‌ها نیز بعد از پردازش لایکا خوب به نظر می‌رسند.

Ultra Raw

نمونه عکس های دوربین‌ شیائومی ۱۳ اولترا

امروزه اکثر گوشی‌های پرچمدار با فرمت Raw (نوعی فایل که در پاسخ به محدودیت‌های فرمت فایل جِی‌پگ طراحی شده است) عکس می‌گیرند، اما 13 Ultra از چندین پشته عکس خام برای ارائه یک حالت Ultra Raw جدید استفاده می‌کند.

وقتی سعی می‌کنید نوردهی را در نواحی تاریک نشان دهید، متوجه می‌شوید که عکس‌های Ultra Raw نویز رنگی بسیار کمتری دارند. تنها مشکل این است که حجم فایل دو برابر می‌شود.

دیافراگم متغیر

دیافراگم متغیر یکی از ویژگی‌های خاص Xiaomi 13 Ultra محسوب می‌شود. البته ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که در بیشتر مواقع نیازی به تغییر دیافراگم نیست؛ زیرا تفاوت زیادی بین F1.9 و F4.0 در گوشی وجود ندارد.

دیافراگم کوچک در شب به یک نقطه ضعف تبدیل می‌شود و سوئیچ خودکار دیافراگم 13 Ultra تقریباً بی‌فایده است، بنابراین می‌توانید فقط از F1.9 برای استفاده روزمره استفاده کنید.

فقط دو موقعیت وجود دارد که می‌توانید به F4.0 تغییر دهید، عکسبرداری از غذا یا متن. دیافراگم کوچک به شما این امکان را می‌دهد که جزئیات را به‌طور کلی ببینید و بوکه بیش از حد دیدن جزئیات پشت آنها را دشوار می‌کند.

ضبط ویدیو

در عصر جدید تکنولوژی امکان ضبط ویدیوی 4k  با 30 فریم بر ثانیه 10 بیت Log با تلفن همراه وجود دارد که باعث بهبود توانایی گوشی‌های همراه در فیلمبرداری شده است. با این حال، در حال حاضر فقط دوربین اصلی پشتیبانی می‌شود و نمی‌توانید با سرعت 60 فریم در ثانیه عکس بگیرید و نرخ بیت فیلم کمی پایین است.

برای فیلم‌برداری با میزان بیت بالا و 60 فریم در ثانیه، می‌توانید سوئیچ Dolby Vision را در شیائومی 13 اولترا روشن کنید. این کار نیاز به یک فرآیند پس از پردازش بسیار حرفه‌ای دارد.

چشمگیرترین موضوع در فیلم‌برداری با دوربین این گوشی این است که می‌توانید در حین ضبط بین چهار عکس جابجا شوید.

دستگیره دوربین

یکی از لوازم جانبی جالب که برای مدل 13 اولترا در نظر گرفته شده دستگیره دوربین است. دستگیره استفاده از گوشی را به‌عنوان دوربین برای مدت زمان طولانی‌ بسیار راحت می‌کند.

این دستگیره توسط یک بست روی قاب محکم می‌شود و می‌توان آن را از طریق یک حلقه آداپتور با یک فیلتر دوربین 67 میلی‌متری نصب کرد. بزرگترین مزیت دستگیره دوربین این است که 13 Ultra را بیشتر شبیه یک دوربین می‌کند.

دوربین این پرچمدار چه معایب و نقص‌هایی دارد؟

اینکه می‌گویم Xiaomi 13 Ultra شبیه یک دوربین حرفه‌ای به نظر می‌رسد به این معنا نیست که واقعاً می‌تواند جایگزین آن شود.

نمونه عکس های دوربین‌ شیائومی ۱۳ اولترا

تفاوت بین این دو ابزار عکاسی در حسگرها، دیافراگم و کیفیت لنز هنوز بسیار ملموس است، بنابراین عکاسی در شب می‌تواند بسیار دشوار باشد. حتی با دوربین دیجیتال نیز عکاسی در شب کار ساده‌ای نیست.

نمونه عکس های دوربین شیائومی 13 اولترا نشان می‌دهند که این گوشی در چندین تجربه عکاسی به اندازه کافی خوب عمل نکرده است. حالت Pro اجازه عکاسی مداوم را نمی‌دهد و دکمه تعویض لنز با یک دست بسیار دور است. این کار عکاسی در یک روز بارانی را که دست دیگر چتر را نگه می‌دارد بسیار دشوار می‌کند.

مشکل بعدی این است که صرف نظر از حالت، هنگامی که 13 Ultra چهره انسان را تشخیص می‌دهد، به طور خودکار نوردهی را افزایش می‌دهد و راهی برای خاموش کردن این ویژگی وجود ندارد.

سوئیچ لنز تنظیم خودکار از دیگر ویژگی‌هایی است که در شیائومی 13 اولترا اضافه شده. با وجود این قابلیت شما نمی‌توانید به‌طور خودکار لنز را تغییر دهید.

نکته آزاردهنده دیگر این است که گاهی اوقات دوربین این گوشی نمی‌تواند انتخاب‌های شما را به خاطر بسپارد. به‌عنوان مثال، HDR همیشه روشن و فیلمبرداری همیشه روی 1080p 30fps پیش‌فرض است. درنتیجه حتی اگر به 4k تغییر داده باشید، دفعه بعد که دوربین را باز می‌کنید بازهم به 1080p تغییر می‌کند.

همچنین حالت حرفه‌ای دوربین این گوشی نمی‌تواند لنزها را از طریق دستگیره تغییر دهد، فقط زوم دیجیتال درون یک لنز است. به‌علاوه با توجه به قیمت فوق‌العاده گران فعلی، خرید این گوشی توصیه نمی‌شود.