اعلان ریتم نامنظم قلب

تاییدیه FDA برای قابلیت اعلان ریتم نامنظم قلب در گلکسی واچ سامسونگ

اعلان ریتم نامنظم قلب گلکسی واچ سامسونگ موفق به دریافت تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) شد. در ادامه با این قابلیت ساعت های هوشمند سامسونگ آشنا می‌شویم.

قابلیت اعلان ریتم نامنظم قلب به‌همراه عملکرد الکتروکاردیوگرام از مچ دست کاربران روی ریتم و ضربان قلب نظارت می‌کند تا در صورت مشاهده علائمی چون بیماری فیبریلاسیون دهلیزی (AFib) به کاربران ساعت های هوشمند گلکسی واچ سامسونگ هشدار دهد. در همین راستا طبق اعلام سامسونگ، قابلیت اعلان ریتم نامنظم قلب (IHRN) در اپلیکیشن Health Monitor این شرکت موفق به کسب مجوز سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) شده است.

قابلیت اعلان ریتم نامنظم قلب گلکسی واچ

هان پاک، رئیس تیم سلامت دیجیتال بخش تجربه موبایل سامسونگ در این خصوص عنوان کرد از این‌که قابلیت اعلان ریتم نامنظم قلب توانسته مجوز FDA را دریافت کند، بسیار خوشحالیم. این قابلیت به این منظور طراحی شده تا به میلیون‌ها نفر در سراسر جهان که ممکن است از بیماری احتمالی قلبی خود اطلاع نداشته باشند، کمک کند.

رئیس تیم سلامت دیجیتال بخش تجربه موبایل سامسونگ در ادامه گفته‌های خود بیان کرد طراحی این قابلیت نشان می‌دهد سامسونگ خلق راهکارهای پیشگیرانه در حوزه سلامتی و ایمنی را در اولویت‌های خود قرار داده است. کاربران به‌کمک این راهکارها می‌توانند تندرستی کلی و سلامتی قلب و عروق خود را به‌طور جامع‌تر درک کنند.

بیماری قلبی عروقی یکی از دلایل اصلی مرگ و میر در جهان محسوب می‌شود و فیبریلاسیون دهلیزی (AFib) که یک نوع آریتمی بوده نیز به‌طور گسترده به‌عنوان یکی از علائم هشداردهنده برای مشکلات عمده قلبی عروقی به‌شمار می‌رود. این بیماری احتمال افزایش خطر سکته مغزی، نارسایی قلبی و سایر مشکلات قلبی را به‌همراه دارد. ضمن این‌که برخی از موارد AFib بدون نشانه یا حتی بی‌صدا بوده و به همین دلیل افراد نمی‌توانند از وجود خطر آن اطلاع پیدا کنند.

اعلان ریتم نامنظم قلب

در همین راستا سامسونگ برای گلکسی واچ‌ها حسگر BioActive را در نظر گرفته تا کاربران بتوانند با ویژگی‌هایی چون ثبت ECG (تست نوار قلب) و عملکرد هشدار HR (تشخیص ضربان قلب بالا یا پایین غیرعادی) سلامت قلب خود را بهتر درک کنند. در همین راستا کاربران گلکسی واچ سامسونگ با قابلیت جدید IHRN می‌توانند بیش از پیش روی سلامت خود نظارت کنند.

پس از این‌که این قابلیت در برنامه Samsung Health Monitor فعال شد، از طریق سنسور BioActive گلکسی واچ می‌تواند ریتم نامنظم قلب را در پس‌زمینه مورد بررسی قرار دهد. در صورت تشخیص نامنظم بودن تعداد مشخصی از اندازه‌گیری‌های متوالی، گلکسی واچ به کاربر در خصوص احتمال AFib هشدار خواهد داد و از کاربر می‌خواهد به‌کمک ساعت خود یک نوار قلب بگیرد و این موضوع را به‌طور دقیق‌تر اندازه‌گیری کند.

ویژگی اعلان ریتم نامنظم قلب (IHRN) بخشی از رابط کاربری One UI 5 Watch سامسونگ بوده و تا پایان سال به کاربران گلکسی واچ های جدید عرضه خواهد شد. البته پس از آن نیز نسخه‌های قبلی ساعت‌های هوشمند سامسونگ می‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*