تلویزیون های Neo QLED سامسونگ

با تلویزیون های Neo QLED سامسونگ وارد دنیای 8K شوید

تلویزیون های Neo QLED سامسونگ شما را به دنیای 8K می‌برند. در ادامه با ویژگی‌های این سری تلویزیون سامسونگ آشنا می‌شوید.

از زمان‌های قدیم که مردم در اماکن عمومی در کنار هم می‌نشستند و به تصاویر سیاه و سفید جعبه جادویی نگاه می‌کردند تا امروز که همه در خانه‌هایشان تلویزیون‌های چند ده اینچی دارند و تصاویر رنگارنگ و زیبا را به تماشا می‌نشینند، تلویزیون‌ها راه طولانی و هیجان‌انگیزی را پشت سر گذاشتند و حالا به جزو جدانشدنی زندگی همه افراد تبدیل شده‌اند. تولیدکنندگان تلویزیون‌ها در این سال‌ها تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا تصاویری واقعی و زیبا را به سمع و نظر شما برسانند و در این مسیر، مدل‌ها و سری‌های متنوعی را تولید و عرضه کردند.

تولید و عرضه تلویزیون های 4K قدم بزرگی بود که در این راه برداشته شد؛ اما حالا تلویزیون های 8K نیز از راه رسیده‌اند تا گام بزرگتری به‌منظور نمایش واقعیت برای کاربران برداشته شود. شرکت کره‌ای سامسونگ از سال 2006 میلادی تا به امروز، به‌مدت هفده سال توانسته رتبه اول بهترین تولیدکننده بازار جهانی تلویزیون را از آن خود کند. این شرکت در سال 2009 میلادی نخستین تلویزیون های LED خود را به بازار عرضه کرد و در دهه دوم قرن جدید با عرضه تلویزیون های QLED به پیشروی خود در بازار جهانی تلویزیون ادامه داد.

تصاویر بسیار باکیفیت و حجم رنگی صد در صد باعث شد تلویزیون های QLED به‌سرعت بتوانند در مرکز توجه قرار بگیرند. سامسونگ یک سال بعد از عرضه این تلویزیون های جدید، نسخه 8K تلویزیون QLED خود را روانه بازار کرد. این تلویزیون‌ها از فناوری جدیدی موسوم به Direct Full Array بهره می‌بردند که به‌وسیله آن، یک نور مستقیم از پس‌زمینه، تعادل نور را در تمام بخش‌های تصویر روی صفحه کنترل می‌کرد. فناوری 8K AI Upscaling نیز در این سری تلویزیون‌ها به‌کار رفته بود که باعث می‌شد با کمک هوش مصنوعی، تصاویر با کیفیت‌های پایین‌تر تا وضوح 8K ارتقا پیدا کنند. بنابراین این تلویزیون‌ها عصر 8K را آغاز کردند.

تلویزیون های Neo QLED سامسونگ

در سال جاری میلادی، سامسونگ مدل‌های جدید سری تلویزیون های Neo QLED 8K را عرضه کرد تا قدم بزرگ دیگری را برای رسیدن به رویای «نمایش واقعیت» که شاید دست‌نیافتنی به‌نظر می‌رسید، بردارد. مدل 2023 سری تلویزیون های Neo QLED 8K سامسونگ به‌منظور ارتقای کیفیت تصویر از پردازنده Neural Quantum بهره می‌برند که قادر به پشتیبانی از فناوری Quantum Mini LED-lit TV با پردازش چهارده بیتی و تکنولوژی ارتقای هوش مصنوعی AI Upscaling است.

فناوری هوش مصنوعی در این تلویزیون‌ها کمک می‌کند تا تصاویر استاندارد یا SDR به‌صورت آنی به تصاویر با رزولوشن بالا یا HDR تبدیل شوند. هوش مصنوعی در این روش، صحنه به صحنه‌ی محتواهای SDR را تجزیه و تحلیل می‌کند تا در نهایت تصاویر روشن‌تر و زنده‌تری را به‌نمایش دربیاورد. در ادامه‌ی این مطلب قصد داریم نگاهی به ویژگی‌های جذاب این تلویزیون‌ها بیندازیم و مراحل طراحی و ساخت آن را از زبان تولیدکنندگان و توسعه‌دهندگان این تلویزیون بررسی کنیم.

نگاهی به فناوری‌های تلویزیون های Neo QLED 8K سامسونگ

تحقق کیفیت بهتر با تجزیه و تحلیل رفتار انسان‌ها

سامسونگ به تلاش خود برای دستیابی به کیفیت فوق‌العاده و ارائه‌ی آن ادامه می‌دهد؛ اما منظور از کیفیت فوق‌العاده در نهایت چیست؟ یانگ سوک هان به‌عنوان یکی از افرادی که روی توسعه این مفهوم در شرکت سامسونگ مشغول به کار است، در این رابطه گفته است:

زمانی کیفیت یک تصویر خوب جلوه می‌کند که حسی از واقعیت را به بیننده منتقل کند. میزان بالای مولفه‌هایی مثل وضوح، روشنایی و بیان رنگ برای اطمینان از کیفیت ضروری هستند. حد تعادل فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند طراحی تراشه و الگوریتم‌های افزایش کیفیت در تصویر و همین‌طور صدا نیز از سایر مولفه‌های مهم و تاثیرگذار در این خصوص هستند.

این توسعه‌دهنده سامسونگ تاکید می‌کند فقط با یک فناوری نمی‌توان اقدام به توسعه کیفیت تصویر کرد؛ به همین خاطر است که سامسونگ همواره برای توسعه ویژگی‌ها، قابلیت‌ها و فناوری‌های جدید تلاش می‌کند و از طریق رویکردهای مختلف به این نوآوری تعهد دارد. یکی از این ویژگی‌های مدرن، فناوری Real Depth Enhancer در تلویزیون های Neo QLED 2023 است که با رویکرد متمایزی ارائه شده و تاثیر چشمگیری در بهبود کیفیت دارد.

وقتی چشم شما روی یک شی متمرکز می‌شود، میزان تمرکز با بهینه‌سازی وضوح و کیفیت بافت سوژه‌ی مورد نظر، بیشتر خواهد شد و در عین حال، تصویر پس‌زمینه نیز حفظ می‌شود. فناوری Real Depth Enhancer این رفتار انسان را درک کرده و بر همین اساس توسعه یافته است. بنابراین این فناوری با کمک هوش مصنوعی و به‌صورت خودکار، یک شی را از پس‌زمینه تصویر جدا می‌کند تا تصاویر به‌شکل واقعی‌تری برجسته شده و حس عمق بیشتری ایجاد شود.

تلویزیون های Neo QLED سامسونگ

فناوری ماتریس کوانتوم یا Neo Quantum Matrix Pro نیز تکنولوژی دیگری است که در این تلویزیون‌ها وجود دارد و از طریق کنترل دقیق ال‌ای‌دی‌های کوچک کوانتومی، نمایش جزئیات را ارتقا می‌دهد و حس واقعیت روی صفحه را بیشتر می‌کند. فناوری Real Depth Enhancer نیز کنتراست سوژه در پیش‌زمینه را تقویت کرده و عمق تصویر را افزایش می‌دهد تا محتوایی که مشاهده می‌کنید، مثل صحنه‌ی واقعی از زندگی پیش روی چشمان شما قرار بگیرد. این فناوری، نتیجه‌ای از بهینه‌سازی تمام فناوری‌های مربوطه است که به‌جای تمرکز کردن روی بهبود وضوح، روی مسائل روانشناختی انسان و درک رفتار کاربر تمرکز می‌کند.

بازی‌های 8K و آثار هنری در صفحه تلویزیون سامسونگ

چقدر از محتواهای متنوعی که امروزه بشر را احاطه کرده‌اند، با کیفیت 8K منتشر می‌شوند؟ سانگ مین لی به‌عنوان رئیس آزمایشگاه راهکارهای کیفیت تصویر سامسونگ در این رابطه می‌گوید با پیشرفت دستگاه‌های 8K مانند گوشی های هوشمند، اکنون همه می‌توانند محتواهای 8K را ایجاد کنند و آن را با وضوح فوق‌العاده ببینند. علاوه بر این، در حال حاضر کارت‌های گرافیکی با کارایی بالا وجود دارند که به دستگاه‌ها اجازه می‌دهند تا بازی‌های 8K را به‌خوبی اجرا کنند. بنابراین اکنون ما در عصر 8K UHD زندگی می‌کنیم.

سانگ مین لی معتقد است میزان فزاینده‌ای از محتواهای 8K در شبکه های اجتماعی وجود دارند و هنرمندان نیز آثار هنری دیجیتال با کیفیت 8K را ایجاد می‌کنند. سامسونگ این سطح کیفیت را در پلتفرم یوتیوب به تلویزیون های Neo QLED 2023 خود اضافه کرد تا شما بتوانید محتواهای 8K موجود در یوتیوب را به‌راحتی در تلویزیون خود مشاهده کنید و از آثار هنری دیجیتال در قالب NFT بهره ببرید.

تلویزیون های Neo QLED سامسونگ

سامسونگ در راس انجمن 8K به‌عنوان سازمانی جهانی که به‌طور غیر انتفاعی با هدف ایجاد استانداردها و گسترش محتواهای 8K در سال 2019 تاسیس شد، قرار گرفته و قصد دارد اکوسیستم این سطح کیفیت از تصاویر را گسترش دهد. در حال حاضر 33 عضو در این انجمن حضور دارند که یکی از آنها شرکت سامسونگ است و تولیدکنندگان پنل‌های تلویزیون، سازندگان تراشه‌های SoC و تولیدکنندگان محتوا از دیگر اعضای این انجمن به‌شمار می‌روند. سامسونگ در سال گذشته تیزری از سریال جدید ارباب حلقه‌ها با نام The Lord of the Rings: The Rings of Power را با همکاری یکی دیگر از اعضای انجمن یعنی آمازون پرایم ویدیو، توسعه داد و با کیفیت 8K منتشر کرد.

تمام این تلاش‌ها و اقدامات باعث شده‌اند سامسونگ تلویزیون‌هایی را طراحی، تولید و عرضه کند که با استفاده از الگوریتم‌های ارتقای کیفیت تصویر و عملکرد صوتی قدرتمند، تصاویری واقعی و چشم‌گیر را متناسب با هر فضا و زمانی پیش روی افراد قرار می‌دهند.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.