اچ تی سی U23 Pro

اچ تی سی با معرفی گوشی U23 Pro ، رسما به نبرد داغ میان‌رده‌ها پا گذاشت

اچ تی سی U23 Pro گوشی میان‌رده جدید تایوانی‌ها است. اچ تی سی یو 23 پرو از دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و نمایشگر ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد. آيا میان‌رده تایوانی می‌تواند سیل گوشی‌های چینی را کنار زده و به‌دست کاربران برسد؟

اچ تی سی را یادتان هست؟ این برند تایوانی زمانی از بزرگان بازار گوشی‌های هوشمند قلمداد می‌شود و رقابت تنگاتنگی نیز با سامسونگ داشت. هرچند این روزها چیزی جز یک شبح بی‌جان از آن باقی نمانده است. HTC سالهاست که در بازار گوشی‌های پرچمدار حضور ندارد و آخرین بار نیز در سال ۲۰۲۰ بود که اولین گوشی از سری U یعنی HTC U20 5G را روانه بازار کرد. حالا پس از چند سال شاهد معرفی اچ تی سی U23 Pro هستیم. آیا میان‌رده جدید اچ تی سی می‌تواند نظر مثبت خریداران را جلب کند؟

مشخصات فنی و قیمت اچ تی سی U23 Pro 

اچ تی سی U23 Pro

بیایید لیست مشخصات را از نمایشگر شروع کنیم. جایی که با یک پنل ۶.۷ اینچی اولد با کیفیت+FHD و نرخ‌ تازه‌سازی ‍۱۲۰ هرتز طرف هستیم. برای جلوگیری از خط‌و‌خش و مقاومت در برابر ضربه نیز لایه‌ای از گوریلا گلس ویکتوس روی صفحه‌نمایش قرار گرفته است. نمایشگر حاشیه‌های نسبتا باریکی دارد و در بخش بالایی آن هم شاهد حضور یک حفره کوچک برای جایگیری دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی هستیم.

از آنجایی که اچ تی سی U23 Pro یک گوشی میان‌رده به‌‌حساب می‌آید، شرکت سازنده حسگر اثر انگشت را در دکمه پاور قرار داده است. هرچند که استفاده از یک حسگر اپتیکال در زیر نمایشگر می‌توانست اچ تی سی یو 23 پرو را به‌گزینه‌ای جذاب‌تر برای کاربران تبدیل کند. مخصوصا که این روزها حسگرهای اپتیکال مشکلات پیشین را از نظر سرعت و دقت ندارند.

در دل محصول جدید HTC چیپست اسنپدراگون 7 نسل 1 قرار گرفته است که قطعا می‌تواند از پس اجرای تمامی برنامه‌ها و اکثر بازی‌های سنگین برآید. با توجه به مدل انتخابی، این تراشه قدرتمند در کنار ۸ یا ۱۲ گیگ رم قرار خواهد گرفت. رم ۱۲ گیگ بیشتر مناسب افرادی است که می‌خواهند چند برنامه را به‌صورت همزمان اجرا کرده و مرتب بین آنها جابه‌جا شوند.

اچ تی سی U23 Pro

برای ذخیره‌کردن اطلاعات نیز حافظه‌ای با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت در اختیار شما خواهد بود. هرچند اگر این مقدار کافی نیست، می‌توانید یک کارت حافظه تهیه کنید؛ زیرا اچ تی سی U23 Pro در خشاب سیم‌کارت جایگاهی اختصاصی برای کارت حافظه دارد. در بدنه پشتی دستگاه شاهد یک جزیره دوربین مستطیلی هستیم که تا حد زیادی یادآور طراحی سال گذشته گوشی‌های سامسونگ است.

در این قسمت ۴ حسگر و یک فلاش قرار گرفته‌اند. ترکیب دوربین HTC U23 Pro شامل دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی، دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی و حسگر سنجش عمق ۲ مگاپیکسلی می‌شود. ترکیبی که این روزها در بسیاری از گوشی‌های میان‌رده دیده می‌شود و می‌توان گفت که به‌جز دوربین اصلی، بقیه تا حد زیادی جنبه تبلیغاتی دارند.

اچ تی سی گوشی جدید خود را به اندروید 13 مجهز کرده است؛ اما خبری از جزئیات پشتیبانی نرم‌افزاری و تعداد آپدیت‌هایی که در آینده برای آن منتشر می‌شود، نیست. از اینکه رابط کاربری اچ تی سی U23 Po تا چه حد با اندروید خام تفاوت دارد نیز آگاه نیستیم؛ اما شرکت سازنده اعلام کرده است که این گوشی با برنامه VIVERSE عرضه می‌شود و با هدست واقعیت ترکیبی VIVE XR نیز سازگار است.

اچ تی سی U23 Pro

وظیفه روشن نگه‌داشتن این مجموعه بر عهده یک باتری ۴۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است. این باتری از شارژ سیمی ۳۰ وات، شارژ بی‌سیم ۱۵ وات و شارژ بی‌سیم معکوس پشتیبانی می‌کند. اچ تی سی نیز در این زمینه مسیر سامسونگ، سونی، اپل و نوکیا را در پیش گرفته است و نمی‌تواند از نظر سرعت شارژ با میان‌رده‌های چینی رقابت کند.

از دیگر مشخصات فنی اچ تی سی U23 Pro می‌توان به پشتیبانی از شبکه 5G، وای‌فای ۶ و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون اشاره کرد. این گوشی در دو رنگ سفید و مشکی عرضه خواهد شد. شرکت سازنده برای نسخه مجهز به ۸ گیگ رم قیمت ۵۵۰ دلار را در نظر گرفته است و قصد دارد مدل ۱۲ گیگ را نیز با قیمت ۵۸۵ دلار عرضه کند. بازه‌ای که در آن گوشی‌های جذابی همچون گلکسی A73 حضور دارند.

به‌نظر شما آیا اچ تی سی می‌تواند با مدل U23 Pro نام خود را در بازار زنده کند؟ آیا تمایلی به خرید این گوشی دارید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*