تویوتا تاکوما مدل 2024

تویوتا تاکوما 2024 ، نسل جدید پیکاپ جذاب ژاپنی معرفی شد

تویوتا نسل جدید پیکاپ Tacoma را معرفی کرد. وانت سایز متوسط تویوتا تاکوما مدل 2024 با مصرف بهتر سوخت، طراحی جدید و… به میدان می‌آید.

تویوتا از نسل چهارم پیکاپ سایز متوسط تاکوما پرده برداشت که مثل توندرا و سکویا بر پایه پلتفرم TNGA-F ساخته شده است. نسل جدید این وانت ژاپنی در زمینه‌های مختلف بهبود پیدا کرده است؛ از طراحی نمای بیرونی با تاثیرپذیری از بقیه ساخته‌های تویوتا تا فناوری‌های فضای داخلی و حتی مصرف سوخت. در ادامه به جزئیات تویوتا تاکوما مدل 2024 اعم از قوای محرکه، امکانات و تجهیزات و… می‌پردازیم.

معرفی تویوتا تاکوما 2024 نسل چهارمی

طراحی، ساخت و ظرفیت

پیکاپ تاکوما نسل جدید تریم لیمیتد

همان‌طور که اشاره شد، تویوتا تاکوما جدید مبتنی بر پلتفرم TNGA-F این خودروساز ژاپنی توسعه پیدا کرده است. در واقع تویوتایی‌ها آن را سوار بر فریم نردبانی فولادی کرده‌اند. در طراحی این پیکاپ جدید حالا المان‌هایی نظیر جلوپنجره بزرگ، چراغ‌های جلو در قسمت بالایی نمای جلو، ورودی‌های هوا در دو طرف سپر و اسپویلر به‌چشم می‌خورد.

لازم به ذکر است که ظرفیت یدک‌کشی تاکوما در برخی از تریم‌ها به حدود 3 تن می‌رسد و ظرفیت حمل بار آن 775 کیلوگرم اعلام شده است. همراه با این پیکاپ همچنین کنترلر ترمز تریلر، راهنمای پشتیبان تریلر، آینه دیجیتال و دوربین 360 درجه در دسترس قرار می‌گیرد. همه این‌ها فرایند یدک‌کشی را برای رانندگان آسان‌تر و همچنین ایمن‌تر می‌کنند.

مشخصات فنی تویوتا تاکوما مدل 2024

نمای جلو تویوتا تاکوما مدل 2024 تریم تی آر دی پرو

تویوتا تاکوما مدل جدید از دو پیشرانه برخوردار خواهد بود. پیشرانه پیش‌فرض یا اصطلاحاً استاندارد این پیکاپ، یک نمونه 2.4 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ است. این پیشرانه در تریم SR می‌تواند قدرتی معادل 228 اسب بخار و گشتاور 330 نیوتن متر را تولید کند. در تریم‌های بالارده‌تر که گیربکس اتوماتیک 8 سرعته دارند، این پیشرانه قادر به تولید قدرت 278 اسب بخار و گشتاور 430 نیوتن متر است. در برخی دیگر از تریم‌ها که انتقال قدرتشان به یک گیربکس دستی 6 سرعته سپرده می‌شود، پیشرانه 4 سیلندر مذکور 270 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور را تحویل راننده می‌دهد.

نمای عقب تویوتا تاکوما مدل 2024 تریم تی آر دی پرو

پیشرانه دیگر تویوتا تاکوما مدل 2024 که i-FORCE MAX نام دارد، با بهره‌گیری از یک موتور بنزین‌سوز 2.4 لیتری و یک موتور الکتریکی 48 اسب بخاری، مجموعاً 326 اسب بخار قدرت و 630 نیوتن متر تولید می‌کند. این پیشرانه که بالارده‌ترین پیشرانه این وانت در نظر گرفته می‌شود، با یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته همراه است. بنا به اعلام تویوتا، این پیشرانه هیبرید مصرف کمتر سوخت را به‌دنبال دارد که جزئیات دقیق آن در تاریخ دیرتری نزدیک‌تر به عرضه این پیکاپ به‌اشتراک گذاشته خواهد شد.

پیکاپ تاکوما نسل جدید تریم تی آر دی اسپرت

نسخه‌های دیفرانسیل عقب پیکاپ تاکوما از دیفرانسیل لغزش محدود اتوماتیک بهره می‌برند و نسخه‌های دو دیفرانسیل یا همان چهار چرخ محرک مجهز به گیربکس کمکی یا ترنسفر کیس 2 سرعته با کنترل الکترونیکی شده‌اند. تویوتا برای تریم‌های TRD PreRunner ،TRD Off-Road ،TRD Pro و Trailhunter هم دیفرانسیل عقب قفل‌شونده الکترونیکی را در نظر گرفته است و نسخه‌های مجهز به پیشرانه i-FORCE MAX قفل دیفرانسیل مرکزی دارند. همچنین تریم جدید Limited سیستم چهار چرح محرک تمام‌وقت را به‌کار می‌گیرد.

فضای داخلی و امکانات ایمنی/رفاهی

فضای داخلی تویوتا تاکوما مدل 2024 تریم تی آر دی پرو

در مرکز داشبورد تویوتا تاکوما مدل 2024 نسل جدید یک نمایشگر 8 اینچی متعلق به سیستم اطلاعات و سرگرمی به‌صورت استاندارد قرار دارد. آپشن نمایشگر 14 اینچی هم پیش رو مشتریان گذاشته می‌شود. نمایشگر این پیکاپ مبتنی بر جدیدترین نسخه سیستم اطلاعات و سرگرمی تویوتا است و از اپل کارپلی و اندروید اوتو به‌صورت بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. چند پورت USB-C برای انتقال داده و شارژ دستگاه‌ها در کابین تعبیه شده و آپشن شارژ بی‌سیم Qi هم موجود است.

فضای داخلی تویوتا تاکوما مدل 2024 تریم تی آر دی پرو

علاوه بر نمایشگر مرکزی، در تریم‌های پایین‌رده‌تر تاکوما یک نمایشگر 7 اینچی به‌عنوان صفحه‌آمپر دیجیتال پشت فرمان نصب شده است. در تریم‌های بالارده‌تر نمایشگر مذکور جای خود را به یک نمایشگر تمام دیجیتال بزرگ‌تر 12.3 اینچی می‌دهد. به‌طور استاندارد قابلیت ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای به‌همراه کارت مخصوص با نام اسمارت کی مهیا است. سیستم صوتی این وانت تویوتا هم متعلق به برند JBL و دارای 10 اسپیکر است و حتی یک اسپیکر قابل حمل FLEX این برند در اختیار خریدار قرار خواهد گرفت. از این اسپیکر می‌توان در مرکز خودرو یا خارج از خودرو هنگام کمپینگ و فعالیت‌های مشابه استفاده کرد.

مدل 2024 تاکوما با مجموعه امکانات ایمنی و کمک‌راننده Safety Sense 3.0 تویوتا به‌صورت استاندارد روانه بازار می‌شود. از جمله امکانات این مجموعه باید به دستیار پایش حرکت خودرو در خط، هشدار عبور از خط، سیستم جلوگیری از برخورد با تشخیص عابران پیاده و کروز کنترل تطبیقی اشاره کرد. این مجموعه هچنین قابلیت جدیدی تحت عنوان دستیار رانندگی فعال (Proactive Driving Assist) را در بر می‌گیرد؛ این قابلیت با استفاده از رادارها و دوربین‌های خودرو، به راننده در فرمان‌دهی کمک می‌کند.

قیمت و زمان عرضه تاکوما نسل جدید

نسخه‌هایی از تویوتا تاکوما مدل 2024 که مجهز به پیشرانه پایه‌اند، مدتی بعد در سال 2023 راهی بازار می‌شوند. این درحالی است که نسخه‌های برخوردار از پیشرانه هیبرید اوایل سال 2024 به عرضه خواهند رسید. قیمت تاکوما نسل جدید در مقطع کنونی معلوم نیست و تویوتا در آینده با نزدیک‌تر شدن به عرضه این پیکاپ، اقدام به اعلام قیمت آن خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*