آنتی ویروس مایکروسافت دیفندر

آیا آنتی ویروس مایکروسافت دیفندر کامپیوتر ما را کند می‌کند؟

آنتی ویروس ویندوز دیفندر – Windows Defeneder مایکروسافت به کند کردن سیستم و کاهش عمر باتری کامپیوتر متهم شده است. آیا این ادعا درست است؟

مایکروسافت دیفندر، نرم افزار آنتی ویروس ویندوز است که به‌طور پیش‌فرض روی رایانه‌های ویندوزی نصب شده است. این برنامه رایگان می‌تواند به شکل موثر از کامپیوتر شما در برابر بدافزارها و سایر تهدیدهای امنیتی محافظت کند. با این حال، Microsoft Defender به دلیل تاثیری که بر عملکرد رایانه دارد، مورد انتقاد برخی قرار گرفته است.

براساس مطالعه‌ جدیدی که توسط پایگاه AV-Test انجام گرفته، مایکروسافت دیفندر به‌طور متوسط 10 درصد بیش از سایر آنتی‌ویروس‌ها از منابع پردازنده استفاده می‌کند. این امر می‌تواند منجر به کندی قابل توجه در عملکرد کامپیوتر، به‌ویژه نمونه‌های قدیمی و کم‌توان شود.

آنتی ویروس مایکروسافت دیفندر، عامل کاهش سرعت کامپیوتر؟

آنتی ویروس مایکروسافت دیفندر

ظاهرا مایکروسافت دیفندر هم‌چنین بر عملکرد عمر باتری نیز تاثیر منفی دارد. این مطالعه نشان می‌دهد که آنتی‌ویروس پیش‌فرض ویندوز عمر باتری کامپیوتر را به‌طور متوسط 15 درصد کاهش می‌دهد. این امر می‌تواند باعث ایجاد چالشی بزرگ برای کاربرانی شود که جهت کار یا تحصیل به لپ‌تاپ خود متکی هستند.

تاثیر منفی Microsoft Defender بر عملکرد باتری، به دلیل نحوه اسکن فایل‌ها توسط این آنتی‌ویروس است. دیفندر در واقع تمام فایل‌هایی که در رایانه باز یا در حال اجرا هستند را مورد اسکن قرار می‌دهد. این فرآیند به‌خصوص در مورد پوشه‌های بزرگ، زمان‌بر است. پروسه اسکن هم‌چنین می‌تواند یک عامل دیگر در اشغال منابع CPU و کاهش عمر باتری باشد.

اما برای کاهش تاثیر منفی عملکرد مایکروسافت دیفندر، راه‌هایی وجود دارند. یکی از این روش‌ها، غیرفعال کردن قابلیت “Real-time Scanning” (اسکن آنی) است. این ویژگی تمام فایل‌ها را در حین اجرا اسکن می‌کند که البته غیرفعال کردن آن می‌تواند حفاظت در برابر بدافزارها را کاهش دهد.

دیگر راهکاری که می‌توانید برای جلوگیری از تاثیر منفی این آنتی‌ویروس انجام دهید، برنامه‌ریزی اسکن برای زمانی است که از رایانه خود استفاده نمی‌کنید. زمان‌بندی اسکن‌ها به ویندوز دیفندر اجازه می‌دهد کامپیوتر شما را بدون تاثیر بر کار یا بازی بررسی کند.

اما روش نهایی، استفاده از یک برنامه آنتی‌ویروس جایگزین است. برخی از این برنامه‌ها که به‌صورت پولی یا رایگان در دسترس قرار دارند تاثیر عملکردی منفی برنامه مایکروسافت را در پی ندارند.

آیا مایکروسافت دیفندر در شناسایی ویروس‌ عملکرد خوبی دارد؟

علی‌رغم تاثیر در عملکرد کامپیوتر، مایکروسافت دیفندر یک برنامه آنتی‌ ویروس خوب و مفید است که در شناسایی و مسدود کردن بدافزارها موثر بوده و استفاده از آن نیز رایگان است. با این حال، اگر عملکرد پردازشی یا باتری دستگاه شما تحت تاثیر این برنامه قرار گرفته، توصیه می‌شود از آنتی‌ویروس دیگری استفاده کنید.

مزایا و معایب آنتی ویروس مایکروسافت دیفندر

مزایا:

  • در شناسایی و مسدودسازی بدافزارها موثر است
  • کاربری آسانی دارد
  • با ویندوز به‌خوبی یکپارچه است

معایب:

  • ممکن است تاثیر منفی بر عملکرد رایانه بگذارد
  • مانند برخی از برنامه‌های آنتی‌ویروس، قابل تنظیم و شخصی‌سازی نیست

آنتی ویروس مایکروسافت دیفندر

معرفی بهترین برنامه‌های امنیتی ویندوز

برترین آنتی‌ویروس‌های بازار آن دسته‌ای هستند که محافظت جامع و کاملی در برابر طیف وسیع تهدیدات مانند ویروس‌ها، بدافزارها، باج‌افزارها و سایر نرم‌افزارهای مخرب ارائه می‌دهند. علاوه بر آن، این برنامه‌ها باید رابط کاربری آسانی را ارائه دهند و تاثیر ناچیزی بر عملکرد سیستم داشته باشند.

در آزمایش اخیر AV-Test که یک آزمایشگاه مستقل تست امنیت به‌شمار می‌رود، در مجموع 14 برنامه آنتی‌ویروس ویندوزی مورد ارزیابی قرار گرفتند. در این بین، 6 برنامه زیر موفق به کسب امتیازی حداکثری 18 شدند:

  1. آواست
  2. آویرا
  3. بیت‌دیفندر
  4. جی-دیتا
  5. کسپرسکی
  6. ترند میکرو

همه برنامه‌های فوق، محافظتی عالی در برابر انواع مختلف تهدیدات امنیتی را ارائه دادند. آنها هم‌چنین به راحتی قابل استفاده بوده و تاثیر ناچیزی بر عملکرد سیستم دارند. اما علاوه بر 6 برنامه بالا که حداکثر امتیاز را کسب کردند، 8 آنتی‌ویروس دیگر نیز امتیاز بسیار خوب 17.5 را به‌دست آوردند. این برنامه‌ها عبارتند از:

  1. AhnLab
  2. AVG
  3. F-Secure
  4. K7 Computing
  5. Malwarebytes
  6. McAfee
  7. Norton
  8. Protected.net

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. تمام این آنتی ویروس ها یا آی پی ایران رو قبول نمی کنند یا مشکل فعال سازی و کرک دارند.

    بهترین گذینه همون انتی ویروس خود ویندوز هست