هوش مصنوعی DragGAN

هوش مصنوعی DragGAN، فتوشاپ را در یک دقیقه به شما یاد می‌دهد + ویدیو

هوش مصنوعی DragGAN که در مرحله آزمایش قرار دارد، با انبوهی از قابلیت‌های ویرایش عکس انقلابی خود، فتوشاپی از نسل آینده است.

شرکت ادوبی طی سال‌های اخیر به‌طور پیوسته ابزارهای مبنتی بر هوش مصنوعی را به منوی نرم‌افزار فتوشاپ خود اضافه کرده است. با این حال، نسخه آزمایشی و جذاب یک تیم تحقیقاتی از مسیر آتی ویرایشگرهای عکس خبر می‌دهد.

این نسخه که هوش مصنوعی DragGAN نام دارد، اگرچه هنوز یک محصول کامل نیست، اما طیف وسیعی از ابزارهای ادیت عکس را با استفاده از AI نمایش می‌دهد که به‌زودی قابل استفاده خواهند شد. این فناوری می‌تواند بازتعریفی از نحوه ویرایش یک عکس برای آینده باشد.

اگرچه دنیا با ابزارهای ویرایش عکس AI بیگانه نیست، اما نسخه آزمایش هوش مصنوعی DragGAN ایده و رابط کاربری کاملا جدیدی را به نمایش گذاشته است. این ابزار جذاب به شما این امکان را می‌دهد تا عکس‌ها را به‌سادگی و متناسب با نیاز خود به گونه‌ای ادیت کنید تا حالت سوژه، وضعیت بدن و حتی تنظیمات کاملا جزئی مانند بازتاب‌ها را تغییر دهید.

با اینکه نتایج حاصل شده هنوز به‌طور کامل دقیق و بی‌نقص نیستند، اما نوید پیشرفتی انقلابی و چشم‌گیر را می‌دهند. هوش مصنوعی DragGAN در واقع پیکسل‌های جدیدی را بر اساس زمینه عکس تولید می‌کند. فیلترهای عصبی فوتوشاپ، به‌ویژه آن دسته که در نسخه بتای این برنامه موجود هستند، تا حدی از جلوه‌های مشابه برخوردار هستند. برای مثال، لغزنده‌هایی برای حالت‌های شاد یا خشمگین وجود دارند که برای اصلاح تصاویر پرتره در اختیار کاربر قرار دارند. در این میان، نرم‌افزارهای DxO نظیر Photolab نیز دارای فناوری U Point است که اجازه می‌دهد روی بخشی از عکس که می‌خواهید تنظیمات را اعمال کنید، اشاره بروید.

با این حال، وجه تمایز هوش مصنوعی DragGan، ادغام هر دو مفهوم به روشی کاملا کاربرپسند است که به شما این امکان را می‌دهد بخشی از عکس را به دلخواه خود انتخاب کرده و سپس ژست، طرز بیان، زبان بدن و دیگر جزئیات را با نتایج کاملا واقعی تغییر دهید.

به‌‌نظر می‌رسد در صورت انتشار نسخه نهایی و بهینه‌سازی شده این فناوری، دیگر خبری از وجود عکس‌های ناقص و غیرقابل اصلاح نباشد. DragGAN هم‌چنین کنترل‌های گرانولار بیش‌تری را نیز ارائه می‌دهد. بدین ترتیب، اگر نمی‌خواهید کل عکس را تغییر دهید، می‌توانید یک ماسک را روی یک ناحیه خاص اعمال کرده و الگوریتم را تنها روی آن ناحیه خاص تنظیم کنید. این سطح از کنترل به کاهش المان‌های تصنعی و خطاها کمک می‌کند.

تیم توسعه‌دهنده این نرم‌افزار هم‌چنین وعده داده در آینده نزدیک قصد دارد امکان ویرایش مبتنی بر نقطه را به مدل‌های مولد سه‌بعدی تعمیم دهد. تا آن زمان، می‌توان انتظار داشت که شاهد بهبود این نوع ویرایش عکس واقعیت‌بخش در برخی از بهترین جایگزین‌های فتوشاپ باشید.

انقلاب بعدی فتوشاپی به سبک هوش مصنوعی DragGAN

ترفندهای جدید ویرایش عکس مبتنی بر هوش مصنوعی، بازتابی تکامل یافته از اولین دموهای فتوشاپ در طول 35 سال گذشته را نشان می‌دهند. بنابراین می‌توان انتظار داشت که تاثیری مشابه و انقلابی در حوزه ویرایش عکس را پدید آورند.

در سال 1987، جان نول از خالقان ادوبی فتوشاپ، یکی از مهم‌ترین عکس‌های یک قرن گذشته را در یکی از سواحل تاهیتی ثبت کرد و از آن برای نمایش ابزارهای باورنکردنی نرم‌افزار خود بهره گرفت. اکنون با گذشت دهه‌ها، شاهد ظهور چند فناوری نوآورانه مانند پاک کن جادویی گوگل تا ابزارهای جدید حذف اشیاء فتوشاپ هستیم.

با این وجود، نسخه آزمایشی هوش مصنوعی DragGAN، اگرچه فعلا در مرحله آزمایش قرار دارد، اما این پتانسیل را دارد که کلیت مفهوم «ادیت عکس» را متحول کند. این ابزار به‌جای روتوش عکس، محتوای موجود را اصلاح می‌کند و از بیان یا ژست اصلی به‌عنوان نقطه شروع برای نتیجه‌ای متفاوت استفاده می‌کند.

اگرچه برخی عکاسان ممکن است این ابزار را بیش‌تر به هنر دیجیتالی تا نوع واقعی تشبیه کنند، اما درست مانند فتوشاپ، ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی نیز مانند فتوشاپ می‌توانند تاثیری مستقیم بر تکنیک‌های عکاسی بگذارند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*