لاماری ایما فول آپشن جدید

لاماری ایما فیس لیفت با صندلی‌ جدید، آپشن‌های زیاد و گیربکس پرچمدار به ایران می‌آید + قیمت

لاماری ایما فیس لیفت همراه صندلی جدید و با جشنواره‌ای از آپشن‌ها و گیربکس پرادعا راهی ایران خواهد شد که در ادامه راجع به این موارد و قیمت نهایی آن صحبت می‌کنیم.

کراس اوور لاماری ایما یا همان دانگ فنگ T5 Evo از همان لحظه‌ای که وارد کشور شد، جایگاه خود را به عنوان یک خودرو جوان پسند و اسپرت پیدا کرد. البته مواردی مثل نداشتن آپشن یا ناهماهنگی جلوپنجره با بدنه، جزو نقطه ضعف‌های اصلی لاماری ایما حساب می‌شدند. به لطف واردات نسخه فول آپشن و فیس لیفت، این ضعف‌ها کاملا از بین می‌روند و جای خود را به نقاط قوت می‌دهند. در ادامه با مهم‌ترین آپشن‌ها و امکانات در آخرین مدل از این کراس اوور چینی همراه می‌شویم و قیمت آن در ایران را بررسی می‌کنیم.

فهرست عناوین:

تفاوت ظاهری لاماری ایما فیس لیفت با نسخه معمولی

لاماری ایما فیس لیفت

نیازی به توضیح نیست که طراحی این خودرو از روی لامبورگینی اوروس بوده اما فرم جلوپنجره، همه چیز را خراب می‌کرد. پس لاماری ایما جدید هم در قدم اول به سراغ جلو پنجره رفته و خطوط افقی و شکسته را جایگزین طرح قدیمی با ستون‌های موازی کرده است. همچنین دو خط موازی هم به طرح کاپوت اضافه شده تا نمای 3 بعدی را خلق کند و لبه‌ی کاپوت هم از یک طرح V شکل بهره می‌برد تا ظاهر تهاجمی در این خودرو، به اوج خود برسد.

لاماری ایما فیس لیفت

رینگ‌های لاماری ایما فیس لیفت هم از نوع 19 اینچی با طرح مولتی اسپاک یا همان چند پره هستند و شما می‌توانید رنگ مشکی راه هم برای آن‌ها انتخاب کنید. به علاوه یک نوار مشکی رنگ هم به قسمت رکاب اضافه شده تا لاماری ایما جدید را بیشتر شبیه به یک شاسی بلند کند.

لاماری ایما فیس لیفت

در نمای عقبی، سیستم اگزوز چهارکاناله را به روال سابق داریم اما طرح سپر عقب و دیفیوزر، کاملا تغییر کرده و دو هواکش فیک هم روی گلگیرها تعبیه شده. همچنین محل قرار گیری پلاک هم اکنون به داخل دیفیوزر عقبی رفته تا طرح صندوق عقب و چراغ‌ها را یکپارچه‌تر نشان دهد. ابعاد و اندازه لاماری ایما فیس لیفت هم به روال سابق برابر 4595 میلی متر طول، 1860 میلی متر عرض و 1690 میلی متر ارتفاع است و فاصله محورها هم به 2715 میلی متر می‌رسد.

مدل فول آپشن با طراحی قدیمی هم به ایران می‌آید

البته توجه کنید که در حال حاضر، مدل فول آپشن قرار است با همان طراحی قبلی راهی ایران شود و در آینده، شاید نسخه فول آپشن با طراحی فیس لیفت را در خیابان‌های کشور ببینیم.

کابین جدید با صندلی‌های اسپرت

لاماری ایما فیس لیفت

صندلی‌های جدید با قالب یکپارچه

اصلی‌ترین تفاوت کابین و اتاق لاماری ایما فیس لیفت با مدل‌های معمولی، به حضور صندلی‌های اسپرت بازمی‌گردد که شاید آن‌ها را به اسم صندلی‌های مسابقه‌ای یا ریسینگ هم بشناسید. این صندلی‌های برای اولین بار با لاماری ایما جدید فول آپشن به ایران می‌آیند که یکی از نقطه قوت‌های مهم این خودرو در برابر رقیب‌های لاماری ایما خواهند بود.

لاماری ایما فیس لیفت

همچنین به روال گذشته، دو نمایشگر دیجیتال 10.25 اینچی را داریم و و فرمان دی کات با غربیلک سه پره و تزئینات طرح کرومی هم مثل قبل در سر جای خود قرار دارند. نمایشگرهای دیجیتال در لاماری ایما فیس لیفت هم به سیستم عامل فیوچر لینک 4.0 مجهز شده‌اند تا در پاسخ دادن به نیازهای کاربر، کوچک‌ترین تاخیر نداشته باشند.

اهرم دنده الکتریکی و دکمه‌های ترمز پارک برقی و اتوهلد هم در کنسول میانی قرار گرفته‌اند و جای سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک هم هیچ فرقی نکرده. سانروف و تودوزی لاماری ایما فیس لیفت و فول آپشن هم چیز جدیدی را اضافه نمی‌کنند.

مشخصات فنی و آپشن‌های لاماری ایما فیس لیفت و فول آپشن

لاماری ایما فول آپشن جدید

در زیر کاپوت لاماری ایما جدید و فول آپشن، باز هم همان موتور 1.5 لیتری توربو شارژ (با کد DFMC15TP1) را داریم که 190 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور را تولید می‌کرد. البته گفته می‌شود که همین پیشرانه با گشتاور 285 نیوتن متری هم قابل انتخاب است که طبیعتا قیمت کمتری خواهد داشت. البته واردات لاماری ایما هیبریدی هم در دستور کار آرین پارس موتور قرار دارد. همچنین لاماری ایما برقی هم به تازگی معرفی شده اما واردات آن به ایران، هنوز مشخص نیست.

استفاده از آخرین تکنولوژی‌های چین در موتور لاماری ایما با راندمان بالا

لاماری ایما فول آپشن جدید

هر دو پیشرانه از تکنولوژی ماخ پاور دانگ فنگ (Mach Power) بهره می‌برند که باعث می‌شود تا در برابر سایر چینی‌ها، مصرف سوخت کمتر، پایداری بیشتر و قدرت بالاتری را تولید کنند. برای مثال، راندمان حراراتی این پیشرانه حدود 41.07 درصد است که این عدد دقیقا تنه به تنه‌ی خودروهای برتر کره‌ای حرکت می‌کند. همچنین صدای این موتور در حالت کار حدودا 38.5 دسیبل است و انگار نه انگار که با یک موتور ساکت و برقی طرف هستید. طبق گفته‌های دانگ فنگ، مصرف سوخت این پیشرانه در حالت ترکیبی و در هر 100 کیلومتر، فقط 5.7 لیتر است که برای یک کراس اوور با این قد و قامت، شاهکار به حساب می‌آید.

گیربکس لاماری لاماری ایما جدید و فول آپشن جزو 10 گیربکس برتر در جهان است!

لاماری ایما فیس لیفت

گیربکس لاماری ایما فیس لیفت و فول آپشن، از نوع گیربکس اتوماتیک 7 سرعته دو کلاچه با سیستم کلاچ خیس است که در کشور چین با اسم 7DCT300 شناخته می‌شود. به ادعای دانگ فنگ، این گیربکس جزو ده گیربکس برتر در جهان است که هماهنگی بالاتری با پیشرانه را ارائه می‌دهد. همچنین گیربکس تیپ ترونیک هم برای اولین بار با لاماری ایما جدید و فول آپشن به ایران خواهد آمد.

آپشن‌ها و امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی

لاماری ایما فول آپشن جدید

از جذاب‌ترین آپشن‌ها و امکانات لاماری ایما فیس لیفت و فول آپشن که در نسخه‌های قبلی نبودند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صندوق پران برقی با سنسور حرکت پا
  • سنسور باران
  • گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو با تنظیم درجه
  • تنظیم برقی صندلی‌های ردیف جلو
  • دوربین 360 درجه
  • رادار باقی ماندن بین خطوط
  • رادار نقطه کور
  • سنسور هشدار تصادف از جلو
  • نوربالای اتوماتیک
  • دستیار پارک اتوماتیک (آپشنال)

حالا به این مجموعه، موارد زیر را هم اضافه کنید تا با یکی از کامل‌ترین کراس‌ اوورهای بازار ایران آشنا شوید:

  • ایربگ راننده و سرنشین و زانویی و پرده‌ای در مجموع 6 کیسه هوا
  • سنسور پارک در سپر عقب
  • دکمه انتخاب حالت‌های رانندگی
  • استارت کی لس و قابلیت ورود بدون کلید به کابین
  • سانروف و سقف پاناروما
  • آینه‌های جانبی تاشو با تنظیم برقی
  • سیستم تعلیق تمام مستقل برای هر چهار چرخ
  • کروز کنترل
  • دستیار کنترل حرکت در سربالایی و سرپایینی
  • سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری
  • سنسور فشار باد لاستیک
  • ترمز پارک برقی و اتوهلد
  • چراغ‌های تمام ال ای دی جدید با اتو لایت و دی لایت و قابلیت تنظیم ارتفاع نور از داخل کابین
  • فرمان برقی با غربیلک دی کات و مجهز به دکمه‌های مالتی فانکشن و تزئینات طرح کرومی، مجهز به سه حالت رانندگی

سواری نرم و هیجان در پیچ‌ها، دو مورد از هدیه‌های جذاب لاماری ایما فیس لیفت و فول آپشن به شما هستند. سیستم تعلیق جلو در این خودرو از نوع مک فرسون مستقل است و در محور عقب با سیستم مولتی لینک مستقل طرف می‌شویم. اکثر رقبای لاماری ایما به تعلیق دوجناقی مجهز شده‌اند که در برابر تعلیق مولتی لینک، سواری و نرمی پایین‌تری را ارائه می‌دهد.

قیمت و تاریخ رونمایی از لاماری ایما فیس لیفت و فول آپشن در ایران

لاماری ایما فول آپشن جدید

قیمت لاماری ایما فیس لیفت و فول آپشن حول و حوش 17 تا 19 هزار دلار است که با این تفاسیر در بازار ایران، می‌توانند تا 2.3 میلیارد تومان را کسب کند. هرچند که قیمت لاماری ایما جدید و فول آپشن در نمایندگی آرین پارس موتور، احتمالا کمتر از 2 میلیارد تومان خواهد بود. به احتمال خیلی زیاد، نسخه فول آپشن در تابستان امسال به نمایشگاه خودرو تهران خواهد آمد و نسخه فیس لیفت هم شاید در این نمایشگاه حضور داشته باشد.