صنعت گوشی های هوشمند

اتفاق بزرگ بعدی در صنعت گوشی های هوشمند چیست؟

فکر می‌کنید کدامیک از فناوری‌های کنونی می‌تواند انقلاب بعدی در صنعت گوشی های هوشمند را رقم بزند؟ هوش مصنوعی، واقعیت افزوده یا طراحی تاشو و رول‌شونده صفحه نمایش؟

بازار کنونی گوشی های موبایل را باید یکی از رقابتی‌ترین و پیشروترین بازارهای دنیا دانست. تنوع، گستردگی و پیشرفت روزانه این صنعت کار را برای همراه شدن با ترندهای جدید آن سخت می‌کند و اجازه درجا زدن به کسی را نمی‌دهد.

با توجه به این که در حال حاضر صنعت گوشی های هوشمند از چندین جبهه مختلف در حال پیشرفت و ترقی است، اما آینده این صنعت کاملا درخشان و روشن ارزیابی می‌شود. اما آیا تا کنون با خود فکر کرده‌اید که اتفاق مهم بعدی که در صنعت گوشی های هوشمند رخ خواهد داد چیست؟

امروز سعی داریم در گجت نیوز به بررسی همین مساله بپردازیم.

آینده صنعت گوشی های هوشمند به کدام سمت در حرکت است؟

در ادامه این متن، تعدادی از زمینه‌های مهمی که دنیای گوشی های موبایل می‌تواند در آینده خیلی نزدیک شاهد شکوفایی آن‌ها باشد را بررسی خواهیم کرد.

گوشی های تاشو

گوشی تاشو

با وجود این که گوشی های هوشمند تاشو مدتی‌ست که وارد بازار شده‌اند، اما همچنان محصولاتی کمیاب و گران قیمت تلقی می‌شوند.

با پیشرفت تکنولوژی‌های به کار رفته در این دستگاه‌ها، احتمالا در آینده نزدیک شاهد ارزان تر شدن این دستگاه‌ها خواهیم بود. این امر می‌تواند جرقه‌ای برای یک انفجار بزرگ در صنعت گوشی های هوشمند باشد؛ انفجاری که نتیجه آن فراگیر شدن گوشی‌های هوشمند تاشو ارزان قیمت است.

فناوری 6G

فناوری 6G همان‌طور که از نامش پیداست، نسل بعدی تکنولوژی‌های مخابراتی است که سرعت بسیار بالایی را در مقایسه با نسل پنجم ارائه می‌کند.

به این ترتیب گوشی‌های 6G قادر خواهند بود دانلود فایل‌ها، استریم ویدیوها و بازی‌های آنلاین را با سرعت بسیار بیشتری انجام دهند.

هوش مصنوعی

صنعت گوشی های هوشمند

در حال حاضر هوش مصنوعی به شکل‌های مختلفی اعم از تشخیص چهره، تشخیص صدا و ترجمه متون در گوشی های هوشمند حضور دارد.

با این حال می‌توان انتظار داشت صنعت گوشی های هوشمند حرکت جامع‌تری به سوی استفاده از این فناوری داشته باشد.

به این ترتیب، در آینده نزدیک می‌توان با کمک هوش مصنوعی اموری نظیر تنظیم قرارها، برنامه‌ریزی سفر و به دست آوردن اطلاعات جدید را نیز به انجام رساند.

همچنین با پیشرفت و گسترش هوش مصنوعی، می‌توان انتظار داشت که اپلیکیشن‌های زیادی طراحی شوند که به کمک یادگیری ماشین و زبان پردازش طبیعی سعی در شخصی‌سازی تجربه کار با گوشی‌ها کنند.

به عنوان مثال، یک گوشی که از AI بهره می‌برد، قادر است عادت‌های شما را بررسی کرده و بر اساس پیش‌بینی‌هایی که از رفتارتان دارد، تجربه کاربری منحصربفردی را به شما ارائه دهد.

مواد خودترمیم

گوشی های با قابلیت خودترمیمی هنوز در ابتدای راه قرار داشته و تا شکوفایی، فاصله زیادی دارند. با این وجود این فناوری می‌تواند نقش بسزایی در آینده صنعت گوشی‌های موبایل ایفا کند.

گوشی‌های مجهز به این قابلیت قادرند خط و خش‌های کوچک و آسیب‌های جزیی را به‌طور خودکار ترمیم کنند. بنابراین ایمنی گوشی‌های موبایل آینده در برابر خطرات محیطی افزایش خواهد یافت.

دوربین‌های زیر صفحه نمایش

دوربین زیر صفحه نمایش

دوربین‌های زیر صفحه نمایش هم از آن دسته تکنولوژی‌هایی هستند که هم اکنون به‌طور محدود در برخی گوشی‌های پرچمدار مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این حال، به نظر می‌رسد این دسته دوربین‌ها پتانسیل آن را دارند که به‌طور کامل جایگزین دوربین‌های سلفی کنونی شوند.

استفاده از این دوربین‌ها می‌تواند باعث طراحی کاملا بی‌حاشیه گوشی‌های موبایل شود که از قدیم‌الایام هدف بسیاری گوشی‌سازان به شمار می‌رفته است.

گوشی فاقد پورت

یگی دیگر از فناوری‌هایی که می‌تواند صنعت گوشی های هوشمند را با انقلابی روبرو کند، گوشی‌های بدون پورت است.

این تکنولوژی همچنان در دست توسعه بوده و هنوز امکان بهره برداری در ابعاد کلان را ندارد. با این حال تاثیر مهمی که طراحی بدون پورت گوشی‌های هوشمند در سیستم شارژ آن‌ها رقم می‌زند، می‌تواند زمینه‌ساز اتفاقی بزرگ در آینده این بازار شود.

این دسته گوشی‌ها به‌طور کامل از فناوری شارژ بیسیم بهره برده و خطر آسیب دیدن پورت‌های دستگاه و موارد این چنینی را از بین می‌برند.

صفحه نمایش های رول شونده

صفحه نمایش‌های رول شونده نیز هنوز در مرحله طراحی مفهومی قرار داشته و به‌طور گسترده به عموم معرفی نشده‌اند؛ اما مزایای فراوان این دسته صفحه نمایش‌ها می‌تواند باعث تغییر همیشگی در طراحی گوشی های موبایل شود.

استفاده از این  صفحه نمایش‌ها امکان تغییر آنی اندازه نمایشگر گوشی‌ها را فراهم می‌کند. به این ترتیب، انجام بازی‌های موبایل یا تماشای محتوای ویدیویی بر روی گوشی‌های هوشمند از این طریق وارد سطح بالاتری خواهد شد.

واقعیت افزوده

واقعیت افزوده

واقعیت افزوده یا AR نیز یکی از ترندهای پرطرفدار سال‌های اخیر صنعت گوشی های هوشمند است که می‌تواند آینده این صنعت را شکل دهد.

به کمک این فناوری می‌توان اطلاعات دیجیتالی را با روی دنیای واقعی ادغام کرد و از این طریق، دنیایی غنی و به شدت تعاملی را خلق نمود که پر از پتانسیل‌های باورنکردنی است.

تا به امروز چندین اپلیکیشن سرشناس بازار مثل اسنپ چت یا بازی پوکمون گو از فناوری واقعیت افزوده بهره برده و هر دو نیز با استقبالی باورنکردنی روبرو شده‌اند.

با این وجود این تکنولوژی هنوز در ابتدای راه است و با پیشرفت آن می‌توان انتظار داشت که کاربری‌های پیچیده‌تری مثل خرید مجازی، بازی‌های حرفه‌ای و استفاده‌های آموزشی با بهره‌گیری از AR معرفی شوند.

مواد پایدار

از آن جا که در سال‌های اخیر کاربران و گوشی سازان توجه فراوانی به اثرات زیست محیطی این دستگاه‌ها داشته‌اند، می‌توان پیش‌بینی کرد که در آینده گوشی‌سازان به سمت گوشی‌های ساخته شده از موارد پایدار هدایت خواهند شد.

امروزه کمپانی‌هایی مثل سامسونگ یا Fairphone رو به استفاده از مواد بازیافتی در طراحی و ساخت گوشی‌های خود گرفته و تلاش کرده‌اند که ردپای کربن خود را کاهش دهند. با این وجود به نظر می‌رسد مواد تجزیه‌پذیر، آینده طراحی گوشی‌های موبایل خواهند بود و در سال‌های آتی به‌طور گسترده در این موارد مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

جمع بندی

گوشی تاشو

کسی نمی‌تواند منکر سرعت سرسام‌آور رشد تکنولوژی در صنعت گوشی های موبایل شود. با این وجود هنوز نمی‌توان به‌طور دقیق حدس زد که کدامیک از فناوری‌های کنونی، انقلاب بعدی در این صنعت را رقم خواهد زد!

اتفاق بزرگ بعدی در دنیا گوشی های موبایل می‌تواند گوشی‌های تاشو، فناوری 6G، واقعیت افزوده، هوش مصنوعی و یا استفاده از مواد پایدار در طراحی باشد.

با این حال، صرفنظر از این که کدامیک از این موارد بتواند آینده این صنعت را رقم بزند، می‌تواند مطمئن بود که راحتی استفاده، کاربری بیشتر و قیمت مناسب‌تر، چیزی است که نصیب ما کاربران خواهد شد!

در سال‌های اخیر گوشی‌های موبایل به اجزای جدایی ناپذیری از زندگی ما تبدیل شده‌اند و هر پیشرفتی در این محصولات می‌تواند به‌طور مستقیم بر روی زندگی روزمره ما اثرگذار باشد.

شما در این زمینه چه نظری دارید؟ فکر می‌کنید کدام تکنولوژی آینده گوشی‌های موبایل را دستخوش تغییر خواهد کرد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*