نمایشگاه خودرو شهر آفتاب

نمایشگاه خودرو شهر آفتاب تحریم شد؛ خودروسازان شرکت نمی‌کنند!

نمایشگاه شهر آفتاب یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های خودرو کشورمان بود؛ اما امسال با تحریم خودروسازان، احتمالا یکی از کم‌رونق‌ترین سال‌های این نمایشگاه پرطرفدار را داشته باشیم. با گجت نیوز همراه شوید تا دلیل این تحریم را بررسی کنیم.

نمایشگاه خودرو شهر آفتاب یکی از پررونق‌ترین نمایشگاه‌های خودرویی کشور بوده است. هر چند در سال‌های اخیر، به جز خودروهای چینی، به سختی می‌شد برندی دیگر را پیدا کرد، اما امسال ظاهرا باید حسرت دیدن همین خودروهای چینی را هم داشته باشیم! شرکت‌های خودروسازی تصمیم گرفته‌اند امسال در نمایشگاه خودرو شهر آفتاب شرکت نکنند.

چرا خودروسازان نمایشگاه شهر آفتاب را تحریم کردند؟

آن‌طور که گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهند، برگزارکنندگان نمایشگاه در تصمیمی عجیب می‌خواستند نمایشگاه شهر آفتاب ۱۴۰۲ را در قالب سه شرکت برگزارکننده نمایشگاه و در یک کنسرسیوم برگزار کنند. حالا ظاهرا دیگر خبری از کنسرسیوم این نمایشگاه نیست و زمان برگزاری آن هم به تیرماه امسال منتقل شده است.

تا به این لحظه شرکت‌های مختلف تولیدکننده خودرو تصمیمی برای ثبت نام در این نمایشگاه نگرفته‌اند و پاسخ روشنی درباره حضور در این رویداد نداده‌اند. ظاهرا دلیل اصلی تولیدکنندگان خودرو در کشورمان برای این تصمیم، عدم مشخص بودن مجریان این نمایشگاه بوده است. تولیدکنندگان و واردکنندگان خودرو خواستار شفافیت بیشتر در برگزاری این رویداد هستند و شاید بخواهند بی‌خیال برگزاری این نمایشگاه در شهر آفتاب بشوند.

نمایشگاه خودرو شهر آفتاب

با این حال چنین رویدادهایی برای بسیاری از تولیدکنندگان اهمیت زیادی دارند و می‌توانند با استفاده از آن‌ها، بازاریابی بهتری داشته باشند و در نتیجه فروش محصولاتشان را بالاتر ببرند. این مورد برای واردکنندگان و مونتاژکنندگان خودروهای چینی اهمیت بالاتری دارد و این موضوع از حضور پررنگ آن‌ها در نمایشگاه‌های خودرو تهران، مشهد، اصفهان و … قابل مشاهده است.

این احتمال وجود دارد که تا زمان برگزاری نمایشگاه، تصمیم تولیدکنندگان عوض شود و بخواهند دوباره در این رویداد مهم حضور داشته باشند. در هر حال باید دید سرنوشت نمایشگاه خودرو شهر آفتاب در سال ۱۴۰۲ به چه شکلی رقم می‌خورد.

آیا شما در سال‌های اخیر از نمایشگاه خودرو شهر آفتاب بازدید کرده‌اید؟ سطح برگزاری این رویداد از نظر شما چطور بوده است؟ نظر خود را با کاربران گجت نیوز به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ماشین هایی که هرروز تو خیابون میبینیم حالا تو نمایشگاه دیدنش چه فرقی داره؟
    چیز جدیدی که رونمایی نمیکنن؟ نه تکنولوژی جدیدی دارن نه آدم مهمی نه حرکت خاصی… توی دنیا هم که ماشینای مارو اصلا گاری هم حساب نمیکنن