تولید قطعات خودروهای ایرانی در چین با قیمت باورنکردنی؛ شمع 206 فقط 25 هزار تومان

شاید باور نکنید اما لوازم یدکی و قطعات خودروهای ایرانی با قیمت عجیب و فوق العاده ارزان، در کشور چین تولید می‌شوند؛ در ادامه راجع به این مسئله، به طور مفصل صحبت می‌کنیم و قیمت آن‌ها را به شما نشان می‌دهیم.

در هفته گذشته، یک ویدیو در توییتر و اینستاگرام منتشر شد که از تولید لوازم یدکی و قطعات خودروهای ایرانی در کشور چین حکایت می‌کرد. حالا ما در گجت نیوز سعی داریم تا این مسئله را بیشتر بررسی کنیم و به قیمت لوازم ماشین‌های ایرانی که در چین ساخته می‌شوند، نگاهی داشته باشیم. در ابتدای کار از شما دعوت می‌کنیم که ویدیو زیر را تماشا کنید و سپس به سراغ ادامه ماجرا بروید.

فهرست عناوین:

تولید قطعات و لوازم یدکی خودروهای ایرانی در چین

برای حمایت از گجت نیوز، لطفا ویدیو را از چنل یوتیوب تماشا کنید

طبق بررسی‌هایی که از «وب‌ سایت‌های عمده فروشی قطعات خودرو در کشور چین» داشتیم، متوجه شدیم که حجم زیادی از لوازم یدکی خودروهای ایرانی در چین تولید می‌شود؛ آن هم با قیمت‌های فوق العاده ارزان و عجیب و غریب! در ادامه، چند مورد از آن‌ها را برای شما مثال می‌زنیم و قیمت‌های قطعات خودروهای ایرانی در داخل کشور و چین را با هم چک می‌کنیم.

قیمت کفشک سمند EF7 در چین و ایران

لوازم یدکی ماشین‌های ایران در چین

قیمت هر عدد از کفشک‌های ترمز سمند EF7 در کشور چین و با بالاترین کیفیت ممکن و گارانتی، بین 1 تا 10 دلار متغیر است. در حالی که این قطعه در ایران، زیر 600 هزار تومان پیدا نمی‌شود.

قیمت لنت ترمز سمند EF7

لوازم یدکی ماشین‌های ایران در چین

اگر در کارخانه‌های لوازم یدکی چینی به دنبال لنت ترمز سمند بگردید، به رقم‌های عجیب و غریبی مثل 4 و 5 دلار می‌رسید. در حالی که برای خرید این قطعه در ایران، باید بیش از 450 هزار تومان هزینه کنید.

قیمت استپر دریچه گاز سمند در چین و ایران

اگر استپر موتور دریچه گاز سمند EF7 خراب شود، تقریبا 400 هزار تومان خرج روی دست شما می‌گذارد اما قیمت این قطعه در چین، از 4 دلار بیشتر نمی‌شود و یک سال هم گارانتی دارد.

قیمت قفل داشبورد و ست قفل و کلید و استارت سمند

ست کامل قفل و کلید و استارت سمند شامل کلید‌ و قفل درب راننده و شاگرد، قفل و کلید داشبورد و صندوق عقب و استارت خودرو، با قیمت 4 تا 6 دلار در خرده‌ فروشی‌های چینی پیدا می‌شود. حالا شما حدس بزنید که این ست در ایران چقدر آب می‌خورد؟ سربسته بگویم که فقط قفل و کلید داشبورد سمند و 405، حدود 250 هزار تومان است.

مقایسه قیمت دسته موتور سمند EF7 در چین و ایران

تولید قطعات خودروهای ایرانی در چین

اگر 100 عدد از دسته‌ موتور سمند EF7 را در چین سفارش دهید، باید فقط 500 دلار هزینه کنید؛ یعنی هر عدد 5 دلار یا حدود 200 هزار تومان، در حالی که قیمت دسته موتور سمند EF7 در ایران از 700 هزار تومان به بالا است.

تولید و قیمت شمع خودروهای ایرانی در چین

لوازم یدکی ماشین‌های ایران در چین

اگر در بازار چین به دنبال شمع سمند و پژو 405 و 206 بگردید، با هزاران فروشنده مختلف طرف می‌شوید. قیمت‌ آن‌ها از 0.45 دلار شروع می‌شود و اگر بالاترین کیفیت را بخواهید، باید به ازای هر شمع، حدود 1 دلار پرداخت کنید. یعنی قیمت شمع سمند و پژو 206 و 405 در کشور چین، فقط نیم دلار یا همان 25 هزار تومان است!

قیمت تسمه تایم و تسمه دینام خودروهای ایرانی در چین

این قطعه هم از آن چیزهایی است که چندین قیمت دارد. جالب است بدانید که تسمه تایم و تسمه دینام سمند و انواع پژو و پراید، در کشور چین تولید می‌شود و قیمت آن هم از 3.5 دلار تا 4 دلار متغیر است. در حالی که قیمت آن در ایران، از 400 هزار تومان به بالا شروع می‌شود.

قیمت تیغه برف پاک کن ماشین‌های ایرانی در چین

شاید باور نکنید اما قیمت تیغه برف پاک کن (کامل) خودروهای ایرانی در چین، از 0.7 دلار شروع می‌شود و نهایتا به 3 دلار می‌رسد. قیمت این قطعه در ایران را لطفا خود شما سرچ کنید و اختلاف قیمت عجیب آن را ببینید.

چرا قطعات خودروهای ایرانی در چین تولید می‌شود؟

تولید قطعات خودروهای ایرانی در چین

هرچند که صنعت «ساخت قطعات خودرو» در ایران، تقریبا در دهه 80 سامان گرفته بود اما در حال حاضر، اصلا وضعیت خوبی ندارد و به زور و ضرر، نیاز خودروهای کارخانه را تامین می‌کند؛ چه برسد به بخش بازار و تامین لوازم یدکی! این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که حتی در برخی از روستاهای چین، خط تولید قطعات خودرو راه افتاده و محصولات آن‌ها علاوه بر تامین نیاز داخلی، به کشورهایی مثل ایران هم صادر می‌شوند.

چرا قیمت لوازم یدکی خودروهای ایرانی در چین ارزان است؟

تولید قطعات خودروهای ایرانی در چین

اجازه دهید جواب این سوال را جور دیگری دهیم؛ چرا قیمت خودروهای برقی ساخت چین ارزان است؟ چرا که هزینه کارگر، تحقیق و توسعه، زمین کارخانه، رفت و آمد و …. کمتر از کشورهای اروپایی است. همین مسئله را به سوال بالا بسط دهید و جواب خود را بدست آورید. البته ناگفته نماند که هزینه تولید هر چیزی در ایران و طی سال‌های گذشته (به دلایل مختلف مثل تحریم و …) فوق العاده زیاد شده است.

کدام دسته از لوازم یدکی ماشین‌های ایران در کشور چین تولید می‌شوند؟

تولید قطعات خودروهای ایرانی در چین

چینی‌ها رنج گسترده‌ای از لوازم یدکی خودروهای ایرانی را با قیمت بسیار پایین‌تر تولید می‌کنند. برای مثال ست کلید و قفل درب و استارت سمند، شمع محصولات ایران خودرو و سایپا، استپر موتور سمند، انواع تسمه دینام و تسمه تایم، دسته موتور، سنسور میل بادامک سمند، انژکتور پژو 206 و 405، کفشک ترمز، دسته اهرم راهنما، پکیج تیغه برف پاک کن، ایربگ راننده و سرنشین سمند، فن موتور 405 و لنت ترمز تمام خودروهای ایرانی، از جمله محصولات و لوازم یدکی‌هایی هستند که در چین تولید می‌شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. من از خیابون رد میشدم مردم می‌گفتند … نوکر … و چینه
    بیراه نبوده

  2. حق حق حق حق حق میگید درود بر گجت نیوز

  3. برچسبای ساخت ایران هم تو چین میزنن …بعد بچه داعشی چینو مسخره میکنه آدم ماهتتش از خنده پاره میشه …البته انگل خونو اون قد میمکه اخرش میترکه …اخره این موجودات یه پایان غم انگیزی داره …

  4. اینقدر دزدی کنید تا خرخرتون بلخره یک روزی جواب پس خواهید داد

  5. اون سایت که تو ویدیو معرفی کردید نامعتبر است!
    اگه ممکنه لینک سایت چینی رو بذارید!
    این جوری رفتون رفرنس نداره!

    • سلام وقت بخیر
      علاوه بر سایت، به صورت مستقیم و از طریق واتساپ با خود تولید کننده‌های چینی هم صحبت کردیم. قیمت از اون چیزی که داخل مطلب گفتیم پایین تر هم هست

    • سواد داری؟ اسم وسیله ش معلومه تو نت بگرد پیدا میشه
      پدر من قطعه ساز موتور سیکلت بود سر واردات از چین بیجاره شد باور نمیکنی بیا از کارگاه های جاده ساوه بپرس که تعطیل شدن

  6. بزرگترین عامل این داستان برمیگرده به خائن بودن وخیانت مسئولین وطنفروش .چون تمامی مدیران ومسئولین بالا وپایین در کشور ما کاسب هستند واز زمان شروع به کار فقط به فکر پر کردن جیب خود واطرافیانشان هستند ویک همچین موجودی هیچ وقت به فکر سازندگی وفعال نمودن چرخ صنعت کشور نیست.

  7. تولید چین .برچسب ساخت ایران. ارزون بخر چند برابر گرونتر بفروش