پیکاپک

داشبورد اختصاصی پیکاپک برای تولید‌کنندگان: همه چیز در دستان شما

جلب احساس رضایت و فراتر از آن حس علاقه و وفاداری افراد نسبت به یک محصول از اهدافی است که تمامی کسب‌وکارها و برندها در شروع فعالیت خود آن را دنبال می‌کنند. اما همه کسب‌وکارها موفق به دستیابی به این اهداف نمی‌شوند و تنها آن دسته از برندهایی که استراتژی مناسبی برای برندینگ و بازاریابی محصول خود طراحی کرده‌اند می‌‌توانند به این اهداف نزدیک شوند.

انتخاب ابزارها و شیوه‌های درست مارکتینگ به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا بتوانند برند یا محصول ناشناخته خود را به‌شکل جذاب و مقرون‌به‌صرفه‌تری در بازار رقابتی کالاهای مصرفی برجسته کرد. سمپلینگ یا ارائه رایگان نمونه محصول یکی از روش‌های موثر و اقتصادی بازاریابی محصولات است که در صورت اجرای درست آن می‌تواند ضمن افزایش میزان فروش محصولات، به برندینگ و افزایش آگاهی مخاطبان از برندها منجر شود. بر اساس آمارهای شرکت Sampler به‌عنوان یکی از پلتفرم‌های پیشرو سمپلینگ محصولات مصرفی، بیش از 50 درصد مخاطبین، بعد از تست نمونه یک محصول، در صورت وجود عناصر کیفی مدنظرشان، آن را تهیه می‌کنند. یعنی اگر سازمان‌ها بتوانند با شناخت سلیقه و علایق مخاطب، محصول خود را به فرد مناسب آن برسانند، پیروز نهایی بازار خواهند بود.    

سمپلینگ محصولات در دوران دیجیتال و توسعه خدمات آنلاین متحول شده و در عصر جدید شاهد پلتفرم‌های مدرن سمپلینگ هستیم که با بهره بردن از روش‌های آنلاین به ارتباط بین مخاطبان و کسب‌وکارها کمک می‌کنند. در ایران نیز «پیکاپک» به‌عنوان اولین پلتفرم مدرن سمپلینگ، قابلیت‌ها و مزیت‌های این روش موثر بازاریابی محصول را به کسب‌وکارهای داخلی ارائه می‌دهد. 

نحوه کار پلتفرم پیکاپک به این شکل است که ابتدا این شرکت، نمونه‌ محصولات برندهای مختلف را دریافت می‌کند و این محصولات را بر اساس علاقه‌مندی‌های افراد (که در زمان ثبت‌نام اعلام کردند) برای هر فرد به‌صورت رایگان ارسال می‌کند. بعد از امتحان کردن نمونه‌ محصولات، طی یک نظرسنجی بازخورد مخاطبان و نظرات مثبت و منفی آنان به‌دست می‌آید. پیکاپک پاسخ این نظرسنجی را در اختیار برندها و تولیدکنندگان قرار می‌دهد تا بتوانند محصولی مطابق با نیازها و درخواست‌های مصرف‌کنندگان خود تولید و توزیع کنند.    

مخاطبین بعد از ثبت‌نام اولیه در پلتفرم پیکاپک، مشخصات، ملاحظات و ترجیحات خود از جمله میزان تمایل به کالاها و دسته‌بندی‌های خاص، وضعیت سلامتی (دیابت، چربی و..)، طبع غذایی (گوشت‌خوار، متمایل به مرغ، گیاه‌خوار)، علایق زیبایی‌شناسی (سلایق رنگی)، وضعیت پوست (از نظر خشکی، چربی و..) و… را از طریق پاسخ به پرسش‌‎های سایت ثبت می‌کند. پس از آن مخاطبان با توجه به اعلام آمادگی و ترجیحات خود کالاهای مورد نظر را دریافت کرده و پس از تست محصول، به سوالات طراحی شده، پاسخ می‌دهند.

پیکاپک

مزایای پلتفرم‌های سمپلینگ برای کسب و کارها

پلتفرم‌های سمپلینگ از جمله پیکاپک، معمولاً دارای چندین ویژگی هستند که به مدیران کسب‌و‌کارها کمک می‌کند تا پروژه‌های خود را به طور موثر مدیریت و راهبری کنند. تعدادی از مزیت‌های پلتفرم‌های مدرن سمپلینگ عبارت است از:

  • مدیریت پروژه: داشبورد به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا یک دید کلی نسبت به کل مسیر کمپین پیدا کنند، جدول زمانی پروژه را آماده کرده و وظایفی مشخص را به اعضای تیم اختصاص دهند.
  • پایش همزمان: داشبورد پلتفرم‌های سمپلینگ، امکان نظارت آنی و بی‌واسطه را بر سیر پیشرفت کار فراهم می‌کنند و مدیران سازمان را قادر می‌سازد تا معیارهای مرتبط در فرایند مارکتینگ را به شکل بی‌واسطه پایش کنند.
  • گزارش‌دهی با قابلیت شخصی‌سازی: داشبوردها، خروجی‌های قابل تنظیمی را ارائه می‌دهند که به سازمان امکان می‌دهد به‌شکل همزمان به چند گزارش مختلف دسترسی پیدا کنند. کسب‌وکارها در این مسیر می‌توانند با فیلتر کردن داده‌ها، زاویه دیدهای متفاوتی را نسبت به ابعاد مسیر مشخص کنند.
  • داده‌های آماری متنوع: داشبورد پلتفرم‌های سمپلینگ، دارای داده‌های بصری فراوانی است که کسب‌وکارها به‌کمک آن می‌توانند تصویر دقیق‌تری از ابعاد واکنش‌ها و نظرات مخاطبین به‌دست بیاورند. 
  • همکاری بهتر درون‌سازمانی: همکاری بین اعضای تیم از طریق داشبورد سازمانی تسهیل می‌شود و به بخش‌های مختلف یک سازمان امکان پیدا می‌کنند اطلاعات پروژه را با هم به‌اشتراک بگذارند، پیشرفت کار را پیگیری و با مدیران ارشد سازمان ارتباط برقرار کنند.

ویژگی‌های داشبود اختصاصی پیکاپک

پلتفرم سمپلینگ پیکاپک، با طراحی داشبورد اختصاصی روان و سریع، انبوهی از داده‌های دقیق، علمی، تحلیلی و مفید را به ساده‌ترین شکل در اختیار کسب‌و‌کارها قرار می‌دهد. مهم‌ترین داده‌هایی که از طریق این داشبورد در دسترس کسب‌وکارها قرار می‌گیرد عبارتند از:

1-‌ دموگرافی مصرف‌کنندگان

یکی از اولین اطلاعات کسب شده از ثبت‌نام‌کنندگان و افراد دریافت کننده محصول به سن، جنس، درآمد، تحصیلات، وضعیت تاهل، موقعیت مکانی آنها برمی‌گردد. این داده‌ها، پس از پایان تست محصول و پاسخ مخاطب به سوالات مورد نظر جمع‌آوری شده و با رعایت تمامی پروتکل‌های مربوط به حفظ اطلاعات هویتی و خصوصی کاربران و بدون ذکر نام و سایر مشخصات افراد، به کسب‌وکارها ارائه می‌شود. کسب‌وکارها از طریق این داده‌ها می‌توانند تصویری کلی از تعداد افراد دریافت‌کننده محصول داشته باشند و متناسب با هر کدام از این فاکتورها، کمپین‌های بازاریابی خود را اصلاح یا تغییر دهند.

پیکاپک

کسب و کارها در داشبورد اختصاصی خود در پیکاپک، به شکل پیوسته گزارش کمپین خود را بسته به هر کدام از متغیرهای مدنظر در اختیار دارند . به‌طور مثال شما می‌توانید وضعیت تاثیر یک کالا را از نظر جنسیت یا تحصیلات افراد دریافت‌کننده محصول بررسی کنید. با این داده‌های همیشه در دسترس، شما گام به گام به مخاطب هدف خود و طبقه اجتماعی و فرهنگی و ملاحظات او نزدیک‌تر می‌شوید.

2-‌ تعداد محصولات و سمپل‌های ارسالی کمپین

هر برند و کسب‌وکاری  در داشبورد پلتفرم پیکاپک خود، به اطلاعاتی شامل تعداد کل نمونه‌های ارسال شده، تعداد کل دریافت‌کنندگان، تعداد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی و نمودارهای مخاطبان به تفکیک موقعیت مکانی و گروه سنی دسترسی دارد. کمپین‌های بزرگ، محدود به یک کالا نمی‌شود و هر برندی ممکن است تصمیم به ارسال چندین کالا به یک گروه مخاطب بگیرد که همه این داده‌ها به تفکیک در پلتفرم پیکاپک قابل مشاهده است.

3- تعداد کل دریافت‌کنندگان

همیشه تعداد سمپل‌های ارسالی با تعداد مخاطبین یکسان نیست؛ چرا که ممکن است یک کاربر در لحظه درخواست دریافت بیش از یک کالا را داشته باشد. تعداد دریافت‌کنندگان یکتا، یکی از مهم‌ترین معیارهایی است که به کسب و کارها اجازه می‌دهد وضعیت موفقیت در کمپین از لحاظ میزان سرمایه‌گذاری (ROI) را تحلیل کنند.

4- تعداد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی

یکی از ویژگی‌های اختصاصی داشبود پیکاپک، امکان تعریف نظرسنجی برای دریافت نظرات دقیق‌تر مخاطبین و برآورد از انتظارات تقریبی آنان است. کسب و کارها از طریق مراجعه به این بخش از داشبورد اختصاصی‌شان، وضعیت شرکت‌کنندگان در نظرسنجی‌های مرتبط را دریافت می‌کنند.

5- گزارش شخصی‌سازی شده کمپین

کسب و کارها با مراجعه به داشبورد اختصاصی و انتخاب آیتم‌های مدنظر خود، می‌توانند گزارش‌های شخصی‌سازی متنوعی را برای اهداف کاری متفاوت دریافت کنند. مثلا هر سازمان می‌تواند وضعیت رفتار کاربران در یک استان مشخص یا بازه‌های زمانی متفاوت را بر حسب معیارهایی نظیر سن، جنسیت و تحصیلات دریافت و تحلیل کند.

پیکاپک، به‌عنوان اولین پلتفرم سمپلینگ، با داده‌محور کردن زنجیره عملکرد یک کسب‌وکار شامل اهداف بازاریابی، تولید، فروش و توزیع محصولات، به آن‌ها کمک می‌کند که محصولی متناسب با رضایت مشتری را به دست او برسانند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات پیکاپک، می‌توانید به وبسایت این شرکت به نشانی pikapak.ir مراجعه کنید و چه به‌عنوان تولیدکننده یا مصرف‌کننده از مزایای خدمات آن بهره‌مند شوید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*