۱۰ مورد از گرانترین آپشن های بکار رفته در خودروهای لوکس

تا به حال با خود فکر کرده اید که خودروهای لوکس چرا اینقدر گران هستند ؟ خب عوامل بسیاری باعث افزایش قیمت یک خودرو خواهند شد.اما یکی از عواملی که در بیشتر این ماشین ها موجب افزایش قیمت آنها شده است، آپشن های آنهاست.آپشن هایی که در برخی مواقع در ازای مبلغ پرداختی برای یک از آنها، می توان یک خودروی اسپرت دیگر تهیه کرد!

البته جای تعجبی هم نیست ، چراکه افراد معدودی در جهان توان مالی لازم برای خرید چنین خودروهایی را دارند.در این مطلب می خواهیم شما را با ۱۰ مورد از گرانترین آپشن های بکار رفته در خودروهای لوکس آشنا کنیم.با گجت نیوز همراه باشید.

بدنه‌ی فیبر کربنی لافراری با قیمت ۳۳۳۵۰۰ دلار

۰۱-۲۰۱۴-ferrari-laferrari-rear-end-in-motion

قیمت پایه فراری لافراری چیزی بیش از ۱ میلیون دلار است اما اگر به دنبال مدل فیبر کربنی باشید باید ۳۳۳۵۰۰ دلار دیگر هزینه کنید. البته این هزینه تنها برای بخش جلویی است به‌طوری که دیفیوزرهای فیبر کربنی عقب هم به‌تنهایی ۲۴۸ هزار دلار دیگر هزینه روی دست شما می‌گذارد. این قیمت به‌قدری بالاست که می‌توان با پرداخت چنین هزینه‌ای یک لامبورگینی اونتادور خرید.

بدنه‌ی فیبر کربنی بوگاتی ویرون با قیمت ۳۰۰۰۰۰ دلار

۰۲-Bugatti-Veyron-GS-Vitesse-11

وقتی آپشن های رنگ بعضی از خودروها قیمتی بالا دارد بوگاتی ویرون با پریمیوم کردن خودرو این مسیر را منصفانه‌تر کرده است. بااین‌حال اگر آن‌قدر خوش‌شانس بوده باشید و یک بوگاتی ویرون فیبر کربنی خام را از نزدیک دیده باشید باید بدانید که نمایش فیبر کربنی بوگاتی ویرون ۳۰۰۰۰۰ دلار هزینه دارد.

ساعت عقربه‌ای بنتلی بنتایگا با قیمت ۱۶۰۰۰۰ دلار

۰۳-bentley-bentayga-optional-breitling-clock-01

شاید بتوان گفت این آپشن با قیمت ۱۶۰ هزار دلاری، گزاف‌ترین آپشن در لیست است که با توجه به عملکردش وجود دارد. بنتلی بنتایگا سریع‌ترین و قوی‌ترین شاسی‌بلند تولیدشده تابه‌حال است بااین‌حال این خودرو با قیمت پایه ۲۲۹۱۰۰ دلاری گران‌ترین خودروی این رده هم محسوب می‌شود. اگر در کابین به دنبال یک ‌چیز آنتیک هستید می‌توانید ساعت عقربه‌ای بریتلینگ ۱۶۰ هزار دلاری را انتخاب کنید. این ساعت مولینر توربیلون نامیده می‌شود و اگر از طرفداران ساعت باشید می‌دانید که چرا این ساعت تا این اندازه گران است. این ساعت کاملاً مکانیکی و خودکار با استفاده از یک موتور الکتریکی می‌چرخد و هیچ‌گاه از کار نمی‌افتد.

رنگ نقره‌ای/آبی فلز مایع ای پورشه ۹۱۸ اسپایدر با قیمت ۶۳۰۰۰ دلار

۰۴-metallic_saphire_blau

شاید پورشه ۹۱۸ اسپایدر یک خودروی میلیون دلاری نباشد اما خریداران ۹۱۸ باید هزینه‌ی زیادی را بابت آپشن های گران‌قیمت این خودرو بپردازند. برای مثال اگر بخواهید این خودروی هیبریدی آلمانی را در رنگ‌های نقره‌ای فلز مایع ای یا آبی فلز مایع ای سفارش دهید باید ۶۳ هزار دلار بیشتر پرداخت کنید.

رینگ‌های منیزیمی پورشه ۹۱۸ اسپایدر با قیمت ۳۲۵۰۰ دلار

۰۵-۲۰۱۵-porsche-918-spyder-front-wheels-02

اگر خریداران ثروتمند پورشه ۹۱۸ مایل باشند آپشن های بیشتری داشته باشند می‌توانند ست رینگ‌های سبک‌وزن منیزیمی را سفارش دهند. با این آپشن رینگ‌های ۲۰ اینچی در جلو و ۲۱ اینچی در محور عقب خودرو قرار می‌گیرند که مجموعاً ۳۲۵۰۰ دلار هزینه برمی‌دارد. آپشن های دیگری هم برای این خودرو وجود دارد که یکی از آن‌ها سیستم تنظیم ارتفاع محور جلو است که ۱۰۵۰۰ دلار دیگر هزینه دارد.

ساعت ترنسپوندر استون مارتین با قیمت ۲۸۵۰۰ تا ۴۴۲۰۰ دلار

۰۶-Aston-Martin-Transponder-Watch

اگر صاحب یک استون مارتین باشید انگار خودروی جیمز باند را می‌رانید بنابراین ساعت لوکس ترنسپوندر از شرکت Jaeger-LeCoultre را باید با این خودرو ست کنید. مدل‌های مختلف این ساعت بین ۲۸۵۰۰ دلار تا ۴۴۲۰۰ دلار قیمت دارند. این ساعت‌ها نه‌تنها بسیار لوکس و زیبا هستند بلکه با دکمه‌های آن می‌توان درب خودرو را باز و بسته کرد. (دکمه‌ی سمت چپ برای باز کردن درب و دکمه‌ی سمت راست برای قفل‌کردن درب)

سیستم اگزوز تیتانیوم نیسان GT-R نیسمو با قیمت ۱۲۹۰۰ دلار

۰۷-Nissan-GT-R-NISMO-Titanium-Exhaust-System

اگر برای خرید نیسان GT-R نیسمو ۱۵۰ هزار دلاری به مرکز فروش رفته‌اید روی یکی از بهترین خودروهای اسپرت ژاپنی دست گذاشته‌اید. یکی از آپشن های این خودرو سیستم اگزوز تیتانیوم ۱۲۹۰۰ دلاری آن است. طراحی اگزوزهای پولیش شده، برازنده‌ی این خودرو است و نیسمو هم به بیان این جمله بسنده کرده است: “هر چه خودرو سبک‌تر باشد عملکردش بهتر است ” Nissan GT-R NISMO Titanium Exhaust System

نور ستاره‌ای سقف رولز رویس با قیمت ۱۲۳۵۰ دلار

۰۸-Rolls-Royce-Wraith-RJ-56

تمام خودروهای رولز رویسی که تابه‌حال دیده‌ایم این ویژگی را داشتند و فکر این‌که این ویژگی یک آپشن باشد اصلاً به ذهنمان خطور نمی‌کرد. این آپشن یکی از آپشن هایی است که تمام مشتریان این کمپانی خواهان خرید آن هستند. روشنایی ستاره‌های روی سقف این خودرو قابل تنظیم هستند تا مناسب با مود و شرایط شما باشند. طبق گفته‌ی این خودروساز بریتانیایی ساختن و اضافه کردن این آپشن ۹ ساعت زمان می‌برد و اگر الگوی خاصی را برای ستاره‌ها در نظر داشته باشید باید ۱۷ ساعت دیگر منتظر بمانید.

پکیج دینامیک آئودی S8 با قیمت ۱۱۰۰۰ دلار

۰۹-Audi-S8-Dynamic-Package

اگرچه آئودی S8 پلاس جدید به‌صورت فول‌آپشن دیده می‌شود اما کسانی که آئودی A8 یا S8 استاندارد را می‌خرند برای اضافه کردن آپشن هایی مثل اسپویلر عقب فیبر کربنی، ترمزهای سرامیکی در جلو و عقب و سیستم اگزوز اسپرت با نمایه مشکی باید ۱۱ هزار دلار دیگر هزینه کنند. البته با این پکیج می‌توان کمی از محدودیت سرعت قبلی این سدان لوکس عبور کرد و به نهایت سرعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت رسید.

سیستم صوتی سه‌بعدی سطح بالای برمستر مرسدس بنز کلاس S با قیمت ۶۴۰۰ دلار

۱۰-Mercedes-Benz-S-Class-Burmester-High-End-3D-Surround-Sound-System

هرچند آپشن های زیادی وجود دارند که از این آپشن گران‌تر هستند اما در انتخاب این آپشن سعی کردیم چیز معمول‌تری را انتخاب کنیم درواقع آپشنی که بیشتر مورد پسند خریداران است. خریداران مرسدس بنز کلاس S اگر به دنبال تجربه موسیقی لذت‌بخش هستند می‌توانند سیستم صوتی سه‌بعدی برمستر را با هزینه‌ی ۶۴۰۰ دلار تهیه کنند؛ اما آیا این آپشن مقرون‌به‌صرفه است؟

نظر شما در مورد آپشن های اشاره شده در این مطلب چیست ؟ آیا وجود چنین ویژگی هایی با این قیمت ها منطقی‌ است؟

منبع : autoguide via pedal

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلام. خسته نباشید. ما توی خودروهای ایرانی هم آپشن زیاد داریم. مثل آپشن شیشه بالابر برقی برای پنجره های درب عقب خودرو که به صورت انتخابی وجود داره برای مشتری ها. البته نه از طرف کمپانی. بلکه از طرف مغازه های شخصی توی خیابون! :Happy: