گلکسی اس 23 سامسونگ

با 6 قابلیت مخفی گلکسی اس 23 سامسونگ آشنا شوید

گوشی های سری گلکسی اس 23 سامسونگ به قابلیت‌های متعددی مجهز شدند که بسیاری از کاربران از وجود آنها بی‌خبرند. در ادامه شما را با 6 قابلیت مخفی Samsung Galaxy S23 آشنا می‌کنیم.

شرکت سامسونگ قابلیت‌های متعددی چون Nightography (امکان ثبت تصاویر فوق‌العاده با کیفیت در شب) و قابلیت Astro Hyperlapse (امکان ثبت تایم‌لپس‌های فوق‌العاده جذاب از ستارگان و آسمان شب) را برای گوشی های سری گلکسی اس 23 در نظر گرفته است؛ اما این گوشی‌ها به قابلیت‌های بیشتری نیز مجهز هستند که بسیاری از کاربران از وجود آنها بی‌خبرند. در ادامه قصد داریم شما را با 6 قابلیت مخفی گلکسی اس 23 سامسونگ آشنا کنیم.

آشنایی با 6 قابلیت مخفی گلکسی اس 23 سامسونگ

جداکردن سوژه از پس‌زمینه فقط با یک ضربه

گلکسی اس 23 سامسونگ

گلکسی اس 23 سامسونگ به قابلیتی مجهز شده تا کاربران با یک ضربه بتوانند سوژه را از پس زمینه جدا کنند؛ برای این‌کار کاربران باید روی سوژه مورد نظر خود اعم از انسان یا اشیای مختلف فشار دهند و آن را به‌راحتی از پس‌زمینه جدا کنند. همچنن در ادامه سه گزینه برای آنها به نمایش در می‌آید که نخستین گزینه برای کپی سوژه در کلیپ‌بورد است، دومین گزینه برای اشتراک‌گذاری بوده و سومین گزینه نیز آن را به‌شکل تصویر جداگانه ذخیره خواهد کرد.

گلکسی اس 23 سامسونگ

کاربران از این قابلیت در ویدیوها نیز می‌توانند استفاده کنند. برای این‌کار باید ابتدا ویدیو را متوقف کرده و در ادامه سوژه را از تصویر ثابت جدا کنند. البته احتمال دارد برخی اوقات با مشکل تشخیص سوژه روبه‌رو شوید که این مشکل زمانی رخ می‌دهد که کیفیت تصویر ثبت شده پایین بوده یا فوکوس کافی روی آن انجام نشده باشد.

بدون نیاز به برنامه جداگانه، در حالت Expert RAW عکاسی کنید

سامسونگ سال قبل برای دوربین‌های گلکسی خود برنامه Expert RAW را در نظر گرفته که امکان ثبت و ذخیره تصاویر با فرمت Expert RAW را برای عکاسان باتجربه به‌همراه دارد. فایل‌های RAW به‌عنوان تصاویر دیجیتال فشرده نشده محسوب می‌شوند، اما این فرمت‌ها از ویژگی HDR با نوردهی چندگانه (multi-exposure) بهره می‌برند و باعث افزایش دامنه پویایی تصاویر خواهند شد. عکاسان با این فرمت می‌توانند به‌شکل تخصصی تصاویر را ویرایش کنند.

در همین راستا سامسونگ اکنون برنامه Expert RAW را به‌عنوان بخشی از برنامه دوربین اصلی گوشی های گلکسی اس 23 خود در نظر گرفته است. از این رو کاربران با فعال‌سازی این برنامه می‌توانند بدون نیاز به برنامه دیگری، تصاویر خام با فرمت RAW را ثبت کنند.

کاربران برای فعال‌سازی این برنامه باید وارد برنامه دوربین گوشی خود شوند، در ادامه روی بخش بیشتر یا More ضربه زده و گزینه Expert RAW را انتخاب کنند تا فرایند دانلود آن آغاز شود. پس از دانلود نیز می‌توان تصاویر را از طریق برنامه دوربین گوشی به‌شکل Expert RAW ثبت کرد.

گلکسی اس 23 سامسونگ

اگر همواره از دوربین گوشی استفاده می‌کنید و از پر شدن حافظه دستگاه نگرانید، امکان ذخیره تصاویر با حجم کمتر نیز وجود دارد. برای این‌کار ابتدا از بخش تنظیمات گلکسی اس 23 سامسونگ بخش Advanced picture options را جستجو کرده و پس از این‌که وارد این بخش شدید، گزینه High efficiency pictures را فعال کنید. اکنون تصاویر با فرمت HEIF ذخیره خواهند شد که می‌تواند بدون افت کیفیت و وضوح حدود 30 تا 40 درصد فضای کمتری را پر کند.

در اولویت قرار دادن عمر باتری

کاربران با استفاده از روش‌های مختلفی چون خاموش کردن دستگاه، استفاده از حالت تاریک یا فعال کردن حالت هواپیما می‌توانند عمر باتری خود را حفظ کنند، اما سامسونگ برای گوشی های خود قابلیت جدیدی را به نام Light mode در نظر گرفته که باعث صرفه‌جویی بیشتر در مصرف باتری خواهد شد.

گلکسی اس 23 سامسونگ

قابلیت جدید Light mode بر پایه عملکرد نور گوشی طراحی شده و عمر باتری و بازدهی خنک‌کننده را بر سرعت پردازش در اولویت قرار خواهد داد. از این رو به کمک این قابلیت گوشی های گلکسی اس 23 سامسونگ بدون تحت تاثیر قرار دادن استفاده عمومی از دستگاه، انرژی کمتری را مصرف خواهند کرد.

Samsung Galaxy S23

کاربران برای فعال کردن حالت Light mode باید به ترتیب مراحل زیر را انجام دهند:

  • ورود به بخش تنظیمات
  • ورود به بخش Battery and device care
  • ورود به بخش Battery
  • انتخاب گزینه More battery settings در پایین صفحه
  • انتخاب و ورود به بش Performance profile
  • انتخاب گزینه Light

گفتنی است با وجود این‌که این قابلیت در زمان اجرای بازی‌ها اعمال نخواهد شد، اما روی عملکرد سایر برنامه‌ها تاثیر خواهد گذاشت، از این رو از طریق همین تنظیمات می‌توان آن را در صورت لزوم به حالت استاندارد برگرداند.

ضمن این‌که گوشی های سری گلکسی اس 23 سامسونگ به قابلیت‌های متعددی برای محافظت از باتری مجهز شدند که می‌توان به adaptive Battery، حالت صرفه‌جویی در باتری (Battery saver mode)، مدیریت انرژی، شارژ سریع و همچنین محافظت در برابر گرمای بیش از حد اشاره کرد.

همچنین یک قابلیت دیگر نیز به نام Battery protection نیز در نظر گرفته شده که البته به شکل پیش فرض این قابلیت غیرفعال است، اما در زمان فعال بودن، شارژ باتری را تا 85 درصد محدود کرده تا طول عمر کلی باتری را ارتقا دهد.

کاربران برای فعال کردن این قابلیت و ارتقای سلامت باتری گوشی باید به ترتیب مراحل زیر را انجام دهند:

  • ورود به بخش تنظیمات
  • گزینه Battery and device care را بیابید و وارد آن شوید
  • ورود به بخشBattery
  • انتخاب گزینه More battery settings در پایین صفحه
  • انتخاب و فعالسازی Protect battery

مشاهده شارژ تمام دستگاه‌های گلکسی در صفحه اصلی گوشی

گوشی های گلکسی اس 23 سامسونگ به قابلیتی مجهز شدند تا بتوان میزان شارژ تمام دستگاه‌های گلکسی را در صفحه اصلی مشاهده و آنها را مدیریت کرد. در بخش ویجت‌ها سامسونگ دو ویجت باتری جدید شامل ویجت نمایش دایره‌ای وضعیت باتری‌ها (Battery status circles) و ویجت نمایش لیست وضعیت باتری‌ها (Battery status list) را در نظر گرفته شده که می‌توان آنها را به صفحه اصلی اضافه کرد.

برای استفاده از این ویجت‌ها، نقطه‌ای خالی در صفحه گوشی را برای چند ثانیه فشار دهید و با ورود به پنل شخصی‌سازی می‌تواند گزینه ویجت‌ها را پیدا کرده و ویجت مورد نظر را به صفحه اصلی اضافه کنید. کاربران با این قابلیت به امکان نظارت بر باتری تمام دستگاه‌های گلکسی دسترسی پیدا خواهند کرد و دیگر با خاموش شدن یا اتمام شارژ باتری این دستگاه‌ها غافل‌گیر نخواهند شد.

افزایش عملکرد دستگاه در بازی‌ها

سامسونگ برای گوشی های گلکسی اس 23 خود پلتفرم اختصاصی Gen 2 Mobile پردازنده اسنپدراگون را در نظر گرفته و عملکرد CPU/GPU آن را نیز نسبت به نسخه‌های قبلی به میزان زیادی افزایش داده است. این گوشی‌ها به یک محفظه بخار خنک‌کننده نیز مجهز شده که با کنترل گرما می‌تواند دستگاه را برای ارائه یک محیط بازی بهینه آماده سازد.

Samsung Galaxy S23

در همین راستا امکانی فراهم شده تا کاربران بتوانند از طریق مدیریت عملکرد بازی‌ها (Game performance management)، عملکرد این دستگاه را افزایش داده و هنگام اجرای بازی‌های سنگین و سطح بالا از نهایت عملکرد دستگاه بهره‌مند شوند.

Samsung Galaxy S23

کاربران برای فعال‌سازی این قابلیت باید موارد زیر را به ترتیب انجام دهند:

  • ورود Game Launcher App از طریق منوی برنامه‌ها
  • انتخاب گزینه More options
  • انتخاب گزینه Game Booster از میان گزینه‌های موجود
  • انتخاب گزینه Labs
  • فعال کردن گزینه Alternate game performance management

گفتنی است کاربران می‌توانند این قابلیت را در حین بازی نیز فعال کنند؛ برای این‌کار باید در زمان بازی انگشت خود را از گوشه راست به سمت چپ بکشید و در ادامه Game Launcher را از پایین صفحه پیدا کرده و وارد آن شوید. در ادامه وارد تنظیمات شده و سایر مراحلی که در بالا شرح داده شده را انجام دهید.

استفاده از جلوه‌های مختلف در زمان تماس‌های ویدیویی

کاربران گوشی های گلکسی اس 23 سامسونگ در زمان مکالمه تصویری می‌توانند از افکت‌ها یا جلوه‌های مختلف استفاده کرده و تجربه تماس ویدیویی خود را ارتقا دهند. این قابلیت مواردی چون مات‌کردن پس‌زمینه، استفاده از تصویری دلخواه برای پس‌زمینه و کادربندی خودکار را شامل می‌شود.

همچنین به‌واسطه این قابلیت پیش فرض دیگر کاربران به برنامه تماس ویدیویی خاصی احتیاجی ندارند و این قابلیت با بسیاری از برنامه‌های تماس ویدیویی از جمله اسکایپ، واتس اپ و Google Meet سازگار است.

کاربران برای فعال کردن این قابلیت باید مراحل زیر را طی کنند:

  • ورود به بخش تنظیمات
  • ورود به بخش Advanced features
  • ورود به بخش Video call effects و فعال کردن آن

گفتنی است سایر جلوه‌های ویژه فقط هنگام برقراری تماس ویدیوی فعال خواهند شد. در واقع در زمان تماس ویدیویی، گزینه‌ای به نام Effects نمایش داده می‌شود که به‌کمک آن می‌توان تنظیمات مختلفی چون مات کردن پس‌زمینه و مسدودسازی نویز و حرکات را اعمال کرد.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. من اس ۲۱ اف ایی دارم و همشو بجز قابلیت لایت باطری دارم:|