آندرویید ۵، تا سه ماهه سوم سال میلادی عرضه می‌شود

 

آن طور که شایعه شده نسخه بعدی آندروید هم درست مثل نسخه فعلی آن Ice Cream Sandwich تا ماه ژوئن صفحه اکثر تلفن‌های همراه را تصاحب می‌کند.
گزارش‌ها نشان می‌دهد که گوگل برای عرضه آندروید 5 یعنی Jelly Bean در سه ماهه سوم سال جاری از هم اکنون خود را آماده می‌کند. این زمانبندی تقریبا با کنفرانس سالیانه توسعه دهندگان گوگل، Google I/O، که در پایان ماه ژوئن برگزار می‌شود همزمان خواهد بود.

متاسفانه، سلف Jelly Bean یعنی نسخه فعلی آندروید Ice Cream Sandwich یا ICS فقط بر روی 1 تا 2 درصد گوشی‌های مبتنی بر اندروید نصب شده است. با وجود تعداد زیاد کارخانه‌هایی که قصد دارند تا سه ماهه دوم سال دستگاه‌های خود را با ICS عرضه کنند، نزدیکی تاریخ انتشار Jelly Bean می تواند مشکل آفرین باشد.
اگر چه گوگل روزانه در حدود یک میلیون دستگاه مبتنی بر آندروید را فعال می‌کند، آندروید اغلب دستگاه‌های جداگانه را نشانه می‌رود و از آنجا که همیشه نقد بهتر از نسیه است؛ دستگاه‌های فعلی از نسخه‌ای از اندروید استفاده می‌کنند که حدودا برای 2 سال قبل است. دلیلش این است که تولیدکنندگان اغلب ترفندهایی را مثل پوشش‌های انتخابی، اپلیکیشن‌ها، ویدجت‌ها و غیره به سیستم عامل‌ها آندروید تحمیل می‌کنند که تجربه اندرویدی راعوض می‌کند.
و هنگامی که این دور باطل اتفاق می‌افتد، ماه‌ها طول می‌کشد تا کارخانه تولیدکننده سفارش‌های خود را با آخرین نسخه آندروید تطبیق دهد البته درصورتی که دستگاه هم به طور کامل به روز شود.
Nexus گوگل استثنایی بر این اصل است. دستگاه‌هایی مثل Galaxy Nexus که با یک نسخه ثابت نصب شده آندروید به بازار می‌آیند امکان تجربه یک سیستم عامل آندروید واقعی را به کاربرانشان می‌دهند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*