ابزار اضطراری ماشین

5 ابزار ضروری که همیشه باید در ماشین خود داشته باشید

امروز به معرفی چند ابزار ضروری و حیاتی می‌پردازیم که باید همیشه در صندوق عقب ماشین شما قرار داشته باشند. تهیه کردن این وسیله‌ها را هرگز پشت گوش نیندازید!

دقیقا همان‌طور که در اختیار داشتن جعبه کمک‌های اولیه در منزل هر فرد ضروری است، همه ما باید ابزار و وسایل اضطراری ماشین را نیز در هر شرایطی همراه خود داشته باشیم.

تصور کنید خودروی شما در یک شب تاریک، در یک جاده جنگلی یا کوهستانی کم تردد به یک باره خاموش شده و از حرکت بایستد. در این شرایط، ممکن است نداشتن ابزارآلات ضروری به قیمت سپری کردن یک شب بسیار سرد یا گرم در جاده‌ای دورافتاده و ترسناک تمام شود!

اکثر ابزارآلات اضطراری مورد نیاز خودرو جای کمی اشغال کرده و به‌راحتی در هر نوع خودرویی قابل حمل هستند. بنابراین بهتر است به بهانه جاگیر بودن این ادوات، از حمل آن‌ها سر باز نزنید!

در ادامه این متن سعی داریم به معرفی پنج ابزار اضطراری بپردازیم که باید در هر شرایطی در اتومبیل شما باشند! البته این ابزارآلات، جدا از آیتم‌هایی مثل بنزین اضافی، ضدیخ و موارد مصرفی هستند که باید در صندوق عقب خودروی خود داشته باشید.

اگر هریک از این ابزارآلات معرفی شده را در اتومبیل خود ندارید، بهتر است هرچه سریع‌تر آن را تهیه کرده و در صندوق عقب قرار دهید.

البته ممکن است هرگز به هیچ یک از این ابزار اضطراری نیازی پیدا نکنید؛ اما حتی یک بار نیاز پیدا کردن به هریک از این ابزارآلات ارزش تهیه کردن و قرار دادن آن‌ها در صندوق عقب را دارد.

5 ابزار اضطراری که باید در هر شرایطی در ماشین شما باشند

باتری سیار و کابل باتری به باتری

باتری سیار خودرو

حتما در گذشته برای شما پیش آمده که باتری خودروی‌تان خالی شده و قادر به روشن کردن خودرو نبوده‌اید!

در این شرایط، باتری به باتری کردن، یکی از راهکارهای کلیدی است که می‌تواند باتری خالی خودروی شما را موقتا فعال کرده و ماشین را روشن کند.

در عین حال در سال‌های اخیر، باتری‌های سیار خودرو بسیار پیشرفته‌تر و ارزان قیمت‌تر از قبل شده‌اند؛ به‌طوری که امروزه داشتن یکی از آن‌ها در صندوق عقب خودرو برای هر راننده‌ای ضروری است.

مزایای در اختیار داشتن یک باتری سیار برای رانندگان کاملا واضح است؛ چرا که در بسیاری مواقع حتی با وجود در اختیار داشتن کابل باتری به باتری نیز پیدا کردن راننده‌ای که مایل باشد باتری شما را با استفاده از خودروی خود شارژ کند، کار دشواری است.

باتری‌های سیار طبیعتا گرانقیمت‌تر از کابل‌های شارژ بوده و فضای بیشتری را در صندوق عقب خودروی شما اشغال خواهند کرد. علاوه بر این، باید دقت کنید که آن‌ها را در هر شرایطی شارژ نگه دارید.

در عین حال، مزایای این وسایل بسیار بیشتر از معایب آن هستند و خرید آن‌ها کاملا لازم و ضروری است.

کمپانی‌های شناخته شده‌ای تا به امروز اقدام به ساخت و عرضه باتری های سیار خودرو به بازار کرده‌اند.

به عنوان مثال، باتری سیار کمپانی DeWalt با قیمت 182 دلاری خود تقریبا تمامی نیازهای اضطراری یک خودرو و سرنشینان آن را برآورده می‌کند.

این دستگاه از یک چراغ LED بهره برده و می‌تواند محیط اطراف را روشن کند. همچنین می‌توان این باتری سیار را به عنوان پاوربانک و یا حتی کمپرسور هوا نیز مورد استفاده قرار داد.

باتری سیار جدید دوالت همچنین قابلیت کار کردن در دماهای پایین را نیز دارد.

ابزار پنچرگیری فوری

پنچرگیری خودرو

بسیاری رانندگان همواره یک تایر زاپاس در صندوق عقب خودروی خود دارند.

البته در سال‌های اخیر لاستیک‌های تیوپلس توانسته‌اند به محبوبیتی نسبی در بازار برسند و نویدبخش آینده‌ای روشن برای لاستیک‌های ضدپنچری باشند. با این حال بسیاری رانندگان همچنان استفاده از لاستیک‌های کلاسیک دارای تیوپ را ترجیح می‌دهند.

اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید و لاستیک زاپاس در صندوق خود ندارید، ضروری است که یک بطری پنچرگیری فوری لاستیک (Fix-a-Flat) را همیشه همراه خود داشته باشید.

ابزار پنچرگیری سریع در حقیقت یک بطری تحت فشار است که قادر است شکاف درون تایر خودروی شما را به‌صورت شیمیایی ترمیم کرده و آن را تا حدی باد کند که بتوانید خودرو را با سرعتی متوسط حرکت داده به اولین تعمیرگاه برسانید!

این سیستم ترمیم به هیچ وجه روشی دائمی برای پنچرگیری لاستیک خودرو به شمار نمی‌رود. با این وجود می‌تواند در شرایط اضطراری کمکی بزرگ به شما باشد.

با وجود این که Fix-a-Flat اساسا برای شرایطی ساخته شده که کاربر لاستیک زاپاس به همراه ندارد، شما می‌توانید حتی در صورت در اختیار داشتن زاپاس نیز از آن استفاده کرده و لاستیک خود را پنچرگیری کنید.

این وسیله همچنین بسیار ارزان قیمت است؛ به‌طوری که یک بسته دوتایی آن تنها حدود 20 دلار قیمت دارد!

در خصوص استفاده از این ابزار باید دقت کرد که برخی اوقات چسبی که در آن‌ها برای ترمیم حفره درون تیوپ به کار می‌رود، بیش از اندازه سفت بوده و ممکن است باعث آسیب دائمی به لاستیک و به هم زدن فشار درون تیوپ شود!

کپسول آتش نشانی

ابزار اضطراری ماشین

همان‌طور که داشتن یک کپسول آتش نشانی در منزل کاملا ضروری است، هر راننده‌ای هم باید درون خودروی خود یک کپسول آتش نشانی سیار داشته باشد.

طبیعتا وسیله‌ای که برای تامین انرژی به یک باک از مواد شدیدا اشتعال‌زا نیازمند است، همواره در خطر آتش‌سوزی قرار دارد و به همین جهت، کپسول آتش نشانی یک ابزار اضطراری مهم برای ماشین هر فرد به شمار می‌رود.

دقت کنید که حتی اگر یک خودروی الکتریکی هم در اختیار داشته باشید، نمی‌توانید احتمال انفجار یا آتش‌سوزی خودرو را به‌طور کامل منتفی بدانید؛ چرا که تکنولوژی خودروهای برقی هنوز بسیار نوپاست و در گذشته نیز گزارش‌هایی مبنی بر انفجار یا آتش گرفتن باتری خودروهای الکتریکی وجود داشته است.

کپسول های آتش نشانی مناسب برای خودروها کوچک‌تر از نمونه‌های خانگی بوده و یک بار مصرف هستند.

پس از خرید این کپسول‌ها آن‌ها را زیر صندلی راننده یا در گوشه‌ای از صندوق عقب قرار دهید که دسترسی ساده‌ای داشته باشد.

از این طریق می‌توانید در صورت بروز حادثه خیلی سریع به آن دسترسی پیدا کرده و آتش سوزی را مدیریت کنید.

پاوربانک

ابزار اضطراری ماشین

بسیاری از ما گوشی خود را درون خودرو با استفاده از شارژر فندکی شارژ می‌کنیم. با این وجود اگر باتری ماشین نیز خالی شده و شما وسط یک راه دورافتاده قرار داشته باشید، چه می‌کنید؟

در این شرایط باید حتما به گوشی خود دسترسی داشته باشید تا بتوانید چندین تماس اضطراری برقرار کنید، از فلاش آن برای روشن کردن محیط استفاده کنید و یا اپلیکیشن‌های مسیریابی را روشن کنید.

اوضاع زمانی بحرانی‌تر می‌شود که شما باتری سیار مخصوص خودرو را نیز در اختیار نداشته باشید و هیچ راهی برای شارژ کردن باتری در اختیارتان نباشد.

در این شرایط، پاوربانک یک ابزار ضروری برای گوشی شما به شمار خواهد رفت که باید در ماشین خود داشته باشید.

پاوربانک‌ها معمولا قیمت مناسبی داشته و در ظرفیت‌های مختلفی قابل تهیه کردن خواهد بود. مثلا یک پاوربانک ده هزار میلی آمپر ساعتی Anker که می‌تواند یک آیفون 12 را دو بار و یک گلکسی اس 20 را یک بار و نیم شارژ کند، با قیمت تنها 22 دلار، ارزش خرید فوق‌العاده‌ای دارد!

کیت اضطراری خودرو

کیت ضروری خودرو

حتی اگر تمامی آیتم‌های اضطراری که فکر می‌کنید در خودروی خود به آن‌ها نیاز دارید را نیز در اختیار داشته باشید، همچنان باید یک کیت اضطراری در خودروی خود داشته باشید! این کار دلایل خاص خود را دارد.

دلیل نخست آن که بهتر است از ابزارهای ضروری مورد نیاز، دو عدد در خودروی خود داشته باشید و دلیل دوم نیز آن است که با در اختیار داشتن کیت اضطراری، هر آنچه در زمان رخ دادن حادثه نیاز دارید را به‌صورت یکجا در اختیار خواهید داشت و نیازی نیست در بحبوحه رخ دادن سانحه به فکر پیدا کردن آیتم‌های اضطراری باشید.

یکی از باارزش‌ترین کیت های ضروری در دنیا Everlit Survival Car Emergency Kit نام دارد که 65 دلار قیمت داشته و تقریبا همه آنچه در سوانح جاده‌ای مورد نیاز است را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

این کیت متشکل از یک چراغ مثلثی شب‌رنگ، یک چکش مخصوص شکستن شیشه، ابزار مخصوص بریدن کمربند ایمنی، کمپرسور هوا، کابل باتری به باتری و یک بسته 108 تکه کمک‌های اولیه است.

در کنار این آیتم‌ها البته اجزای دیگری هم درون این کیت قرار دارند که می‌توانند در زمان حادثه بسیار به شما کمک کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*