بهترین بازی جهان باز اندروید

بهترین بازی‌های جهان باز اندروید که نباید از دست بدهید

در این متن نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از بهترین بازی های جهان باز سال 2023 اندروید که می‌توانند برای مدتی‌طولانی شما را سرگرم کنند.

چند سال اخیر را باید دوره اوج گرفتن محبوبیت بازی‌های موبایل دانست. البته گیمرهای حرفه‌ای PC یا کنسول ممکن است تمایل چندانی به بازی کردن روی گوشی های موبایل نداشته باشند. با این وجود نمی‌توان منکر این شد که قدرتمندتر شدن گوشی ها و تبلت‌ها باعث فراهم شدن بستری برای توسعه بازی‌های باکیفیت‌تر و ارزشمندتر نسبت به قبل شده است.

طبیعتا مهم‌ترین دلیل پیشرفت چشمگیر بازی‌های موبایل در سال‌های اخیر، سخت افزارهای قدرتمندتر این دستگاه‌ها بوده که هم توان پردازشی و هم قدرت گرافیکی آن‌ها را به کنسول‌های خانگی نزدیک‌تر کرده است.

علاوه بر این، سهولت دسترسی به بازی‌های موبایل و حضور مجموعه‌ای متشکل از هزاران بازی در ژانرهای مختلف در فروشگاه گوگل پلی نیز عامل دیگری است که محبوبیت پلتفرم موبایل را به‌طور قابل توجهی افزایش داده است.

همچنین بسیاری بازی‌های ارزشمند اندرویدی به‌طور رایگان قابل تهیه کردن هستند و آن‌هایی که رایگان نیستند نیز با قیمت‌هایی بسیار پایین‌تر از بازی‌های موبایلی در اختیار کاربران قرار گرفته‌اند.

به این ترتیب گیمرهای موبایل می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای بسیار پایین‌تر از سایر پلتفرم‌ها به دنیایی از بازی‌های متنوع دسترسی داشته باشند.

بهترین بازی موبایلی

در میان ژانرهای مختلف بازی‌های ویدیویی، عناوین جهان باز در شمار محبوب‌ترین دسته‌ها به شمار می روند.

این دسته بازی‌ها به گیمر آزادی عمل می‌دهند تا مطابق صلاح‌دید خود در محیط گسترده طراحی شده گشت و گذار و جستجو کند و هر طور که صلاح می‌بیند بازی را پیش ببرد.

این ژانر در گذشته پذیرای عناوین خاطره‌انگیز و فوق‌العاده‌ای بوده که برخی از آن‌ها نظیر Grand Theft Auto 3 یا GTA: San Andreas پس از گذشت بیش از بیست سال همچنان عناوینی محبوب به شمار رفته و از طریق پورت‌ها یا ریمسترهای متفاوت در اختیار نسل جدید گیمرها قرار گرفته‌اند.

با این مقدمه، به بررسی پنج مورد از بهترین بازی های جهان باز منتشر شده بر روی اندروید می‌پردازیم که اگر به عناوین این ژانر علاقمند هستید، نباید از دستشان بدهید!

بهترین بازی های جهان باز اندروید سال 2023 که نباید از دستشان بدهید

Grand Theft Auto: San Andreas

جی تی ای سان آندریاس

بازی جی تی ای سان آندریاس یکی از بهترین بازی های جهان باز اندروید و عنوانی آشنا برای سه نسل از گیمرهای دنیاست که نیازی به هیچ معرفی ندارد و از زمان عرضه در سال 2004 تا به امروز عنوان محبوب میلیون‌ها نفر در سرتاسر دنیا بوده است.

در کنار ماموریت‌های اصلی بازی که الگویی برای بازی‌سازی در عناوین آینده به شمار می‌رفتند، جی تی ای سان آندریاس آن‌قدر فعالیت‌های مختلف، آیتم‌های قابل جمع‌آوری، ماموریت‌های جانبی و فعالیت‌های متفرقه دارد که می‌توانید مطمئن باشید هرگز حوصله‌تان در حین تجربه آن سر نخواهد رفت.

قهرمان اصلی بازی کارل جانسون (CJ) است که پس از قتل مادرش، به محله‌ای که در کودکی در آن بزرگ شده باز می‌گردد. بازی در ایالت خیالی سان آندریاس در آمریکا جریان دارد و به گیمرها اجازه گشت و گذار در شهرهای لوس سانتوس، سان فیرو و لاس ونچوراس را می‌دهد.

دنیای بسیاور پهناور و فوق‌العاده گسترده این بازی پر از دشت و صحرا، کوهستان، جنگل و طبیعت‌های مختلف است که می‌تواند شما را ماه‌ها سرگرم کند.

همچنین توسعه دهندگان این بازی نیز توجه فراوانی به جزئیات داشته‌اند؛ به‌طوری که حتی مواردی نظیر گرفتن گواهینامه رانندگی و راه‌انداختن کسب و کار نیز در گیم پلی این عنوان گنجانده شده‌اند.

البته برخی مناطق بازی از ابتدا قابل دسترسی نیستند و باید با پیش‌روی در داستان، به‌تدریج آن‌ها را باز کنید. با این وجود پس از این که تمامی مناطق را باز کردید، می‌توانید آزادانه در همه‌جای نقشه بازی به ماجراجویی بپردازید.

در دنیای جی تی ای سان آندریاس شما می‌توانید ماموریت‌های اصلی و جانبی را انجام دهید، خانه بخرید، با سایر کاراکترها به تعامل بپردازید و یا حتی در فعالیت‌های غیرقانونی مثل مسابقات خیابانی مشغول شوید.

GTA San Andreas در فروشگاه گوگل پلی قیمتی 7 دلاری دارد. البته باید در نظر داشته باشید که این بازی تنها عنوان نوستالژیک راکستار نیست که به پلتفرم اندروید آمده است؛ چرا که این کمپانی پیش‌تر عناوین دیگری چون Grand Theft Auto: Vice City و Bully را نیز به اندروید آورده بود.

خرید بازی GTA San Andreas از فروشگاه گوگل پلی

ماینکرفت

بهترین بازی جهان باز اندروید

در میان تمامی بازی های جهان بازی که تا به امروز منتشر شده‌اند، کمتر عنوانی توانسته مانند بازی سندباکس Minecraft، ساخته استودیو Mojang Studios، نظر گیمرها را به خود جلب کند.

این عنوان جهان باز، یکی از محبوب‌ترین بازی‌های تاریخ به شمار می‌رود که با ثبت رکورد فروش 238 میلیون نسخه‌ای، پرفروش‌ترین بازی تمام تاریخ به شمار می‌رود!

ماینکرفت البته در ابتدا تنها برای PC ساخته شده بود؛ اما امروز نسخه موبایلی این گوشی همان گیم پلی جهان باز را با قیمت تنها 7 دلار در اختیار کاربران اندروید قرار می‌دهد.

Minecraft دنیای مجازی و بدون محدودیت را پیش پای شما قرار می‌دهد که پر از جنگل، کوهستان‌های برفی، دهکده‌ها و آبشارهاست که منتظر کشف شدن توسط شما هستند!

شما در این بازی می‌توانید انواع ابزارآلات و سلاح‌ها را برای خود بسازید و با جستجو در معادن زیرزمینی، منابع لازم برای ساخت سازه‌های پرشکوه مطابق میلتان را به دست آورید.

گیمرها همچنین در این بازی می‌توانند گیاهان و حیوانات مدنظر خود را نیز برای تامین غذای خود پرورش داده و حتی با کمی صبر، جستجو و خلاقیت، این فعالیت‌ها را به‌صورت اتوماتیک انجام دهند!

علاوه بر این، ماینکرفت نیم نگاهی هم به ژانر بقا (Survival) داشته و در آن شما باید در تاریکی شب از قلمرو خود در برابر متجاوزان محافظت کنید!

در این میان، یکی از محبوب‌ترین بخش‌های تجربه بازی ماینکرفت، مد مالتی پلیر آنلاین است که در آن گیمرها می‌توانند به‌صورت گروهی با دوستان خود به بازی پرداخته و با همکاری یکدیگر، دنیای مجازی مشترکشان را بنا کنند.

خرید بازی Minecraft از فروشگاه گوگل پلی

Pokémon Go

بازی پوکمون گو

یکی دیگر از بهترین بازی های جهان باز اندروید نیز پوکمون گو است که در سال 2016 با همکاری نینتندو و کمپانی پوکمون ساخته شد.

از آن زمان، بازی Pokémon Go به یکی از محبوب‌ترین عناوین جهان باز دنیا تبدیل شده است. دلیل اصلی محبوبیت پوکمون گو این است که در آن به جای استفاده از یک دنیا جهان باز مجازی، از دنیای واقعی استفاده شده است!

این بازی در حقیقت یک عنوان واقعیت افزوده است که تجربه بازی موبایل را در دنیای واقعی به نمایش درآورده و به گیمرها امکان می‌دهد که در نقش یک معلم پوکمون در واقعیت قرار گیرند!

شاکله اصلی عملکرد این بازی که به‌طور رایگان از فروشگاه گوگل پلی قابل دانلود است، بر پایه فناوری‌های مکان‌یابی و نگاشت محیطی استوار است.

به کمک این تکنولوژی‌ها، سازندگان بازی دنیای اطراف شما را به یک مخفیگاه پوکمون تبدیل می‌کنند. بلافاصله پس از این که وارد بازی شدید، می‌توانید کاراکترهای مختلف پوکمون را در اطراف خود مشاهده کنید و به شکار آن‌ها بپردازید.

همچنین زمانی که پوکمون‌ها را پیدا کنید نیز مینی‌گیم جذاب شکار آن‌ها در انتظارتان خواهد بود که در آن با شلیک توپ‌های پوکمون، این موجودات را شکار کرده و به باشگاه خود اضافه می‌کنید.

بازی Pokémon Go در واقع هیچ پایانی ندارد و در آن باید با جمع‌آوری بیشترین تعداد پوکمون، ارتش قدرتمندتری را تشکیل دهید و دوستانتان را در مبارزات شکست دهید.

تیم سازنده این بازی در سال‌های گذشته آپدیت‌های منظمی را برای پوکمون گو منتشر کرده و با افزودن محتوای جدید، همواره آن را تازه و بروز نگه داشته است.

دانلود بازی Pokemon Go از فروشگاه گوگل پلی

Ark: Survival Evolved

بهترین بازی جهان باز اندروید

بازی جهان باز Ark: Survival Evolved در سال 2015 با همکاری استودیو Wildcard و Instinct Games به‌عنوان یک بازی با دسترسی زودهنگام (Early-access) برای PC منتشر شد. با این وجود، سه سال بعد، در سال 2018، شاهد عرضه این عنوان جذاب برای سایر پلتفرم‌ها از جمله اندروید بودیم.

همانند تمامی بازی‌های ژانر بقا، بازیکنان در این بازی نیز در جزیره‌ای دورافتاده گیر افتاده و هیچ‌گونه مهمات یا وسایلی به همراه ندارند. این جزیره که Ark نام دارد، پر از موجودات ماقبل تاریخ و دایناسورهایی وحشی است که در اولین نگاه به شما حمله می‌کنند.

در این بازی که می‌توان به‌صورت اول شخص یا سوم شخص به تجربه آن پرداخت، هدف اصلی گیمرها ساختن یک پایگاه قدرتمند است که بتواند در طول شب از حمله موجودات مختلف جان سالم به در برد.

شما همچنین می‌توانید در این بازی انواع اسلحه‌های مختلف سرد یا گرم را نیز با جمع آوری آیتم‌های مورد نیاز بسازید. همچنین در صورت پیدا کردن منابع و مواد اولیه مناسب، خصوصا عنصری شگفت‌انگیز به نام Tek، امکان ارتقای جنبه‌های مختلف پایگاه شما وجود خواهد داشت.

در حین پیش‌روی در این بازی، گیمرها همچنین باید به سنجه‌های حیاتی کاراکتر خود نظیر سلامتی، اکسیژن و قدرت نیز توجه دائمی داشته باشند.

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های Ark: Survival Evolved قابلیت رام کردن دایناسورها به روش‌های مختلف است. دایناسورهای اهلی شده می‌توانند به کاربر سواری داده و در مبارزات، از قدرت‌های خاص خود برای برتری استفاده کنند.

همچنین همانند سایر بازی‌های جهان باز، در این عنوان نیز شاهد تعبیه مد مالتی پلیر هستیم و گیمرها می‌توانند با همکاری سایر دوستانشان در دنیای جهان باز آن به گشت و گذار و فعالیت گروهی بپردازند.

تمامی آن‌چه گفته شد، Ark: Survival Evolved را به یکی از بهترین بازی جهان باز اندروید در سال 2023 تبدیل می‌کند که تجربه‌ای ارزشمند را به علاقمندان هدیه می‌دهد.

دانلود بازی Ark: Survival Evolved از فروشگاه گوگل پلی

گنشین ایمپکت (Genshin Impact)

بازی Genshin Impact

بازی گنشین ایمپکت در اواخر سال 2020 برای پلتفرم‌های مختلفی منتشر شد و از همان زمان، مورد توجه فراوان گیمرها قرار گرفت.

نخستین نکته‌ای که پیرامون این بازی پیداست، شباهت بی‌بدیل آن به فرنچایز بسیار محبوب افسانه زلداست؛ به‌طوری که شاهد همان طراحی بصری فوق‌العاده شبیه به انیمه در آن هستیم.

گیمرها در این بازی در دنیای پهناور بازی به نام Teyvat به جستجو می‌پردازند و از طریق پلتفرم‌های گوناگون، ار جمله اندروید، به‌طور مالتی پلیر در بازی پیش می‌روند.

شما در Genshin Impact عهده‌دار نقش یک مسافر هستید که ماجراجویی بزرگی را برای پیوستن به برادر/خواهر دوقلویش آغاز می‌کند. گیمر می‌تواند در ابتدای بازی یکی از دو شخصیت مذکر یا مونث را انتخاب کرده و از طریق او در نقشه بسیار پهناور و پرجزئیات بازی به جستجو بپردازد.

مبارزات بازی نیز دارای پیچیدگی خاصی بوده و نیازمند توجه فراوان به جزئیات هستند.

همچنین از طریق پیشروی در بازی یا پرداخت‌های درون برنامه‌ای می‌توانید کاراکترهای منحصربفرد بازی را آنلاک کرده و در نقش آن‌ها قرار گیرید.

گنشین ایمپکت همچنین از داستانی بسیار درگیرکننده بهره می‌برد که به کمک عناصر خلاقانه گیم پلی نظیر ساخت آیتم‌های مختلف، تاثیرگذاری بسیار بیشتری بر روی مخاطب دارد.

همچنین همان‌طور که اشاره شد بخش مالتی پلیر آنلاین، مهم‌ترین بخش گیم پلی بازی به شمار می‌رود که در آن گیمرها می‌توانند به‌صورت گروهی به پیشرفت در بازی پرداخته و یا فعالیت‌هایی مثل جستجوی گنج، مبارزه با باس‌ها و یا حتی ماهیگیری را در کنار هم انجام دهند.

دانلود بازی Genshin Impact از فروشگاه گوگلی پلی