مقایسه تویوتا هایلوکس و تویوتا تاکوما

مقایسه تویوتا هایلوکس و تویوتا تاکوما؛ تفاوت در چیست؟

Hilux و Tacoma هر دو پیکاپ هایی هم‌رده ساخته تویوتا، ولی متفاوت از همدیگر هستند. در ادامه به مقایسه تویوتا هایلوکس و تاکوما می‌پردازیم.

هایلوکس و تاکوما پیکاپ‌هایی هم‌رده با یکدیگر از خودروساز ژاپنی تویوتا هستند که بازارهای متفاوتی را پوشش می‌دهند. هایلوکس در مناطقی مثل خاورمیانه، آسیا به‌صورت کلی، آفریقا و… طرفداران پر و پا قرص زیادی دارد. در طرف دیگر، بازار  هدف تاکوما ایالات متحده آمریکا، کانادا و امثال آن‌ها است. در واقع تولید هایلوکس سال‌ها است که در آمریکا متوقف شده است و تاکوما هم در سال 1995 به‌عنوان جایگزین آن در این منطقه به عرضه رسید. حالا به مقایسه دو پیکاپ تویوتا هایلوکس و تویوتا تاکوما می‌پردازیم که از جهات بسیاری نسبت به همدیگر متفاوند.

مقایسه هایلوکس و تاکوما، دو پیکاپ هم‌رده تویوتا

اول از همه باید شفاف‌سازی کرد که نه هایلوکس نسخه‌ای دیگر از تاکوما با نام متفاوت برای خارج از آمریکا است و نه تاکوما همان نسخه اصلاح شده هایلوکس. در نتیجه، تفاوت‌هایی کلیدی بین این دو خودرو وجود دارد و این تفاوت‌ها نه فقط در مشخصات فنی بلکه به‌صورت کلی در کاربری اصلی این دو محصول تویوتا مشهودند.

مقایسه تویوتا هایلوکس و تویوتا تاکوما

هایلوکس و تاکوما در زمینه پلتفرم با یکدیگر کاملاً متفاوتند. تویوتا تاکوما مدل 2024 بر پایه پلتفرم نسل جدید شاسی بلند سکویا و پیکاپ توندرا ساخته شده، درحالی که نسخه اصلاح شده پلتفرم IMV به‌عنوان زیربنای نسل کنونی تویوتا هایلوکس استفاده شده است. IMV پلتفرمی است که تویوتا فورچونر، شاسی بلند سایز متوسط این خودروساز ژاپنی برای بازارهای آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی مبتنی بر آن توسعه پیدا کرده است.

مقایسه تویوتا هایلوکس و تویوتا تاکوما

پیشرانه‌های متفاوتی برای تویوتا هایلوکس و تویوتا تاکوما در دسترس قرار دارند. نسخه کنونی تاکوما با یک پیشرانه 2.7 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ و یک پیشرانه 3.5 لیتری V6 عرضه می‌شود و تاکوما مدل 2024 که اخیراً به‌صورت رسمی معرفی شد، از یک پیشرانه 2.4 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ به‌علاوه یک پیشرانه هیبرید بهره می‌برد. در طرف مقابل، هایلوکس در مناطقی از جمله استرالیا با یک پیشرانه 2.7 لیتری 4 سیلندر بنزین‌سوز به دست مشتریان می‌رسد و در بیشتر مناطق دیگر یک پیشرانه 2.4 لیتری یا 2.8 لیتری دیزل توربوشارژ برای آن در نظر گرفته شده است.

مقایسه تویوتا هایلوکس و تویوتا تاکوما

نهایتاً تفاوت دیگر بین تویوتا هایلوکس و تاکوما در کاربری آن‌ها است. هایلوکس در اکثر قاره‌ها عرضه می‌شود و تویوتا آن را با توجه به شرایط آب و هوایی و جاده‌ای مختلف ساخته است. در مناطقی نظیر آفریقا، بخش‌های کمتر توسعه یافته خاورمیانه و همچنین جنوب شرقی آسیا با آب و هوای فوق‌العاده گرم یا عدم برخورداری از جاده‌های استاندارد، هر خودرویی نمی‌تواند دوام بیاورد. هایلوکس دقیقاً همان خودرویی است که برای این شرایط آماده است و بیراه نیست که آن را تخریب‌ناپذیرترین پیکاپ جهان می‌دانند.

هایلوکس جی آر اسپرت

در توصیف کاربری هایلوکس، به گفته خود تویوتا هنگام معرفی نسل کنونی در سال 2015، این پیکاپ مختص به کسانی است که زندگی خود را با آن می‌گذرانند. حتی در طراحی و توسعه این پیکاپ ژاپنی نیروهای امدادی که باید در مناطق صعب‌العبور به مردم خدمات برسانند، مورد توجه قرار گرفته‌اند. همین‌ها نشان می‌دهد که هایلوکس به معنای واقعی کلمه یک پیکاپ جان‌سخت برای صحراهای خاورمیانه است و نه یک پیکاپ لوکس امروزی به سبک آمریکایی برای رفت و آمد در ایالت تگزاس.

منظور این نیست که تاکوما در حد و اندازه یک پیکاپ تویوتا توانایی آفرود ندارد. در واقع تاکوما هم پیکاپی کاملاً حاضر و آماده برای ماجراجویی در مسیرهای خارج از شهر است و تریم بالارده جدید آن با نام «تریل‌هانتر» (Trailhunter) که تازه برای مدل 2024 ارائه شده است، حتی بیش از پیش به توانایی‌های آفرود آن اضافه می‌کند. با این حال، این پیکاپ تویوتا برای شرایط آب و هوایی متفاوتی طراحی و ساخته شده و همین یکی از وجوه تمایز آن نسبت به هایلوکس در زمینه کاربری بر شمرده می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*