مومیایی 3000 ساله

کشف یک مومیایی 3000 ساله در پرو، آن هم از زیر خروارها زباله

باستان‌شناسان از کشف یک مومیایی 3000 ساله در لیما، پایتخت پرو خبر داده‌اند که سال‌ها زیر حدود 7 تن زباله مدفون بوده است!

به‌تازگی باستان شناسان در شهر لیما، پایتخت پرو، در اقدامی بزرگ موفق به کشف یک مومیایی 3000 ساله از زیر خروارها زباله شده‌اند. این مومیایی احتمالا متعلق به فردی بوده که در یک مراسم مذهبی قربانی شده بود!

به گزارش رویترز، این مومیایی باستانی اوایل هفته گذشته توسط باستان شناسان و دانشجویان دانشگاه سان مارکوز کشف شد. تکه‌هایی از مو و جمجمه این مومیایی که از خاک بیرون زده بود، باعث کشف آن شد.

در همین زمینه، بی بی سی هم گزارش داده که باستان شناسان برای دست یافتن به این مومیایی ناچار شدند چیزی بالغ بر 7 تن زباله را کنار بزنند! در نتیجه این اتفاق، علاوه بر مومیایی، موارد دیگری نظیر ذرت، برگ‌های کاکائو و دانه‌های گیاهی که در زیر زمین مدفون شده بودند نیز پیدا شدند.

مومیایی 3000 ساله پرویی متعلق به یک فرد قربانی شده است!

یکی از باستان شناسان حاضر در صحنه کشف این مومیایی قدیمی، میگل آگیلار، در مصاحبه با بی بی سی، این مومیایی را احتمالا متعلق به تمدن «مانچای» دانست که بین 1000 تا 1500 سال پیش از میلاد اطراف شهر کنونی لیما می‌زیسته‌اند!

مومیایی 3000 ساله

به گزارش BBC، مردم مانچای عموما گنبدهایی خمیده و U-شکل به سمت خورشید می‌ساختند.

این گزارش همچنین حاکی از این است که جزئیات بیشتری از این مومیایی نظیر نحوه قرار گرفتن  و مکان آن (داخل یک گنبد U-شکل) گویای تعلق آن به دوره مانچای‌هاست.

آگیلار همچنین اعلام کرده که این مومیایی 3000 ساله احتمالا متعلق به فردی‌ست که یا به‌عنوان قربانی کشته شده و یا در گام‌های نهایی ساخت این معبد در آن‌جا رها شده است.