رنو رافال ۲۰۲۴

رنو رافال 2024 با 300 اسب بخار معرفی شد؛ کپی بی‌ شرمانه از پژو 4008

رنو از شاسی بلند رافال مدل 2024 رونمایی کرد. اس یو وی Rafale دارای طراحی کوپه جذاب، پیشرانه 300 اسب بخاری و سیستم فرمان‌پذیری چرخ عقب است.

ترند طراحی کوپه شاسی بلندها که با بی ام و X6 آغاز شد، با گذر از محصولات لوکس به خودروهای عادی راه پیدا کرده است. رنو 3 سال قبل شاسی بلند کوپه آرکانا را معرفی کرد و حالا در سال 2023 اقدام به رونمایی از رافال مدل 2024 به‌عنوان شاسی بلند کوپه بزرگ‌تر خود کرده است. این محصول جدید رنو که نام خود را از هواپیمای فرانسوی رافال گرفته، با زبان طراحی جدید جذاب رنو برای کسب سهم خود از بازار آماده می‌شود. در ادامه به مشخصات فنی، فضای داخلی و بقیه جزئیات آن می‌پردازیم.

معرفی شاسی بلند کوپه رنو رافال مدل 2024

طراحی و ابعاد

در نمای بیرونی Rafale جلوپنجره جدید با چراغ‌های ال‌ای‌دی ماتریسی خودنمایی می‌کند؛ درست مثل رنو کلیو فیس لیفت مدل 2024 که اخیراً به‌صورت رسمی معرفی شد. در نمای کناری این شاسی بلند جدید رنو هم خط شیب‌دار سقف آن به چشم می‌خورد که بی‌شک در کنار المان‌های جذاب دیگر طراحی جای دیدن دارد. ناحیه عقب آن هم متشکل از چراغ‌های جدا از هم با شکل و شمایل هماهنگ با چراغ‌های جلو، اسپویلر روی درب صندوق عقب، تو رفتگی وسط این درب و پنل مشکی پایین سپر است.

البته واضح است که با طراحی سقف به سبک کوپه، از فضای سر کاسته می‌شود و نباید انتظار فضایی در حد و اندازه شاسی بلندهای عادی را از آن داشت. با این حال، فضای سر در رافال کمترین کاهش ممکن را داشته و همچنین از این نکته نباید چشم‌پوشی کرد که این خودرو شاسی بلند بدون تا کردن صندلی‌های عقب، 530 لیتر فضای حمل بار را پیش رو راننده می‌گذارد. رنو رافال مدل 2024 دارای 4.74 متر طول، 1.86 متر عرض، 1.61 متر ارتفاع و 2.74 متر فاصله بین دو محور است و 5 سرنشین در 2 ردیف آن جا می‌گیرند.

امکانات و تجهیزات کابین Rafale

کابین رنو Rafale

در کابین شاسی بلند کوپه Rafale یک نمایشگر لمسی عمودی 12 اینچی مختص به سیستم اطلاعات و سرگرمی در مرکز داشبورد قرار دارد؛ به همان شکلی که در مگان E-Tech الکتریکی دیده بودیم. سیستم اطلاعات و سرگرمی بر پایه اندروید 12 نسخه اختصاصی خودروها کار می‌کند و همچنین از اندروید اوتو و اپل کارپلی پشتیبانی به عمل می‌آورد. پشت فرمان هم یک نمایشگر 12.3 اینچی به‌عنوان صفحه آمپر دیجیتال جا گرفته است تا اطلاعات ضروری را به راننده ارائه بدهد. علاوه بر این نمایشگرها امکان سفارش یک نمایشگر هدآپ 9.3 اینچی برای نمایش اطلاعات مربوطه وجود دارد.

یکی دیگر از امکانات جذاب فضای داخلی رافال، سقف شیشه‌ای پانورامای بزرگی با ابعاد 1,470 در 1,117 میلی‌متر است. امکان تغییر حالت این سقف شیشه‌ای از حالت کاملاً مات به تماماً شفاف هم مهیا است تا دست راننده برای استفاده از آن باز باشد. حتی راننده در صورت تمایل می‌تواند قسمت جلو را مات و قسمت عقب را شفاف کند یا بالعکس.

مشخصات فنی رنو رافال مدل 2024

جلوپنجره رنو Rafale

قوای محرکه رنو رافال 2024 را یک پیشرانه هیبرید تامین می‌کند که متشکل از دو موتور الکتریکی و یک موتور بنزین‌سوز 1.2 لیتری 3 سیلندر توربوشارژ است. موتور بنزین‌سوز مذکور توانایی تولید قدرت 130 اسب بخار و گشتاور 205 نیوتن متر را دارد. موتور الکتریکی اصلی قدرت 70 اسب بخار و گشتاور 205 نیوتن متر را به دنبال می‌آورد و موتور الکتریکی ثانویه هم با قدرت 34 اسب بخار و گشتاور 50 نیوتن متر، نقش ژنراتور استارت را ایفا می‌کند. مجموع خروجی رافال در نهایت به 200 اسب بخار می‌رسد.

نمای عقب رنو Rafale

رنو در آینده رافال را با یک پیشرانه پلاگین هیبرید با خروجی 300 اسب بخار هم عرضه می‌کند. این پیشرانه همچنین با برخورداری از یک موتور الکتریکی در عقب، به‌صورت تمام چرخ محرک یا AWD کار خواهد کرد. ضمن اینکه فرمان‌پذیری چرخ عقب و تیونینگ شاسی برخی دیگر از ویژگی‌های این نسخه از شاسی بلند رافال خواهند بود. حالا که به فرمان‌پذیری چرخ عقب اشاره شد، لازم به ذکر است که اس یو وی از نسخه تکامل یافته این سیستم رنو بهره می‌برد. این سیستم باعث چسبندگی بهتر خودرو روی جاده و نهایتاً کنترل راحت‌تر خودرو می‌شود.

رنو طی چند وقت اخیر خودرو خانوادگی اسپیس مدل 2024 و شاسی بلند مقرون به صرفه داستر مدل 2024 را هم معرفی کرده است. نظر شما کاربران گجت نیوز راجع به دو خودرو مذکور و همچنین رافال 2024 چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*