اولین ربات رومیزی جهان

مهندس سابق شیائومی، اولین ربات رومیزی جهان را اختراع کرد + ویدیو

اولین ربات رومیزی جهان با ظاهری منحصر به‌فرد و پشتیبانی از قابلیت‌های اندرویدی، توسط مهندس سابق شیائومی رونمایی کرد.

لی مینگ، یکی از بنیان‌گذاران سابق شیائومی، اولین ربات دسکتاپ اندرویدی جهان را با نام JoyfulRobotics و از طریق برنامه سرمایه‌گذاری جمعی معرفی کرد. این ربات کوچک 1799 یوان (252 دلار) قیمت دارد و دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌های نوآورانه است که می‌تواند سرآغاز تحولی بزرگ در حوزه سخت‌افزار +AI باشد.

طراحی و قابلیت‌های اولین ربات رومیزی جهان

ربات JoyfulRobotics دارای نمایشگری 2.1 اینچی با دو المان گوش‌مانند در دو طرف سر است که ظاهری جذاب و منحصر به‌فرد به آن بخشیده است. این ربات علاوه بر قابلیت‌های تعاملی خود، به پاهای متحرک نیز مجهز شده که امکان حرکت به چت و راست را فراهم می‌کند.

اولین ربات رومیزی جهان

به‌گفته لی مینگ، اولین ربات رومیزی جهان بر پایه یک سیستم اختصاصی به‌نام “GeeUI” کار می‌کند که طیف وسیعی از حالت‌های تعاملی میان انسان و گجت را فعال می‌کند. در زمان راه‌اندازی، کاربران می‌توانند ربات را در حالت‌های حیوان خانگی الکترونیکی، حالت عملکرد و حالت ترکیبی تنظیم کنند. هم‌چنین این محصول در آینده با دریافت به‌روزرسانی OTA، به ویژگی‌های اکوسیستم اندروید مجهز خواهد شد و سایر قابلیت‌‌های شخصی‌سازی به آن اضافه می‌شود.

ربات رومیزی JoyfulRobotics با قابلیت‌های صوتی به زبان چینی، بازخورد لمسی، کنترل ژست‌های هوایی، نسخه کوچک برنامه‌های گوشی هوشمند و «حالت تعامل پنجم»، تطبیق‌پذیری استثنایی را ارائه می‌کند. همچنین با ارائه نسخه توسعه‌دهنده رام از طریق به‌روزرسانی‌های OTA که برای کاربران حرفه‌ای منتشر خواهد شد، امکان انجام روت برای افزودن سایر امکانات فراهم می‌شود.

صفحه نمایش دایره ای 2.1 اینچی این ربات که در ارتفاع 16.5 سانتی متری تعبیه شده، اطلاعات مختلفی مانند زمان، حفظ کلمات، یادآوری پیام ها، موضوعات داغ، شمارش معکوس و تماس‌های دریافتی را نمایش می دهد.

این ربات هم‌چنین دارای قابلیت شارژ بی‌سیم و پشتیبانی از شارژ سیمی USB-C است و توانایی‌های تعاملی آن تنها به دستورات صوتی محدود نمی‌شود. ربات جویفول از طریق ژست‌ها، لمس و کنترل گوشی هوشمند ارتباط برقرار می‌کند و یکپارچه‌سازی حداکثری با زندگی روزمره کاربران را ممکن می‌سازد. عرضه جهانی ربات رومیزی JoyfulRobotics با همکاری Tmall انجام می‌گیرد و از تاریخ 26 ژوئن (5 تیر) وارد بازار خواهد شد.