چری تی جی 1

چری اکسپلور 06؛ آفرودر جذاب چینی که احتمالا به ایران خواهد آمد

چری اکسپلور 06 یا دیسکاوری 06، همان چری تی جی 1 است که بالاخره نام واقعی خود را پیدا کرده. در ادامه با جدیدترین تصاویر از این خودرو همراه می‌شویم و مشخصات فنی آن را می‌خوانیم.

به نظر می‌رسد که کار چری با سری آریزو و تیگو، تقریبا تمام شده است و آن‌ها شدیدا به دنبال ماجراجویی‌های جدید هستند و به سراغ سری TJ رفته‌اند. قبلا با کراس اور چری TJ-1 از این خانواده آشنا شدیم و بد نیست بدانید که شرکت جتور (زیر مجموعه چری) هم با جتور تراولر و غول 1300 اسب بخاری خود یعنی شاسی بلند جتور T3، رسما وارد رقابت با محصولات سری TJ از شرکت چری شد. اکنون نام اولین محصول از سری تی جی چری مشخص شده است؛ یعنی این خودرو به زودی، راهی بازار می‌شود و به احتمال خیلی زیاد، به ایران هم می‌آید!

فهرست عناوین:

مشخصات فنی چری اکسپلور 06

این خودرو در ابتدا با نام چری TJ-1 به روی صحنه آمد اما به نظر می‌رسد که اکنون، اسم واقعی خود را پیدا کرده است و از این به بعد، باید آن را چری اکسپلور 06 یا دیسکاوری 06 صدا بزنیم. البته با توجه به اینکه سری دیسکاوری، متعلق به لندرور است، احتمالا این خودرو فقط با نام اکسپلور صدا شود.

چری اکسپلور 06

مدل آفرودی با جلوپنجره و سپرهای خشن

چری اکسپلور 06 در دو نسخه شهری و آفرودی به بازار خواهد آمد که هر دو نسخه، به موتور معروف چری یعنی پیشرانه چهار سیلندر توربو شارژ 1.6 لیتری TGDI با کد SQRF4J16 مجهز شده‌اند. این پیشرانه را در قبلا در کایی کونلون، آریزو 6 و تیگو 8 پرو دیده بودیم. موتور چری اکسپلور 06 در بهترین روز خود می‌تواند 197 اسب بخار قدرت را در دور موتور 5500 RPM و 290 نیوتن متر گشتاور را در دور موتور 2000 تا 4000 RPM تولید کند. چری اکسپلور TJ-1 در مدل پلاگین هیبرید هم به موتور 1.5 لیتری توربو شارژ هیبریدی مجهز شده که می‌تواند 154 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن متر گشتاور را به راننده تحویل دهد.

چری اکسپلور 06

مدل شهری با جلوپنجره ساده‌تر و شبکه‌های لوزی

گیربکس چری اکسپلور 06 در نسخه‌های شهری و آفرودی، یک گیربکس اتوماتیک 7 سرعته دو کلاچه با سیستم کلاچ خیس یا همان 7DCTW است اما اگر به سراغ نسخه پلاگین هیبریدی بروید، با گیربکس اتوماتیک 3DHT با سیستم تعویض دنده 3 سرعته طرف می‌شوید. همچنین هر سه نسخه از سیستم رانندگی AWD بهره می‌برند.

مصرف سوخت چری اکسپلور 06 در مدل‌های تمام بنزینی، احتمالا همان صدی 7 لیتر است اما مدل هیبریدی در هر 100 کیلومتر و در حالت ترکیبی، فقط 4.5 لیتر بنزین در هر 100 کیلومتر می‌سوزاند. به لطف چنین مصرف سوختی، مدل هیبریدی با باتری فول شارژ و باک پر، می‌تواند نزدیک به 1400 کیلومتر را یک نفس طی کند.

آپشن‌ها و امکانات

چری اکسپلور 06

در ادامه به لیست آپشن‌ها و امکانات چری اکسپلور 06 می‌رسیم که به صورت خلاصه، به دستیار رانندگی سطح 2 مجهز شده است و امکانات زیر را در اختیار راننده قرار می‌دهد:

  • کروز کنترل اتوماتیک
  • رادار نقطه کور
  • دوربین ۳۶۰ درجه
  • صندلی‌های برقی با تنظیم 6 حالته
  • نمایشگر مولتی مدیا 12.3 اینچی و کلاستر دیجیتال ۸ اینچی
  • سیستم نورپردازی پویای کابین
  • سیستم کنترل کشش و پایداری
  • فرمان برقی و حساس به سرعت
  • اتوهلد و ترمز پارک برقی
  • سیستم شارژ سریع باتری‌ها در عرض ۱۸ دقیقه (مربوط به نسخه پلاگین هیبریدی)
  • دستیار حرکت در سربالایی و سرپایینی
  • سیستم هشدار خروج از خط
  • سنسور نور و باران
  • سیستم هشدار جلوگیری از تصادف
  • دی لایت و اتولایت

طراحی ظاهری و ابعاد

شاسی بلند چری TJ-1

ابعاد و اندازه چری اکسپلور 06 شامل 4538 میلی متر طول، 1898 میلی متر عرض و 1680 میلی متر ارتفاع می‌شود و فاصله محورهای آن هم به 2672 میلی متر می‌رسد. ین خودرو در دو تریم شهری و آفرودی به بازار می‌آید که مدل آفرودی، چهره‌ی زیباتری دارد و سعی می‌کند تا شبیه به لندرورها باشد. هندسه‌ی سپر جلو در هر دو نسخه، بر مبنای درشت و بزرگ بودن طراحی شده است

شاسی بلند چری TJ-1

اما جزئیات آن‌ها با هم فرق دارد و نیازی به توضیح بیشتر نیست. همین موضوع در نمای عقبی هم تکرار می‌شود و فرم سپرها و سر اگزوزها، طرح‌های متفاوتی را نشان می‌دهند اما فرم چراغ خطرها و باقی اجزا، کاملا یکی است.

طراحی کابین و داشبورد

چری اکسپلور 06

اتاق و داشبورد چری اکسپلور 06 سعی دارد تا خود را از سری تیگو، جدا کند و امضای جدیدی را داشته باشد. برای مثال، نمایشگرهای دوال اسکرین از این خودرو حذف شده‌اند و اکنون با دو نمایشگر مجزا طرف هستیم؛ یعنی مولتی مدیای 12.3 اینچی و کلاستر دیجیتال 8 اینچی.

چری تی جی 1

فرمان دی کات با دکمه‌های مولتی فانکشن و اهرم دنده برقی هم سر جای خود قرار دارد و یک کلید چرخان هم برای انتخاب حالت‌های مختلف رانندگی دیده می‌شود. فرم دریچه‌های تهویه هوا هم عمودی هستند تا آفرودی‌تر به نظر برسند.

قیمت چری اکسپلور 06 و شانس واردات به ایران

چری تی جی 1

فعلا هیچ اخباری از قیمت این خودرو منتشر نشده است و همچنان باید منتظر رونمایی نهایی بمانیم. اما با توجه به نوع موتور و سگمنت، حدس می‌زنیم که قیمت چری TJ-1 حول و حوش 20 هزار دلار باشد. با توجه به اینکه چهره‌ و ظاهر این خودرو، با تمام تیگوها فرق دارد، احتمالا در سال آینده راهی ایران شود و قیمت چری اکسپلور 06 در ایران، احتمالا نزدیک به 2 میلیارد تومان خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*