لپ تاپ بیشترین عمر باتری 2023

5 لپ تاپ با بیشترین عمر باتری در سال 2023

در ادامه این متن 5 لپ تاپ سال 2023 با بیشترین عمر باتری را معرفی کرده و به بررسی مختصر هریک خواهیم پرداخت. این لپ تاپ ها همگی قادرند با هر بار شارژ بیش از 15 ساعت شما را همراهی کنند!

در سال‌های اخیر لپ تاپ ها برای بسیاری افراد جای کامپیوترهای رومیزی را گرفته‌اند. بنابراین کاربری لپ تاپ‌ها اخیرا به دسکتاپ‌ها بسیار نزدیک شده؛ به‌طوری که اغلب شاهد قرار گرفتن دائمی آن‌ها روی میز کار و اتصال دائمشان به برق هستیم.

همچنین بسیاری دفاتر نیز به‌جای استفاده از کامپیوترهای رومیزی تصمیم به استفاده از لپ تاپ ها گرفته و امور خود را از این طریق به انجام می‌رسانند.

البته همچنان مهم‌ترین تفاوت لپ تاپ ها با کامپیوترهای رومیزی در قابلیت حمل آن‌هاست؛ به‌گونه‌ای که حتی بزرگ‌ترین و سنگین‌ترین لپ تاپ های بازار نیز قابلیت حمل پذیری بسیار بهتری نسبت به کامپیوترهای رومیزی دارند.

این مساله باعث اهمیت پیدا کردن عمر باتری لپ تاپ ها شده است.

در این سال‌ها صنعت تولید لپ تاپ به پیشرفت‌های بزرگی در این زمینه دست پیدا کرده و امروزه شاهد محصولاتی با باتری‌های کوچک‌تر و بهینه‌تر نسبت به چند سال قبل هستیم.

البته شارژدهی باتری یک لپ تاپ به مسائل زیادی بستگی دارد و فاکتورهایی چون فناوری ساخت باتری، اندازه و اجزای داخلی آن نقش پررنگی در عمر باتری ایفا می‌کنند.

در کنار این مشخصات سخت افزاری، برخی بهینه‌سازی‌های نرم افزاری نیز می‌تواند باعث عمر بیشتر باتری لپ تاپ ها شود.

اگر قصد خرید یک لپ تاپ داشته باشید و شارژدهی آن برای‌تان اهمیت زیادی دارد، باید در انتخاب محصول مورد نظرتان دقت فراوانی کنید؛ چرا که دستگاه‌های فراوانی در بازار حضور دارند که شارژدهی باتری هریک تفاوت های زیادی با دیگران دارد.

در ادامه به معرفی 5 مدل از لپ تاپ های سال 2023 با بیشترین عمر باتری می‌پردازیم تا شما را در خرید محصول مورد نظرتان یاری کنیم.

کدام لپ تاپ ها در سال 2023 بیشتری عمر باتری را دارند؟

مک بوک پرو 2023

مک بوک پرو 2023

اپل در نسل‌های اخیر از لپ تاپ های مک بوک از تراشه‌های ساخت خودش استفاده کرده است. این کمپانی سال گذشته از تراشه‌های M1 در مک بوک های خود استفاده کرد و امسال نیز لپ تاپ هایش را به چیپست‌های جدیدتر و قدرتمندتر M2 مجهز نمود.

استفاده از این چیپست‌ها باعث شده که مک بوک‌های اپل در شمار قدرتمندترین محصولات بازار قرار گیرند. با این وجود، کوپرتینویی‌های موفق شدند علاوه بر این عملکرد فنی فوق‌العاده‌، شارژدهی بسیار بالایی را هم برای مک بوک‌ها رقم بزنند.

برای مثال، مدل 2023 مک بوک پرو 16 اینچی اپل که از تراشه M2 Pro استفاده می‌کند، قادر است یک روز کامل بدون اتصال به کابل برق به فعالیت مشغول شود.

این در حالی‌ست که سال گذشته هم مک بوک پرو 13 اینچی مجهز به تراشه M2 موفق به ثبت عمر باتری 21 ساعته شده بود.

اپل همچنین ادعا کرده که مک بوک پرو در صورت استفاده پیوسته از وای فای نیز قادر است 12 ساعت کاربر را همراهی کند و حتی با استریم فایل‌های ویدیویی از طریق اپلیکیشن اپل تی وی نیز رکورد عمر باتری 18 ساعته را ارائه دهد.

این اعداد با در نظر گرفتن کیفیت خارق‌العاده صفحه نمایش مک بوک پرو، رکوردهایی شگفت‌انگیز به شمار می‌روند.

بنابراین اگر با مک بوک‌های اپل مشکلی ندارید و به دنبال بیشترین شارژدهی باتری در یک لپ تاپ می‌گردید، بعید است دستگاهی بهتر از مک بوک پرو 2023 پیدا کنید.

البته باید در نظر داشته باشید که همانند بسیاری محصولات دیگر اپل، قیمت MacBook Pro هم به هیچ وجه ارزان نخواهد بود؛ خصوصا اگر قصد داشته باشید آن را به رم و حافظه بیشتری مجهز کنید.

ایسر کروم بوک 514

لپ تاپ بیشترین عمر باتری 2023

اگر شارژدهی بالای باتری برای شما اهمیت فراوانی دارد و از طرفی میانه خوبی هم با محصولات اپل ندارید، می‌توانید به سراغ کروم بوک 514 ایسر بروید؛ چون شارژدهی این دستگاه تقریبا طولانی‌تر از هر لپ تاپ ویندوزی در بازار است!

می‌توانید انتظار داشته باشید که این کروم بوک ایسر بتواند با یک بار شارژ کامل بین 18 تا 19 ساعت شما را همراهی کند. بنابراین می‌توانید به‌راحتی با این لپ تاپ به کارهای روزمره خود رسیده و حتی در زمان‌های استراحتتان، کمی ویدیو هم تماشا کنید.

در کنار این قابلیت‌های منحصربفرد باتری، Chromebook 514 ایسر همچنین کاملا با محیط زیست سازگار است و تمام بدنه و حتی کارتن آن از موارد نیمه بازیافت شده ساخته شده است.

از سوی دیگر، این کروم بوک بر خلاف مک بوک پرو قیمت بسیار مناسبی هم داشته و با تنها 370 دلار قابل خرید است.

البته باید در نظر داشته باشید که هیچ ارزانی بی‌حکمت نیست و کروم بوک 514 با وجود عمر باتری بالا، از حیث سخت افزاری به هیچ وجه قابل مقایسه با مک بوک پرو نخواهد بود.

از طرفی باید همچنین توجه کرد که این محصول ایسر همان‌طور که از نامش پیداست، به سیستم عامل کروم او اس مجهز خواهد بود. بنابراین اگر قصد کاری فراتر از جستجو در اینترنت یا انجام کارهایی با نرم افزارهای گوگل را دارید، احتمالا از خرید این محصول پشیمان خواهید شد!

در کنار تمامی این موارد، کروم بوک 514 نیز یکی از لپ تاپ های با بیشترین عمر باتری در سال 2023 است که با طراحی کاملا سازگار با محیط زیستش می‌تواند همراه خوبی برای سفرهای طولانی شما باشد.

مک بوک ایر 2022

مک بوک ایر 2022

مدل 2022 مک بوک ایر اپل که به تراشه M2 مجهز است، عمر باتری بیش از 17 ساعته دارد که با در نظر گرفتن ابعاد جمع و جور و وزن کمی که دارد، فوق‌العاده به نظر می‌رسد.

همانند دیگر مک بوک‌های اپل، این مدل نیز به دلیل تجهیز به تراشه‌های فوق‌العاده M2 به محصولی بسیار قدرتمند تبدیل شده و به‌سادگی، اکثر لپ تاپ های ویندوزی را شکست می‌دهد.

به این ترتیب اگر با اکوسیستم اپل و مک او اس مشکلی ندارید، عمر باتری برای‌تان اهمیت فراوانی دارد و البته تمایلی به  صرف چند هزار دلار هزینه برای خرید یک مک بوک پرو ندارید، می‌توانید مک بوک ایر را انتخاب کنید.

البته MacBook Air M2 هم مثل دیگر مک بوک‌ها از مشکلاتی نظیر کمبود شدید پورت‌ها بهره می‌برد.

اپل البته از سال 2022 اقداماتی را برای رفع این مشکل انجام داد. با این حال مک بوک ایر 2022 همچنان قادر به پشتیبانی از تنها یک صفحه نمایش خارجی است.

از سوی دیگر، ناچ بالای صفحه این گوشی که شبیه به گوشی‌های آیفون چند سال اخیر است هم به مذاق بسیاری افراد خوش نیامده و توسط بسیاری کاربران و منتقدین بلااستفاده خوانده شده است.

شروع قیمت MacBook Air 2022 از 1100 دلار است. با این حال اگر قصد داشته باشید مدلی با رم یا حافظه بالاتر را خریداری کنید، طبیعتا باید هزینه بیشتری برای خرید آن بپردازید.

سامسونگ گلکسی بوک 3 پرو

گلکسی بوک 3 پرو

گلکسی بوک 3 پرو سامسونگ نخستین محصول ویندوزی حاضر در لیست لپ تاپ های سال 2023 با بیشترین عمر باتری است.

تعجبی ندارد که محصولی از سامسونگ، سازنده کلکسیونی از بهترین گوشی های اندرویدی در سال‌های اخیر، توانسته در میان لپ تاپ های ویندوزی هم قد علم کند. Galaxy Book 3 Pro از نسخه خانگی ویندوز 11 استفاده کرده و قادر است در مدل‌های 16 و 14 اینچی، با هر بار شارژ کامل، به ترتیب 18 و 16.4 ساعت شارژدهی داشته باشد.

علاوه بر این شارژدهی فوق‌العاده، به‌کارگیری تکنولوژی شارژ سریع در این لپ تاپ باعث شده که شارژ 40 درصد از ظرفیت باتری این گوشی تنها 30 دقیقه به طول بینجامد.

همانند نبرد در دنیای گوشی‌های هوشمند، این بار هم گلکسی بوک 3 پرو رقیب جدی برای مک بوک پرو اپل است.

این دستگاه به لطف استفاده از پردازنده Core i7 اینتل و 32 گیگابایت رم توانسته به قدرت پردازشی فوق‌العاده‌ای دست پیدا کند.

علاوه بر این، صفحه نمایش امولد و جذاب با نرخ رفرش 120 هرتزی در کنار وبکم با رزولوشن 1080p نیز دیگر مشخصات جذاب سخت افزاری این لپ تاپ به شمار می‌روند.

البته قیمت پایه 2050 دلاری مدل 16 اینچی گلکسی بوک 3 پرو باعث می‌شود که بسیاری افراد از خرید آن منصرف شوند. با این وجود، اگر به دنبال یک لپ تاپ ویندوزی قدرتمند با بیشترین میزان شارژدهی باتری می‌گردید، لپ تاپ کهکشانی سامسونگ بهترین گزینه برای‌تان خواهد بود.

اچ پی الیت دراگون فلای جی 3

لپ تاپ بیشترین عمر باتری 2023

لپ تاپ HP Elite Dragonfly G3 نیز محصول ویندوزی فوق‌العاده دیگری است که می‌تواند همراه فوق العاده‌ای برای افرادی باشد که زیاد در سفر هستند.

این محصول به تراشه Core i5 مجهز بوده و از ویندوز 11 پرو بهره خواهد برد. علاوه بر این، وزن بسیار سبک این دستگاه هم آن را به جایگزینی ایده‌آل برای مک بوک ایر تبدیل می‌کند.

البته این وزن کم مانعی برای عملکرد خیره‌کننده باتری این لپ تاپ نشده؛ چرا که با هر بار شارژ می‌توانید بیش از 15 ساعت با این لپ تاپ کار کنید.

همچنین شارژ 50 درصد از ظرفیت باتری این گوشی هم حدودا 30 دقیقه زمان خواهد برد.

بیشترین کاربرد لپ تاپ اچ پی الیت دراگون فلای G3 در دفاتر و ادارات است. این دستگاه 16 گیگ رم داشته و از 512 گیگ حافظه SSD بهره می‌برد و صفحه نمایش 13.5 اینچی با رزولوشن WUXGA+ در اختیار دارد که توسط واحد پردازش گرافیکی Iris XE تغذیه می‌شود.

لپ تاپ جدید HP همچنین از مجموعه گسترده‌ای از پورت‌ها بهره می‌برد؛ هرچند که به‌طرزی عجیب خبری از درگاه کارت حافظه در آن نیست!

همچنین قیمت این محصول نیز حداقل 1530 دلار است که آن را در دسته محصولات پریمیوم قرار می‌دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*