با پول پژو 207 اتوماتیک، چه ماشین هایی را خارج از ایران می‌توان خرید؟

در این مطلب به ماشین های کارکرده هم‌قیمت با پژو 207 اتوماتیک در خارج کشور می‌پردازیم. کوروت، موستانگ و گلف GTI برخی از این خودروها هستند.

این‌که مردم در ایران هزینه خودروهای روز از برندهای مطرح را می‌پردازند، ولی چیزی جز امثال 207، پژو پارس و پراید نصیبشان نمی‌شود، امروزه یکی از سوژه‌های پرتکرار چه در مطالب رسانه‌ها و چه در گفتگوهای روزمره است. در مقطع کنونی در سال 2023 در خارج از ایران می‌توان با قیمت زیر 20 هزار دلار محصولات کارکرده نام و نشان‌داری مثل فورد موستانگ، شورلت کامارو، مینی کوپر و فولکس واگن GTI را تهیه کرد. این قیمت تقریباً برابر با 1 میلیارد تومان است که همان محدوده قیمتی کنونی پژو 207 اتوماتیک در بازار ایران به‌حساب می‌آید. در ادامه نگاهی به این ماشین های کارکرده زیر 20 هزار دلار در خارج کشور خواهیم داشت.

ماشین‌های هم‌قیمت با پژو 207 اتوماتیک در خارج از کشور

بی ام و سری 3 (مدل ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱)

بی ام و سری 3 جزو ماشین های هم قیمت با 207 اتوماتیک در خارج

  • قیمت: ۴ هزار دلار

نسل پنجم بی ام و سری 3، یکی از پرفروش‌ترین محصولات این خودروساز آلمانی امروزه با قیمت 4 هزار دلار در دسترس قرار دارد. نام بی ام و خود گویای همه‌چیز است، اما سری 3 مدل 2006 تا 2011 به این دلیل باید جزو بهترین محصولات کارکرده زیر 20 هزار دلار قرار بگیرد که ترکیبی از عملکرد سطح بالا، راحتی و امکانات لوکس را در اختیار راننده می‌گذارد. این سدان لوکس با کد E90 به‌واسطه پیشرانه 4 لیتری V8 خود قابلیت تولید قدرت 414 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن‌متر را دارد، در شرایط مساعد طی 4.5 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب می‌گیرد و حداکثر سرعت آن به 240 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

حالا دستیابی به همه این امکانات جذاب با مبلغ 4 هزار دلار عملاً یک فرصت طلایی است. البته بی‌هیچ شک و شبهه‌ای این نسل از سری 3 با گذشت بیش از 10 سال از عمرش، استهلاک بالایی دارد؛ خصوصاً وقتی بی ام و هم مثل بقیه تولیدکنندگان خودرو لوکس به افت شدید کیفیت محصولات خود با گذر زمان شناخته می‌شود.

لکسوس ال اس (مدل ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۳)

لکسوس LS ماشین های هم قیمت با 207 اتوماتیک در خارج

  • قیمت: ۹ هزار دلار

ماشین لکسوس ال اس حتی گزینه لوکس‌تری از بی ام و سری 7 نسل پنجم است که با قیمتی ناچیز در خارج از ایران می‌توان خرید. این سدان لوکس زیرمجموعه تویوتا هرچند سال‌ها از زمان عرضه‌اش می‌گذرد، کماکان تجربه فوق‌العاده راحتی را برای سرنشینان فراهم می‌کند؛ آن‌هم به‌لطف طراحی کارآمد و امکانات ایمنی و رفاهی پیشرفته به نسبت سال عرضه خود. قوای محرکه LS را هم یک پیشرانه 4.6 لیتری V8 با قدرت 380 اسب بخار و گشتاور 497 نیوتن متر تامین می‌کند و به‌وسیله این پیشرانه، این خودرو قادر به شتاب‌گیری از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت در 5.4 تا 5.7 ثانیه و همچنین دستیابی به سرعت 250 کیلومتر بر ساعت است.

در توضیح بی ام و سری 3 گفته شد که استهلاک آن می‌تواند نقطه ضعف آن باشد. آی اس دقیقاً برعکس این زمینه است که نسبت به بی ام و سری 3 در این لیست برتری پیدا می‌کند. همان‌طور که می‌دانید، وقتی بحث دوام در بلند مدت در میان باشد، تویوتا همیشه دست بالاتر را دارد. این یعنی یک ماشین پرامکانات با دوام قابل توجه به قیمت فقط 9 هزار دلار این روزها در خارج از کشور پیدا می‌شود!

شورلت کوروت نسل ششم (مدل ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳)

شورلت کوروت سی 6 جزو ماشین های هم قیمت با 207 اتوماتیک در خارج

  • قیمت: ۱۵ هزار دلار

کوروت نامی آشنا برای ایرانی‌ها، خصوصاً علاقه‌مندان به خودروهای آمریکایی است. هرچند کوروت حالا در هشتمین نسل خود به سر می‌برد، نسل ششم آن که با عنوان C6 شناخته می‌شود، همچنان جذابیت خود را حفظ کرده است. چهره این خودرو کوروت قدیم را به یاد می‌آورد که هنوز در نسل هشتم از لحاظ طراحی متحول نشده بود. زیر کاپوت این خودرو اسپرت شورلت هم یک پیشرانه 7 لیتری V8 بنزین‌سوز قرار دارد که می‌تواند 505 اسب بخار قدرت و 637 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند و آن را ظرف فقط 3.7 ثانیه از 0 به 100 کیلومتر بر ساعت برساند.

همان‌طور که انتظار می‌رود، با گذشت زمان و عرضه دو نسل بعد از نسل ششم کوروت، قیمت C6 رفته‌رفته به‌‌صرفه‌تر شده است. حالا فرض کنید چنین خودرویی با نام و نشان ویژه و عملکرد در حد و اندازه سوپرکارها در مقطع کنونی با قیمت 15 هزار دلار دسترس قرار دارد. به‌طور دقیق‌تر، فرض کنید با قیمت پژو 207 اتوماتیک صفر کیلومتر بتوانید صاحب کوروت C6 شوید که یکی از نمادین‌ترین نسل‌های این خودرو برشمرده می‌شود.

نیسان 370Z (مدل ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۹)

نیسان 370Z

  • قیمت: ۱۲ هزار دلار

نیسان 370Z خودرو اسپرتی به‌یادماندنی است که قیمت 12 هزار دلاری حال حاضر آن چشم هر شیفته خودرو اسپرت را می‌گیرد. نیسان 370Z در واقع جانشین نسخه نمادین 350z بود که توانست انتظارات را در حد و اندازه خود برآورده کند و برای این‌کار هم به‌جای تحولی بزرگ، ویژگی‌های جذاب آن را بهبود بخشید. طراحی ظریف پرانحنای 370Z نگاه فرد را جذب خود می‌کند و آنچه زیر کاپوت آن پیدا می‌شود، یک پیشرانه قدرتمند 3.7 لیتری 6 سیلندر 350 اسب بخاری است. با این پیشرانه که حداکثر سرعت 250 کیلومتر بر ساعت دارد، شتاب‌گیری از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت نیازمند فقط 5 ثانیه زمان است.

شورلت کامارو (مدل ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵)

شورلت کامارو نسل پنجمی جزو ماشین های هم قیمت با 207 اتوماتیک در خارج

  • قیمت: ۱۰ هزار دلار

نسل پنجم شورلت کامارو که خیلی‌ها در ایران با آن آشنایی دارند، این روزها با قیمت یک مینی کار معامله می‌شود. در توصیف این کامارو گفتنی است که پس از وقفه‌ای ۸ ساله، در سال ۲۰۱۰ از راه رسید تا قدرت و طراحی همیشگی خودروهای عضلانی آمریکایی‌ها را به ارمغان بیاورد. نتیجه یک طراحی برجسته عضلانی با روح آمریکایی و همچنین یک پیشرانه 6.2 لیتری V8 بود که می‌توانست 580 اسب بخار قدرت و 753 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. ضمن این‌که این خودرو به حداکثر سرعت 250 کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند و می‌تواند ظرف 5.5 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد.

ماشین شورلت کامارو نسل پنجمی کارکرده در مقطع کنونی دارای قیمت حدود 10 هزار دلار در خارج کشور است؛ قیمتی که برای یک خودرو عضلانی به‌یادماندنی با پیشرانه 8 سیلندر 550 اسب بخاری، عملاً رقمی محسوب نمی‌شود. این در حالی است که در ایران مردم برای پژو 207 با خروجی 105 اسب بخار و کمترین امکانات رفاهی و ایمنی، چند هزار دلار بیشتر از این پرداخت می‌کنند.

فورد موستانگ (مدل ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴)

فورد موستانگ نسل پنجمی جزو ماشین های هم قیمت با 207 اتوماتیک در خارج

  • قیمت: ۱۴ هزار دلار

فورد موستانگ، رقیب دیرینه شورلت کامارو هم جزو آن دسته از ماشین های کارکرده‌ای است که امروزه با قیمتی مقرون به صرفه می‌توان خارج از ایران پیدا کرد؛ آن هم در صورتی که چند هزار دلار از قیمت تمام‌شده ۲۰۷ ارزان‌تر است!

فورد موستانگ مشابه شورلت کامارو در نسل پنجم خود دستخوش تغییراتی خصوصاً در زمینه طراحی شده است که تاثیرات آن‌ها از خودروهای دهه ۶۰ میلادی را می‌توان دید. آنچه این اسب وحشی آمریکایی را هم به‌حرکت در می‌آورد، یک پیشرانه 5.8 لیتری V8 سوپرشارژر است که توان تولید قدرت 662 اسب بخار و گشتاور 855 نیوتن‌متر را دارد. با این پیشرانه، این خودرو عضلانی باید طی 3.5 ثانیه از 0 به 100 کیلومتر بر ساعت برسد و همچنین حداکثر سرعت آن تا 290 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

مینی کوپر S (مدل ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶)

مینی کوپر S جزو ماشین های هم قیمت با 207 اتوماتیک در خارج

  • قیمت: ۸ هزار دلار

گذشته از عضلانی‌ها و لوکس‌های لیست، خودرو شهری انگلیسی مینی کوپر هم طرفداران پر و پا قرص خود را دارد. نسخه کارکرده این ماشین شهری در حال حاضر با قیمتی بسیار پایین‌تر از ۲۰۷ در خارج کشور قابل خریداری است. به‌طور دقیق‌تر، نسخه S آر بی 56 نسل دومی آن که اولین بار سال 2011 روانه بازار شد، حالا دارای ارزش خرید بالایی برای علاقه‌مندان به هاچ‌ بک‌های جمع‌وجور است.

طراحی رترو دوست‌داشتنی، هندلینگ منحصربه‌فرد، پشتوانه بی ام و از لحاظ کیفی و پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر خطی قدرتمندتر 208 اسب بخاری، ویژگی‌های این خودرو هستند. ضمناً باید اشاره کرد که این مینی کوپر در 6.5 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب می‌گیرد و سقف سرعت 225 کیلومتر بر ساعتی دارد. چنین خودرویی با قیمت فقط 8 هزار دلار، گزینه‌ای ایده‌آل برای رفت و آمدهای داخل شهر است؛ گزینه‌ای که خیلی از هاچ‌بک‌پسندها به‌هیچ‌وجه نمی‌توانند به‌راحتی از آن بگذرند.

فولکس واگن گلف GTI (مدل ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹)

فولکس واگن گلف GTI جزو ماشین های هم قیمت با 207 اتوماتیک در خارج

  • قیمت:‌ ۱۳ هزار دلار

این‌که خیلی از خودروهای موجود در این لیست جزو پرطرفدارها در ایران به‌حساب می‌آیند جای تاسف دارد. فولکس واگن گلف GTI خودرویی کاربردی با فضا و سواری راحت، طراحی جذاب و علاوه بر همه این‌ها، عملکرد سطح بالا است. بی‌دلیل نیست که گلف حالا عنوان یکی از پرفروش‌ترین خودروهای دنیا را با خود به یدک می‌کشد. زیر کاپوت این هاچ بک دوست‌داشتنی یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر خطی توربوشارژ قرار دارد که قدرت 220 اسب بخار، شتاب‌گیری 6 ثانیه‌ای از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت و حداکثر سرعت 250 کیلومتر بر ساعت را به‌دنبال می‌آورد. در نتیجه، قیمت 13 هزار دلاری مدل‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ که در نسل هفتم آن قرار می‌گیرند، فرصتی است که باید غنیمت دانست.

سوبارو ایمپرزا دبلیو آر ایکس (۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹)

سوبارو ایمپرزا WRX

  • قیمت:‌ ۱۸ هزار دلار

با عرضه نسل جدید ماشین سوبارو ایمپرزا، نسخه WRX نسل پنجم آن که جزو بهترین ساخته‌های سوبارو برشمرده می‌شود، ۱۸ هزار دلار در خارج قیمت خورده است. دلیل قیمت نزدیک به ۲۰ هزار دلاری این خودرو ژاپنی هم به مدل بالاتر آن نسبت به بقیه خودروها در این لیست برمی‌گردد. این خودرو با مجموعه‌ای از هندلینگ و عملکرد، امکانات و دوام مناسب و صدالبته طراحی جذاب با خطوط برجسته، گزینه کارکرده جالب توجهی در این محدوده قیمتی است.

تامین قوای محرکه سوبارو ایمپرزا WRX نسل پنجمی را یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر تخت بر عهده دارد. این پیشرانه با حداکثر سرعت 250 کیلومتر بر ساعت، قادر است 268 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند و در طول تنها 5 ثانیه، سرعت 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت را بپیماید. بی‌هیچ شک و شبهه‌ای هر راننده‌ای ترجیح می‌دهد به‌جای پرداخت مبلغی معادل 20 هزار دلار برای پژو 207 اتوماتیک، صاحب یک خودرو با اصالت ژاپنی، عملکرد سطح بالا و کاربرد و دوام چشمگیر شود.

فورد فوکوس ST (مدل ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸)

فورد فوکوس ST

  • قیمت:‌ ۸ هزار دلار

فورد فوکوس، یکی از پرفروش‌ترین ماشین های فورد را در خارج از ایران با قیمت تنها 8 هزار دلار می‌توان خریداری کرد؛ البته نه نسخه استاندارد، بلکه نسخه عملکرد محور ST آن در مدل‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ که حتی قدرت بیشتر و سواری مطلوب‌تری دارد. پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر خطی توربوشارژ این هاچ بک قابلیت تولید 252 اسب بخار قدرت به‌علاوه 365 نیوتن‌متر گشتاور را دارد و شتاب‌گیری آن از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت حدود 6 ثانیه زمان می‌برد. به این‌ها باید حداکثر سرعت 240 کیلومتر بر ساعت را هم اضافه کرد. چنین ارقامی برای یک خودرو کامپکت آن‌هم با قیمت زیر 10 هزار دلار، وسوسه‌کننده است.

نظر شما کاربران گجت نیوز درباره این ماشین های هم‌قیمت با 207 در خارج ایران چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*