سود تاخیر در تحویل خودرو

خودروسازان بابت تاخیر در تحویل خودرو چقدر سود باید به مشتری بدهند؟

در صورتی که خودروسازان خودروهای ثبت نامی را با تأخیر به مشتریان بدهند، سود تاخیر در تحویل خودرو چقدر خواهد شد؟

وعده دادن و عمل نکردن یکی از ترفندهای جذاب برای خودروسازان است که از قدیم‌الایام تا به امروز وجود داشته و از این به بعد هم وجود خواهد داشت. خودروهای ثبت نامی همواره موعد تحویل دارند و ممکن است خودروساز نتواند به تاریخی که برای تحویل ماشین اعلام کرده وفادار بماند و تأخیر در تحویل کالا به‌وجود آید.

سود تاخیر در تحویل خودرو چقدر خواهد بود؟

سود تاخیر در تحویل خودرو

معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای سازمان حمایت در مورد تأخیر در تحویل خودرو گفته سود جبران چنین اقدامی در قراردادهای فروش فوری 2.5 درصد در ماه است. موسوی در خصوص سود مشارکت شرکت کنندگان در طرح‌های فروش فوری گفته:

فارغ از مصوباتی که شورای رقابت به عنوان متولی دنبال می‌کند، بحث سود مشارکت به‌عنوان آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو مصوبه هیئت وزیران در سال 95 باز می‌گردد. مصوبه پیش رو در حال حاضر جاری است و بر اساس نوع قراردادی که یک متقاضی با شرکت خودروساز منعقد می‌کند، موضوع قابل رصد و پیگیری است.

سود تاخیر در تحویل خودرو

بنا بر آنچه معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای سازمان حمایت می‌گوید، در قرارداد فی‌مابین خودروساز و متقاضی خرید خودرو باید مواردی نظیر مبانی تحویل، زمان تحویل، سود مشارکت و سود تأخیر در آن قید شده باشد و این قرارداد به‌طور جانبه مشخص کند که موعد تحویل 30 روزه است یا بیشتر و بنا بر همین رویه سود مشارکت تعلق بگیرد. با این اوصاف سود جبران تحویل تأخیر در قرارداد فوری 2.5 درصد در ماه خواهد بود. موسوس همچنین گفته:

اگر زمان تحویل خودروی خریداری شده بیشتر شد و در فاکتور سود تأخیر قید نشده، متقاضی حتماً می‌تواند با اسناد و مدارک از طریق تارنمای سازمان حمایت و هم از طریق سامانه 124 و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت 31 استان به دبیرخانه مراجعه و اسناد و مدارک ارائه کنند. اعداد و ارقام سود مشارکت و سود جبران تأخیر در تحویل خودرو حتما پیگیری می‌شود و مبلغ مشخص شده به مشتری بر می‌گردد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*