سونیxperia 1 V

خبر خوب برای طرفداران گوشی های اکسپریا؛ سونی از تجارت موبایل خارج نمی‌شود

سونی اعلام کرد نه تنها از تجارت موبایل خارج نمی‌شود؛ بلکه همکاری تجاری خود را با کوالکام برای تولید گوشی های رده بالا و میان رده، توسعه می‌دهد.

گوشی‌های هوشمند سونی، همواره مشخصات چشمگیری داشته‌اند. به‌عنوان نمونه، می‌توانیم از پرچمدار جدید، Xperia 1 V مثال بزنیم که مجهز به نمایشگر 6.5 اینچی 4K با نرخ نوسازی 120 هرتز و تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 است. با وجود این، کمپانی ژاپنی در رقابت با بزرگان این صنعت، کامیاب نبوده است. اما سونی خیال تعطیلی تجارت موبایل خود را ندارد.

پیش‌تر در سال 2018، مدیرعامل وقت کمپانی از ادامه تولید گوشی‌های هوشمند توسط کمپانی متبوعش، صرفا برای مانیتور کردن صنعت ارتباطات خبر داده بود. این یعنی هدف سونی، سبقت گرفتن از سامسونگ، اپل یا حتی شیائومی و اوپو نبوده و نیست.

حالا اعلام خبر توسعه همکاری‌های تجاری میان سونی و کوالکام، می‌تواند حضور غول ژاپنی را در این عرصه، تثبیت کند. بر مبنای توافقات صورت گرفته، این دو کمپانی با یکدیگر روی نسل جدید گوشی‌های پریمیوم، رده بالا و میان رده کار خواهند کرد؛ دستگاه‌هایی مجهز به تراشه‌های جدید اسنپدراگون!

تجارت موبایل سونی

رئیس بخش آسیا-پاسیفیک کوالکام ضمن ابراز خرسندی از تداوم همکاری دیرینه با سونی، این را موقعیتی هیجان‌انگیز برای ارائه تکنولوژی‌های پیشرفته و پاسخگویی شایسته به نیاز کاربران موبایل در سراسر دنیا توصیف کرده است.

سوتومو هاماگوچی، رئیس بخش ارتباطات موبایلی سونی هم سخنان خود را با استقبال مشتریان از گوشی اکسپریا 1 مارک 5 آغاز و اضافه کرد:

ما مشتاقانه منتظر ادامه همکاری با کوالکام، برای تولید گوشی‌های پریمیوم مجهز به پردازنده‌های اسنپدراگون هستیم.

او همچنین مدعی شنیدن صدای مشتریان برای برآورده کردن نیازها و انتظارات آن‌ها شد و فناوری کوالکام را پیشرانه‌ای برای حرکت به جلو در این صنعت توصیف کرد.

به‌هرحال با امضای این قرارداد همکاری، سونی همچنان به عرضه گوشی‌های قدرت گرفته از اسنپدراگون در چند سال آینده ادامه خواهد داد؛ حتی اگر نتواند رقبای کره‌ای، آمریکایی و چینی را به چالش بکشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*