محافظت گوشی خط خش

نکاتی ضروری که برای محافظت از گوشی خود در برابر خط و خش باید رعایت کنید

این مطلب به آموزش ترفندهایی برای محافظت از گوشی موبایل در برابر خط و خش و ترک اختصاص دارد. اگر مایلید عمر گوشی‌تان را افزایش دهید، مطالعه این متن را از دست ندهید.

با توجه به اهمیتی که گوشی های موبایل در زندگی روزمره ما دارند، محافظت از آن‌ها در برابر آسیب‌های فیزیکی مساله‌ای بسیار حیاتی و حائز اهمیت به شمار می‌رود.

یکی از مهم‌ترین روش‌های افزایش عمر گوشی های موبایل، محافظت از آن‌ها در برابر خط و خش است. خش افتادن بر روی صفحه نمایش گوشی علاوه بر اینکه تاثیر سوء فراوانی در جذابیت دستگاه دارد، می‌تواند باعث آسیب دیدن بیشتر آن در درازمدت شود.

علاوه بر این، خط و خش افتادن گوشی همچنین می‌توانند باعث افت ارزش گوشی شده و کاربران را در هنگام فروش مجدد آن با مشکل روبرو خواهند کرد.

به همین جهت در ادامه این متن سعی داریم به آموزش ترفندهایی برای محافظت از گوشی موبایل خود در برابر خط و خش بپردازیم.

چگونه از گوشی خود در برابر خط و خش محافظت کنیم؟

آسیب فیزیکی به گوشی

یک کاور محافظ مناسب برای صفحه نمایش گوشی خود تهیه کنید

آسیب‌پذیرترین بخش یک گوشی موبایل در برابر خط و خش، صفحه نمایش است. به همین جهت استفاده از یک لایه محافظ صفحه نمایش می‌تواند به‌خوبی از آن در برابر آسیب و خط و خش محافظت کند. این لایه‌های محافظ، خط و خش‌ها را به خود جذب کرده و مانع انتقال آن به صفحه نمایش اصلی گوشی می‌شوند.

سعی کنید یک صفحه محافظ مستحکم و مناسب برای گوشی خود تهیه کنید که بتواند مقاومت خوبی در برابر آسیب‌های محیطی برای‌تان ایجاد کند.

همچنین دقت کنید که هنگام نصب کردن این لایه‌های محافظ آن‌ها را به‌خوبی تمیز کنید تا تا در زیر آن‌ها حباب تشکیل نشود.

از یک قاب برای گوشی خود استفاده کنید

همان‌طور که یک کاور صفحه نمایش قادر است از نمایشگر گوشی در برابر ضربه و خط و خش محافظت کند، قاب گوشی، این کار را برای کل دستگاه انجام داده و از آن در برابر تمام آسیب‌های محیطی محافظت می‌کند.

سعی کنید قاب‌های ساخته شده از جنس‌های مقاوم مثل سیلیکون، پلی اورتان ترموپلاستیک (TPU) یا پلی کربنات را انتخاب کنید که دارای خاصیت ضد ضربه و شوک هستند و می‌توانند شوک و ضربه را بهتر از قاب‌های معمولی تحمل کنند.

همچنین سعی کنید که قاب انتخابی شما لبه‌هایی برآمده یا حاشیه‌هایی اطراف صفحه نمایش داشته باشد تا از برخورد مستقیم صفحه نمایش با سطح زیرین جلوگیری کند.

در جیب خود کلید، سکه یا سایر اجسام تیز را قرار ندهید

محافظت گوشی خط خش

برای این که از صفحه نمایش گوشی خود در برابر خط و خش محافظت کنید، بهتر است از قرار دادن آن‌ها در کیف یا جیبی که سکه، کلید یا موارد این‌چنینی در آن‌ها قرار دارد، خودداری کنید.

این آیتم‌ها به‌راحتی می‌توانند باعث خط افتادن صفحه نمایش یا قاب پشتی شده و به آن آسیب بزنند!

در عوض سعی کنید یا گوشی خود را در جیب متفاوتی قرار دهید و یا پیش از قرار دادن در جیب، آن را درون یک غلاف جا دهید تا مانع از آسیب دیدنش شوید.

گوشی خود را به‌طرز صحیح روی سطوح مختلف قرار دهید

هنگام قرار دادن گوشی خود روی سطوح مختلف نهایت دقت را داشته باشید و از قرار دادن آن روی سطوح زبر و سختی مثل شن و سیمان خودداری کنید.

همچنین دقت کنید که اجسام فلزی و تیزی مثل خودکار و گیره کاغذ و یا وسایل با بافت‌های زبر در مجاورت گوشی شما قرار نداشته باشند.

ترجیحا سعی کنید زیر گوشی خود یک لایه نرم مثل حوله پهن کنید یا از استندهای مخصوص برای قرار دادن گوشی خود روی سطوح مختلف استفاده کنید.

گوشی خود را به‌خوبی تمیز کنید

محافظت گوشی خط خش

تمیز کردن دائمی گوشی موبایل نه تنها می‌تواند باعث تمیزی آن شود، بلکه از خط و خش افتادن آن هم جلوگیری می‌کند.

به همین جهت سعی کنید هر زمان که فرصت کردید، گوشی‌تان را توسط یک دستمال میکروفایبر تمیز کرده و لکه‌ها، اثرات انگشت و ذرات گرد و غباری که در زیر آن‌ها قرار دارد را بزدایید.

دقت کنید که برای تمیز کردن گوشی هرگز نباید از حوله، دستمال کاغذی یا آیتم‌هایی استفاده کنید که می‌توانند به صفحه نمایش گوشی شما لطمه بزنند.

در صورت نیاز همچنین می‌توانید دستمال را در لایه‌ای از آب یا محلول تمیزکننده صفحه نمایش خیس کنید و طبق راهنمایی‌های موجود روی آن اقدام به تمیز کردن دستگاه کنید.

از چسب‌های محافظ استفاده کنید

اگر قصد دارید در عین محافظت از گوشی اندرویدی خود، ظاهر آن را هم حفظ کنید، می‌توانید از چسب‌های محافظ برای گوشی خود استفاده کنید.

این چسب‌ها، ورق‌هایی نازک و چسبنده هستند که به سطوح مختلف گوشی شما چسبیده و ضمن محافظت از آن قابلیت شخصی‌سازی فراوانی هم دارند.

این لایه‌های محافظ در طرح‌ها و رنگ‌های متعددی به بازار عرضه شده و قادرند به‌طور کامل از بدنه یا صفحه نمایش گوشی شما محافظت کنند.

از سوی دیگر، برخی دیگر از لایه‌های محافظ نیز از جنس وینیل یا ساختارهای مشابه بوده و می‌توانند ضمن محافظت از گوشی شما در برابر خط و خش، مانع افزایش ضخامت آن شوند.

محافظت گوشی خط خش

گوشی خود را رو به پایین روی سطوح قرار ندهید

اگر قصد دارید از گوشی خود در برابر خط و خش محافظت کنید، سعی کنید همیشه آن را به پشت روی سطوح مختلف قرار دهید.

دلیل این است که حتی با وجود استفاده از لایه محافظ بر روی صفحه نمایش، همچنان امکان آسیب دیدن آن در اثر برخورد با سطوح یا اجسام سخت وجود دارد.

در عوض به یاد داشته باشید که یا همیشه گوشی را به پشت روی سطوح قرار دهید یا از یک پارچه یا حوله نرم زیر آن استفاده کنید. استفاده از یک استند مخصوص هم همان‌طور که در بالاتر اشاره شد، می‌تواند کمک بسیاری به مراقبت از بدنه و نمایشگر گوشی کند.

هنگام در دست گرفتن گوشی از آن مراقبت کنید

به‌طور کلی در هنگام کار کردن با گوشی خود نهایت دقت را داشته باشید تا از آسیب دیدن تصادفی آن جلوگیری کنید.

سعی کنید گوشی‌تان را هرگز روی سطوح مختلف نکشید یا در جاهای شلوغی که احتمال برخورد آن با اجسام تیز را افزایش می‌دهد قرار ندهید.

علاوه بر این، زمانی که سوار اتومبیل خود هستید، در گذاشتن گوشی در محفظه مخصوص تعبیه شده برای قرار دادن گوشی نهایت دقت را داشته باشید. این مکان‌ها ممکن است پر از گرد و غبار و یا براده‌های ریزی باشند که می‌توانند به گوشی شما آسیب برسانند.

برای گوشی خود یک کیف مجزا در نظر بگیرید

کیف حمل گوشی

اگر قصد دارید گوشی‌تان را با خود حمل کنید، حتما آن را در یک کیف یا فضای مخصوص قرار دهید.

کیف‌های ساخته شده از چرم مصنوعی می‌توانند گوشی شما را در برابر خطرات فیزیکی محافظت کرده و با جلوگیری از تماس مستقیم بین صفحه نمایش و سطوح، مانع از خط و خش افتادن آن‌ها شوند.

اکسسوری‌های محافظتی خود را هر از گاهی چک کنید

در گذر زمان، لایه‌های محافظ صفحه نمایش ممکن است آسیب دیده و اثرگذاری خود در برابر خط و خش و آسیب های فیزیکی را از دست بدهند. به همین جهت ضروری است که به‌طور دوره‌ای آن‌ها را چک کرده و دنبال آسیب‌های فیزیکی هرچند جزئی در آن‌ها بگردید.

به‌طور خاص، اثراتی نظیر ساییدگی یا ترک می‌توانند در بلندمدت باعث تخریب بیشتر لایه‌های محافظ شده و قدرت محافظتی آن‌ها را کاهش دهند.

بنابراین هر زمان که احساس کردید محافظ صفحه نمایش یا قاب گوشی شما آسیب دیده، فورا آن را تعویض کنید.

گوشی خود را در معرض دماهای بالا یا پایین قرار ندهید

دمای بالا

دماهای بیش از حد بالا یا پایین می‌توانند استحکام بدنه یا صفحه نمایش گوشی شما را کاهش داده و باعث آسیب پذیری بیشتر آن شوند.

بنابراین سعی کنید گوشی خود را بیش از حد در معرض حرارت مستقیم خورشید، بخاری یا فضاهای بسیار سرد قرار ندهید.

دماهای بیش از حد بالا یا پایین می توانند باعث انبساط یا انقباض اجزای تشکیل دهنده گوشی شما شده و منجر به شکل‌گیری ترک در سطح آن گردند.

جمع بندی

محافظت کردن از گوشی در برابر خط و خش و ترک می‌توانند عمر آن را به‌طور قابل ملاحظه‌ای افزایش دهند. بنابراین اندکی هزینه کردن برای تهیه این ادوات و ابزارها می‌تواند اثرات مثبت فراوانی در طول عمر دستگاه شما داشته باشند.

کارهایی نظیر خرید لایه محافظ صفحه نمایش و کاور، تمیز کردن دستگاه، قرار ندادن آن در مجاورت اجسام نوک‌تیز فلزی و گرما و سرمای بیش از حد می‌توانند عمر دستگاه را ارتقا داده و خطر آسیب دیدن آن را به حداقل برسانند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*