ردمی نوت 12

نکات بسیار مهمی که باید پیش از خرید شیائومی ردمی نوت 12 بدانید

شیائومی Redmi Note 12 به‌عنوان یک گوشی اقتصادی می‌تواند انتخاب افراد زیادی باشد. در ادامه به‌ بررسی نکات بسیار مهمی می‌پردازیم که حتما باید پیش از خرید شیائومی ردمی نوت 12 بدانید.

شیائومی هر سال تعداد زیادی گوشی از خانواده ردمی نوت را به‌بازار عرضه می‌کند که البته فروش خوبی هم دارند. در حال حاضر جذاب‌ترین گوشی اقتصادی این سری ردمی نوت 12 4G نام دارد. این گوشی روی کاغذ مشخصات جذابی همچون پردازنده اسنپدراگون ۶۸۵، صفحه‌نمایش اولد ۱۲۰ هرتز و دوربین ۵۰ مگاپیکسلی را به‌کاربر وعده می‌دهد. اما همه اینها در عمل چگونه هستند؟

هرآنچه باید پیش از خرید شیائومی ردمی نوت 12 4G بدانید

ردمی نوت 12

ردمی نوت 12 4G در بازار ایران در دو مدل مختلف به‌فروش می‌رسد. نسخه مجهز به ۶ گیگ رم و ۱۲۸ گیگ حافظه ۷۴۰۰ میلیون تومان قیمت دارد و برای خرید مدل‌ مجهز به ۸ گیگ رم و ۱۲۸ گیگ حافظه باید ۸۲۰۰ میلیون تومان هزینه کنید. آیا با این قیمت نماینده شیائومی بهترین گزینه است؟ بررسی کوتاه شیائومی ردمی نوت 12 4G را با مشخصات این گوشی شروع می‌کنیم تا در نهایت به این سوال پاسخ دهیم.

مشخصات فنی Redmi Note 12

گوشیXiaomi Redmi Note 12 4G
ابعاد و وزن۱۶۵.۷ در ۷۶ در ۷.۹ میلی‌متر، ۱۸۴ گرم، بدنه جلویی از گوریلا گلس ۳، بدنه پشتی و فریم میانی از پلاستیک، تاییدیه IP53 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و نفوذ قطرات آب
صفحه نمایشنمایشگر ۶.۶۷ اینچی امولد، رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز، رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، تراکم ۳۹۵ پیکسل در اینچ
پردازندهتراشه ۶ نانومتری اسنپدراگون 685، هشت هسته‌ای، پردازنده گرافیکی آدرنو 610
حافظه۴ گیگ رم در کنار ۶۴ گیگ حافظه ذخیره‌سازی، ۴، ۶ یا ۸ گیگ رم در کنار ۱۲۸ گیگ حافظه ذخیره‌سازی، پشتیبانی از کارت حافظه
نرم افزاراندروید ۱۳، MIUI 14
دوربین عقب
  • دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8
  • دوربین فوق‌عریض ۸ مکاپیکسلی با دیافراگم f/2.2
  • دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4
دوربین جلودوربین ۱۳ مگاپیکسلی یا دیافراگم f/2.5
باتری۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، شارژ ۳۳ وات
سایرحسگر اثر انگشت در بدنه کناری

محتویات جعبه

درون جعبه یک قاب محافظ شفاف، کابل USB-A به USB-C، دفترچه راهنما و مهم‌تر از همه یک شارژر ۳۳ وات وجود دارد. خوشبختانه شیائومی درک می‌کند که وقتی کاربر به‌سراغ یک گوشی اقتصادی می‌رود، توانایی خرید شارژر به‌صورت جداگانه را ندارد.

بررسی طراحی و کیفیت ساخت شیائومی ردمی نوت 12

ردمی نوت 12

دستگاه از نظر طراحی همان حس و حال شیائومی 12 لایت را به‌کاربر منتقل می‌کند. بدنه پشتی چندان مستعد جذب اثر انگشت نیست و لمس آن نیز حس خوبی را به‌کاربر منتقل می‌کند. شیائومی ردمی نوت 12 یک گوشی سبک و باریک به‌حساب می‌آید. هرچند که شاید طراحی مسطح و لبه‌های نسبتا تیز آن باب میل همه نباشد. توصیه می‌کنیم که پیش از خرید گوشی اگر ممکن بود، آن را در دست بگیرید.

صفحه‌نمایش

ردمی نوت 12

در این بازه قیمتی گوشی‌ها یا به پنل اولد مجهز نیستند یا رفرش‌ریت آنها به ۱۲۰ هرتز نمي‌رسد؛ اما نماینده شیائومی هردو را با هم دارد. هرچند که متاسفانه دقت نمایش رنگ چندان تحسین‌برانگیز نیست و گاهی اوقات شاهد گرایش رنگ سفید به آبی یا خاکستری هستیم. خوشبختانه روشنایی نمایشگر در بیشترین حالت به ۷۴۴ نیت می‌رسد. به طور کلی روشنایی بالای ۷۰۰ نیت باعث می‌شود که هنگام کار با گوشی در یک روز آفتابی هیچ مشکلی نداشته باشید.

بررسی عمر باتری و سرعت شارژ ردمی نوت 12

گوشی شیائومی

وظیفه روشن نگه داشتن دستگاه بر عهده یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است. این باتری می‌تواند انرژی مورد نیاز برای ۲۹ ساعت و ۳۲ دقیقه پخش ویدیو آفلاین را فراهم کند که حقیقتا شگفت‌انگیز به‌نظر می‌رسد. هرچند که متاسفانه هنگام وبگردی دیگر شاهد این عملکرد درخشان نیستیم و تنها پس از ۱۳ ساعت گشت‌و‌گذار در اینترنت گوشی خاموش می‌شود.

برای شارژ کامل ردمی نوت 12 باید ۱ ساعت و ۱۱ دقیقه صبر کنید. البته اگر عجله دارید، می‌توانید پس از نیم ساعت نیز گوشی را از شارژ بکشید؛ زیرا ۵۵ درصد از ظرفیت باتری پر شده است.

عملکرد و قدرت پردازشی

گوشی شیائومی

بررسی بنچمارک‌ها نشان می‌دهد که شیائومی ردمی نوت 12 4G از نظر قدرت پردازشی بین گلکسی A23 و گلکسی A14 قرار می‌گیرد و نسبت به پوکو M5s نیز ضعیف‌تر است. به‌طور کلی ردمی نوت 12 برای اجرای برنامه‌های سبک مشکلی ندارد و در انجام امور روزمره نیز شما را اذیت نخواهد کرد. همچنین می‌توانید برخی بازی‌های ساده را روی آن نصب کنید؛ اما انتظار بیش از این چندان منطقی نیست.

بررسی دوربین ردمی نوت 12

دوربین اصلی

ردمی نوت 12

تا زمانی که نور محیط خوب باشد، کیفیت عکس‌ها نیز راضی‌کننده خواهند بود. البته توجه کنید که واژه راضی‌کننده با در نظر گرفتن قیمت گوشی عنوان شده است. وضوح و جزئیات کافی هستند و رنگ‌ها نیز طبیعی به‌نظر می‌رسند. هرچند که متاسفانه کنتراست کمی بیش از حد است و در شرایط چالش‌برانگیز سایه‌ها را از بین می‌برد. نکته منفی دیگر اینکه حتی در تصاویر روز نیز می‌توانید نویز را مشاهده کنید.

بررسی دوربین اصلی شیائومی ردمی نوت 12 در شب محدودیت‌های این دوربین را به‌خوبی نشان می‌دهد. وضوح تصویر چندان جالب نیست و نویز نیز تا حد زیادی دیده می‌شود. همچنین رنگ‌ها بی‌روح هستند. البته در بازه ۸ میلیون تومان انتظار زیادی هم نمي‌توان داشت.

دوربین فوق عریض

ردمی نوت 12

تصاویر شاداب به‌نظر می‌رسند و رنگ‌ها نیز دلپذیر هستند. هرچند میزان زیادی نویز در تصاویر دیده می‌شود و همین به‌خروجی نهایی آسیب می‌زند. به‌طور کلی بهتر است انتظار چندانی از این دوربین نداشته باشید. طبیعتا شب‌هنگام نیز وضعیت بهتر نمی‌شود و در آن زمان باید با تصاویری بی‌کیفیت با نویز فراوان و گسترده داینامیکی محدود کنار بیایید.

دوربین ماکرو

تصاویر این دوربین بی‌روح هستند، از کنتراست پایین رنج می‌برند و البته جزئیات چندانی هم ندارند.

دوربین سلفی

اگر شرایط نوری خوب باشد، می‌توانید یک سلفی خوب داشته باشید. در غیر این‌صورت جزئیات آسیب می‌بینند و نویز به‌تصویر راه می‌یابد. همچنین در بسیاری از مواقع تصاویر تار خواهند بود.

جمع‌بندی

شیائومی توانسته تعادل خوبی را از نظر امکانات و قیمت ایجاد کند. شما با خرید ردمی نوت 12 4G می‌توانید از یک نمایشگر باکیفیت، عمر باتری بالا، سرعت شارژ نسبتا سریع، عملکرد پردازشی قابل قبول و جدیدترین نسخه MIUI لذت ببرید. هرچند بررسی ردمی نوت 12 4G نشان داد که باید از آن طرف با عملکرد ضعیف دوربین‌ها و نبود اسپیکرهای استریو کنار بیایید.

آیا شیائومی ردمی نوت 12 4G می‌تواند انتخاب شما باشد؟