وزیر ارتباطات

توضیح وزیر ارتباطات درباره وصل نشدن برخی گوشی های کاربران ایرانی به شبکه 5G

در ماه‌های اخیر بسیاری از کاربران ایرانی اعلام کرده‌اند برای اتصال به شبکه 5G مشکلاتی را تجربه می‌کنند و امکان اتصال به این شبکه را ندارند. حالا عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات توضیحاتی را در این رابطه به رسانه‌ها ارائه کرده است.

در دولت قبل شبکه ۵ جی در ایران پیشرفتی لاک‌پشتی داشت و حالا هم هنوز خبری از پوشش گسترده این شبکه در کشورمان نیست. با این حال در برخی از شهرهای کشور و در موقعیت‌های مکانی خاص، آنتن‌های 5G برپا شده‌اند تا کاربران بتوانند از این اینترنت پرسرعت استفاده کنند. با وجود پوشش پایین 5G در ایران، در نقاطی که آنتن‌های مخابراتی 5G برپا شده‌اند هم بسیاری از کاربران امکان اتصال به آن‌ها را ندارند و گوشی آن‌ها همچنان به شبکه 4G متصل می‌شود. حالا وزیر ارتباطات، عیسی زارع پور رسما در این مورد توضیح داده است. برای بررسی بیشتر این موضوع با گجت نیوز همراه بمانید.

اینترنت ۵ جی

نمایشگاه الکامپ سال ۱۴۰۲ با حاشیه‌هایی مانند قطع شدن برق برگزار شد. در جریان این نمایشگاه، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره موضوع‌های مختلفی صحبت کرد. یکی از این موضوع‌های مورد بحث در صحبت‌های وزیر ارتباطات با خبرنگاران، پوشش 5G در ایران و مشکل برخی از کاربران در اتصال به این شبکه پرسرعت اینترنت است.

وزیر ارتباطات: مشکل وصل نشدن گوشی‌ها به 5G به این وزارتخانه ارتباطی ندارد!

عیسی زارع پور اعلام کرد در حال حاضر بین ۶۰۰ الی ۷۰۰ سایت فعال 5G در کشورمان وجود دارد. با این حال برخی از گوشی های هوشمند که دارای قابلیت وصل شدن به این سرویس هستند، در این زمینه فعال نمی‌شوند. به باور وزیر ارتباطات، دلیل اصلی عدم اتصال این گوشی‌ها به شبکه 5G، تحریم‌ها است و وزارت ارتباطات نمی‌تواند در این زمینه کاری انجام دهد. با این وجود وزارت‌های صمت و امور خارجه در تلاش هستند تا مشکلات مربوط به عدم اتصال کاربران به شبکه 5G را از بین ببرند.

وزیر ارتباطات در ادامه صحبت‌هایش اعلام کرد برخی از گوشی‌هایی که تولید چین هستند در این زمینه مشکلی ندارند و ایراد عدم اتصال به شبکه 5G بیشتر مربوط به گوشی‌های ساخت کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا است. خبر خوب برای کاربران سامسونگی این است که وزارت‌های صمت و امور خارجه در حال مذاکره با سامسونگ برای رفع این ایراد هستند.

آیا شما تا به امروز توانسته‌اید از شبکه 5G استفاده کنید؟ نظر شما درباره سرعت این شبکه چیست؟ در بخش نظرات با گجت نیوز و کاربرانش همراه شوید و تجربه خود را در اختیار دیگران بگذارید.