گوشی های گلکسی

مواد سازنده گوشی های گلکسی چگونه به حفظ اقیانوس‌‌ها کمک می‌‌کند؟‎

سامسونگ در راستای حفظ محیط زیست و خلق آینده‌ای پایدارتر در ساخت گوشی های گلکسی از مواد بازیافتی استفاده کرده است؛ اما این اقدام سامسونگ چگونه به حفظ اقیانوس‌‌ها کمک می‌‌کند؟‎

در حال حاضر آلودگی‌های مربوط به پلاستیک‌ها به‌شکل جدی اقیانس‌ها و حیات موجودات دریایی را تهدید می‌کنند. هر چند در تصاویر و ویدیوهای منتشر شده در خصوص آلودگی‌های دریاها و اقیانوس‌ها شاهد کیسه‌های پلاستیکی مواد غذایی، ظروف یک‌بار مصرف، بطری‌های آب خالی و بسته‌بندی‌های محصولات مختلف هستیم؛ اما در این میان وسایل دورریزی مانند تورهای ماهی‌گیری نیز آسیب‌های شدیدتری را به موجودات دریایی وارد می‌کنند.

گوشی های گلکسی

سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (FAO) در گزارشی اعلام کرد هر ساله حدود 640 هزار تن تجهیزات ماهی‌گیری وارد اقیانوس‌ها می‌شود. در واقع تجهیزاتی نظیر تورهای ماهیگیری که برای آنها لقب تورهای ارواح در نظر گرفته شده، تهدیدی جدی برای سیاره زمین به‌شمار می‌روند. از این رو اگر برای جمع‌آوری تورهای ماهی‌گیری چاره‌ای اندیشیده نشود، این آلودگی‌ها به حیات موجودات دریایی و اکوسیستم زنده زمین آسیب‌های جبران‌ناپذیری را وارد خواهند کرد.

گوشی های گلکسی

این تورهای ماهی‌گیری باعث اختلال در زندگی موجودات آبزی و آسیب به صخره‌های مرجانی کف اقیانوس‌ها خواهند شد. علاوه بر این، در میان آلودگی‌های پلاستیکی ذراتی میکروسکوپی نیز وجود دارند که با ورود به غذا و آب مصرفی روزمره انسان‌ها در مدت‌زمان طولانی بر سلامتی ما تاثیر مخربی خواهند گذاشت.

استفاده از مواد بازیافتی در تولید گوشی های گلکسی

سامسونگ با هدف خلق آینده‌ای پایدارتر و با شعار گلکسی برای زمین، طرح بازیافت و استفاده از تورهای ماهی‌گیری در مواد سازنده محصولات خود را به‌اجرا درآورده و به‌واسطه این طرح سعی دارد آلودگی‌های پلاستیکی اقیانوس‌ها و در مجموع محیط زیست را کاهش دهد.

گوشی های گلکسی

سامسونگ نخستین بار در زمان معرفی گوشی های سری گلکسی اس 22 از طرح خود برای استفاده از تورهای ماهی‌گیری رها شده در اقیانوس‌ها و تبدیل آنها به مواد باکیفیت برای تولید گوشی های هوشمند خبر داد. سامسونگ در ترکیبات مواد سازنده این گوشی های هوشمند تا 20 درصد از پلاستیک تورهای ماهیگیری بازیافتی اقیانوس‌ها استفاده کرده است. در واقع از این ترکیبات در بخش‌هایی چون پوشش داخلی قلم S Pen و نوار داخلی کلیدهای گوشی استفاده شده است.

سامسونگ طرح استفاده از تورهای ماهی‌گیری رها شده در اقیانوس را در پرچمداران جدید گلکسی اس 23 در سال 2023 نیز اجرا کرد. در واقع سامسونگ میزان استفاده از مواد بازیافتی را در سری جدید گوشی های سامسونگ نسبت به سری اس 22 به‌میزان چشمگیری افزایش داد؛ به‌گونه‌ای که میزان مواد بازیافتی از 6 قطعه داخلی در گلکسی اس 22 اولترا به 12 قطعه داخلی و خارجی در گلکسی اس 23 اولترا افزایش پیدا کرد.

Galaxy phones

سامسونگ در سری گلکسی اس 23 از مواد بازیافتی شامل شامل آلومینیوم و شیشه بازیافتی در مبدا، پلاستیک بازیافتی در مقصد از تورهای ماهی‌گیری، بشکه‌های آب و بطری‌های پلی‌اتیلن ترفتالیت (PET) استفاده کرده است. پرچمداران سری گلکسی اس 23 سامسونگ به‌عنوان اولین محصولاتی محسوب می‌شوند که از شیشه Corning Gorilla Glass Victus 2 بهره می‌برند که با استفاده از 22 درصد مواد بازیافتی بیشتر، میزان ماندگاری آنها نیز افزایش پیدا کرده است.

سازمان UL (Underwriters Laboratories) مدتی قبل نتایج ارزیابی چرخه حیات (LCA) را منتشر کرد که نشان می‌دهد سامسونگ با بازیافت پلاستیک‌های اقیانوسی و استفاده از آنها در تولید دستگاه‌های گلکسی خود توانسته انتشار دی‌اکسید‌کربن (C02) را نسبت به پلاستیک‌های معمولی حدود 25 درصد کاهش دهد.

Galaxy phones

وون جون چوی، مدیر بخش تحقیق و توسعه واحد تجربه موبایل سامسونگ عنوان کرد پیشرفت در پایداری برای سامسونگ معادل پیشرفت‌هایی در عملکرد است. ما به‌دنبال ایجاد تجربه‌ای هستیم که کاربر برای این‌که یک مصرف‌کننده دوست‌دار محیط زیست باشد، به‌ناچار چیزهایی که دوست دارد را قربانی نکند. سری گلکسی اس 23 سامسونگ بدون چشم‌پوشی از تعهدات زیست محیطی باعث می‌شود کاربران بتوانند علاوه بر این‌که از یک تجربه عالی موبایل لذت می‌برند، روی محیط زیست نیز تاثیر مثبتی داشته باشند.

سامسونگ به‌عنوان نخستین شرکت در این صنعت محسوب می‌شود که توانسته طرح تغییر کاربری مواد دورریزی نظیر تورهای ماهی‌گیری را به‌اجرا برساند. این شرکت متعهد شده در تمام دستگاه‌های گلکسی از این پلاستیک‌ها استفاده کند. در هنگام خرید محصولات مختلف، انتخاب پایدار بسیار حائز اهمیت است. در واقع با استفاده از دستگاه‌هایی که در ساخت آنها از ترکیباتی چون تورهای ماهی‌گیری بازیافتی استفاده شده، در کنار کاهش تولید پلاستیک می‌توان سبک زندگی خود را نیز با اهداف مثبت زیست‌محیطی سازگار کرد.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*