عجیب ترین گوشی جهان

عجیب ترین گوشی جهان با قیمت 2200 دلار نه اندرویدی است نه iOS؛ با LIBERTY PHONE آشنا شوید

عجیب ترین گوشی جهان امروز معرفی شد، این گوشی که Liberty Phone نام دارد، با قیمت غیرمنطقی ۲۲۰۰ دلار معرفی شده و نکته جالب درباره آن این است که از هیچ یک از سیستم عامل‌های مرسوم iOS و اندروید استفاده نمی‌کند! با بررسی مشخصات این گوشی همراه گجت نیوز باشید.

این روزها تقریبا هیچ انسانی در دنیا در زمان خرید گوشی هوشمند، به سیستم عاملی به جز اندروید یا آی او اس فکر نمی‌کند. با توجه به همین مورد، معرفی یک گوشی هوشمند که از سیستم عاملی دیگر پشتیبانی می‌کند، کمی غیرمنطقی به نظر می‌رسد. با این حال اگر شما در کنار اندروید و آی او اس، به دنبال یک گزینه دیگر می‌گردید، لیبرتی فون اینجا است تا دنیای سیستم عامل‌ها را گسترده‌تر کند. این گوشی که محصول پیوریسم است، با قیمت ۲۲۰۰ دلار راهی بازار می‌شود و از مشخصات فنی، یک افتضاح بزرگ است.

این گوشی هوشمند عجیب، از سیستم عاملی بر پایه لینوکس استفاده می‌کند و برای کاربرانی طراحی شده که می‌خواهند کنترل کاملی روی اطلاعات خود داشته باشند. با این که مشخصات این گوشی حتی از اندرویدی‌های اقتصادی هم ضعیف‌تر است اما از عجیب ترین گوشی جهان، می‌تواند از نظر امنیتی یکی از بهترین‌ها باشد. اگر به سیستم عامل لینوکس علاقمند هستید و یک گوشی هوشمند امن با این سیستم عامل می‌خواهید، باید ۲۲۰۰ دلار هزینه کنید؛ البته پیش از خرید یادتان باشد با این پول می‌توانید دو گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس بخرید!

عجیب ترین گوشی جهان چه ویژگی‌های منحصر به فردی دارد؟

پیش از هر چیز بهتر است بگوییم این گوشی از نظر مشخصات فنی نه تنها هیچ ویژگی منحصر به فردی ندارد، بلکه می‌تواند کاملا شما را ناامید کند. قلب تپنده این گوشی هوشمند تراشه ناشناخته NXQ است. این تراشه چهار هسته‌ای است و برای گوشی‌های میان‌رده اقتصادی طراحی شده است. در کنار این تراشه ضعیف، چهار گیگابایت حافظه رم وجود دارد که می‌تواند به کابوس مولتی تسکرها تبدیل شود. نوع حافظه رم این گوشی هنوز مشخص نیست. حافظه داخلی لیبرتی فون نیز ۱۲۸ گیگابایت است و با توجه به دیگر مشخصات گوشی، احتمالا شاهد استفاده از حافظه UFS نباشیم.

عجیب ترین گوشی جهان

عجیب ترین گوشی جهان، از نظر مشخصات فنی و ویژگی‌ها یکی از افتضاح‌ترین گجت‌ها در چند سال اخیر است!

هر چند حافظه رم این گوشی به شدت کم است اما با توجه به سیستم عامل این گوشی که بر پایه لینوکس است، احتمالا کاربران در استفاده‌های روزمره به مشکل بزرگی برنخورند. همچنین این گوشی به درد بازی نمی‌خورد پس احتمالا ۴ گیگابایت برای اکثر کاربران این مدل کافی باشد. در کنار این موضوع، باید به این نکته هم اشاره کنیم که امکان نصب بسیاری از اپلیکیشن‌های مهم و کاربردی روی این گوشی وجود ندارد.

صفحه نمایش این عجیب ترین گوشی جهان ۵.۷ اینچ اندازه دارد و از نوع IPS است. رزولوشن این مدل ۷۲۰p است که آن را به یک گزینه ضعیف برای مولتی مدیا تبدیل می‌کند. خوب است بدانید استاندارد فعلی نمایشگر گوشی ۱۰۸۰ است. همان طور که احتمالا انتظار داشتید، مشخصات دوربین این گوشی هم چنگی به دل نمی‌زند و دوربین اصلی این گوشی روی پنل پشتی قرار گرفته است. در لیبرتی فون از یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی استفاده شده که می‌تواند برای باز کردن گوشی یا ویدئو کال مورد استفاده قرار بگیرد. متاسفانه اطلاعاتی از دوربین اصلی این گوشی در دسترس نیست.

عجیب ترین گوشی جهان

حتی اگر از تمام نقاط ضعف این مدل بگذریم، از طراحی تاریخ‌گذشته و قدیمی آن نمی‌توان گذشت.

اگر از تمام نقاط ضعف بیشمار این گوشی بگذریم، ظرفیت باتری‌ یکی از معدود نقاط قوت لیبرتی فون است. باتری این مدل ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد و می‌توانید باتری‌اش را با باز کردن پنل پشتی تعویض کنید. این گوشی از شارژ ۱۸ واتی پشتیبانی می‌کند.

چرا لیبرتی فون این‌قدر گران است؟

همان طور که دیدید، مشخصات این گوشی به شدت ضعیف است. در کنار این موضوع، سیستم عامل جذابی هم در این گوشی استفاده نشده است. حتی اگر از این دو مورد هم بگذریم، از متریال پلاستیکی این گوشی که در گوشی‌های صد دلاری اندرویدی استفاده می‌شود نمی‌توان گذشت! با این حال چرا پیوریزم قیمت این مدل را ۲۲۰۰ دلار تعیین کرده است؟

دلیل قیمت بالای این گوشی، آن طور که توسط شرکت سازنده اعلام شده، ساخته نشدن در کشور چین و استفاده نکردن از سیستم عامل‌های مرسوم اندروید و آی او اس که توسط گوگل و اپل توسعه داده شدند است! به طور کلی این گوشی آمریکایی مناسب افرادی است که اطلاعات به شدت حساسی را در گوشی خود دارند و نمی‌خواهند این اطلاعات به دست دیگران بیفتد.

عجیب ترین گوشی جهان

آن طور که شرکت سازنده این مدل اعلام کرده، گوشی گران‌قیمتش در مقایسه با محصولات اپل و گوشی‌های اندرویدی این ویژگی‌ها را دارد!

این مدل از نظر ویٰژگی‌های امنیتی، گزینه خوبی محسوب می‌شود اما حتی ویژگی‌های اعلام شده در سایت تولیدکننده نیز نمی‌توانند قیمت ۲۲۰۰ دلاری آن را توجیه کنند. شرکت سازنده همچنین اعلام کرده که اطلاعات کاربران به هیچ وجه در اختیار شرکت‌های شخص ثالث قرار داده نمی‌شود و کاربران حتی می‌توانند با اتصال این گوشی به یک نمایشگر، آن را به یک رایانه شخصی مجهز به لینوکس تبدیل کنند.

نظر شما درباره این گوشی چیست؟ آیا شرکت سازنده این مدل می‌تواند فقط با تمرکز روی ویژگی‌های امنیتی، این گوشی گران‌قیمت را به فروش برساند؟ نظر خود را با خانواده بزرگ گجت نیوز به اشتراک بگذارید.