سدان الکتریکی آیون هایپر GT

سدان الکتریکی آیون هایپر GT؛ رقیب تسلا مدل 3 با قدرت 340 اسب بخار و باتری قابل تعویض

سدان برقی آیون هایپر GT به‌زودی مهمان بازار چین می‌شود. جی تی باتری قابل تعویض، پیشرانه 340 اسب بخاری و طراحی اسپرت با درب‌های قیچی‌وار دارد.

«آیون» (Aion)، برند زیرمجموعه خودروساز چینی گاک اواخر سال 2022 طی نمایشگاه خودرو گوانگژو از سدان الکتریکی هایپر GT رونمایی کرد. این سدان چینی که چه از لحاظ امکانات و چه از لحاظ طراحی رویکردی متمایل به خودرسواران جوان دارد، برای رقابت با امثال تسلا مدل 3، بی وای دی Seal و ایکس پنگ P7 روانه بازار چین می‌شود. در ادامه به برخی از جزئیات این خودرو جدید از جمله مشخصات فنی و طراحی می‌پردازیم.

معرفی سدان الکتریکی آیون هایپر GT

طراحی نمای بیرونی

طراحی جوان‌پسند آیون هایپر GT در همان نگاه اول خود را نشان می‌دهد. خط شیب‌دار کاپوت، اسپویلر فعال در ناحیه عقب، دستگیره‌های همسطح با بدنه، خط سقف ظریف و درب‌های قیچی‌وار همگی نشان از طراحی اسپرتی دارند که قطعاً به مذاق خیلی از رانندگان جوان‌تر خوش می‌آید. 1 سنسور لیدار روی سقف و 2 سنسور لیدار هم روی گلگیرهای جلو به چشم می‌خورند؛ المانی که امروزه بین چینی‌های جدید بازار رایج است.

نمای کناری سدان الکتریکی آیون هایپر GT

این سدان برقی محصول گاک دارای 4886 میلی‌متر طول، 1885 میلی‌متر عرض و 1449 میلی‌متر ارتفاع است. دو محور این خودرو هم در فاصله 2920 میلی‌متری نسبت به یکدیگر قرار گرفته‌اند. علاوه بر این‌ها باید اشاره کرد که هایپر جی تی ضریب درگ به شدت پایین 0.197 دارد.

امکانات فضای داخلی

کابین سدان الکتریکی آیون هایپر GT

در مرکز داشبورد هایپر جی تی یک نمایشگر لمسی 14.6 اینچی حضور دارد که مجزا از داشبورد و اصطلاحاً به‌صورت «شناور» تعبیه شده است. پشت فرمان مربعی سه پر هم یک نمایشگر ال‌سی‌دی باریک 8.8 اینچی را می‌توان دید که نقش صفحه آمپر دیجیتال را ایفا می‌کند. پشت فرمان حتی سنسور فیس آی‌دی پیدا می‌شود که وظیفه رصد رانند را بر عهده دارد. 2 جالیوانی و 2 صفحه شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند در کنسول مرکزی، سیستم صوتی دالبی اتموس با 23 اسپیکر و سیستم خودران ADiGO Pilot برخی دیگر از ویژگی‌های کابین این سدان برقی گاک به حساب می‌آیند.

مشخصات فنی هایپر GT آیون

سدان الکتریکی آیون هایپر GT

سدان هایپر GT آیون قرار است با چند پیشرانه متفاوت در بازار چین به عرضه برسد. نسخه پایه این خودرو چینی با استفاده از 1 موتور الکتریکی در محور عقب، 245 اسب بخار قدرت و 355 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و ظرف 6.5 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب می‌گیرد. باتری نیکل منگنز کبالت 60 کیلووات ساعتی هم که تامین انرژی این نسخه را بر عهده دارد، امکان پیمایش 560 کیلومتر با یک بار شارژ را مهیا می‌کند.

نسخه دیفرانسیل عقب یا RWD این سدان چینی از باتری لیتیم آهن فسفات با ظرفیت 70 کیلووات ساعت و قابلیت تعویض بهره می‌برد. شعاع حرکتی آن به واسطه این باتری به 600 کیلومتر می‌رسد. در آخر نسخه بالارده موتوری الکتریکی با قدرت 340 اسب بخار و گشتاور 430 نیوتن متر دارد و در طول 4.9 ثانیه 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت را طی می‌کند. این نسخه همچنین به وسیله باتری 80 کیلووات ساعتی قابلیت پیمایش مسافت 710 کیلومتر با یک بار شارژ را دارد.

قیمت و تریم‌های

شرکت گاک سدان آیون هایپر GT را در 5 تریم با قیمت بین 30 هزار و 370 تا 46 هزار و 950 دلار عرضه خواهد کرد. این سدان با طراحی چشمگیر جوان‌پسند، تنوع پیشرانه‌ها، شعاع حرکتی بالا و… ظرفیت زیادی برای رقابت در سگمنت خود دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*