عینک هوشمند BMW

عینک هوشمند BMW، موتورسواری را جذاب‌تر از همیشه می‌کند

عینک هوشمند «کانتکت‌راید» BMW با نمایشگر هدآپ و قابلیت اتصال به اپلیکیشن اختصاصی گوشی هوشمند، تجربه موتورسواری را لذت‌بخش‌تر می‌کند.

نمایشگرهای هدآپ (HUD) امروزه در خودروهای مدرن نسبتا رایج شده‌اند. این فناوری ابتدا برای اهداف نظامی به‌‌کار گرفته شده بود و  با پرتاب اطلاعات پرواز روی یک سطح شفاف که به راحتی در دسترس و قابل رویت باشد، به خلبانان کمک می‌کرد.

این امر نیاز خلبانان و رانندگان را از نگاه مداوم به تابلوهای ابزار که در بخش پایین قرار دارد را حذف کرد و با گذشت زمان، علی‌رغم نگرانی‌هایی که در مورد ایمنی آن مطرح شده بود، به یک ویژگی ضروری در خودروهای مدرن تبدیل شد.

امروزه نمایشگرهای هدآپ خودروها، با نمایش داده‌های مستقیم روی شیشه یا نمایشگر جلو، اطلاعات مهمی را در اختیار رانندگان قرار می‌دهند. این فناوری به رانندگان اجازه می‌دهد بدون اینکه چشمان خود را از جاده بردارند، به اطلاعات حیاتی دسترسی داشته باشند. اگرچه از انواع مختلف HUD در خودروها و سایر وسایل نقلهی چهار چرخ معمولی استفاده می‌شود، اما آنها در وسایل نقلیه دو چرخ نظیر موتورسیکلت، اسکوتر و دوچرخه چندان رایج نیستند.

 

عینک هوشمند BMW

در حالی که نمونه‌هایی از نمایشگرهای هدآپ روی کلاه‌های ایمنی موتورسیکلت طراحی و به فروش می رسد، ابهاماتی در مورد کارایی آنها مطرح شده است. در این راستا، Shoei، از سازندگان مشهور کلاه ایمنی موفق به تولید یک نمونه کلاه ایمنی با HUD داخلی شده است.

با این حال، این محصول به طور گسترده در خارج از ژاپن در دسترس نیست. در این میان، BMW Motorrad، شرکتی که موتورسیکلت‌ها و اسکوترهای معروف را تحت برند بی‌ام‌و تولید می‌کند، در مسیر رایج‌تر کردن فناوری نمایشگرهای هدآپ در دوچرخه‌ها و اسکوترها است.

این شرکت به تازگی از عینک هوشمندی به‌نام  ConnectedRide رونمایی کرده که ترکیبی از عینک و نمایشگر هدآپ است. این عینک‌های آفتابی جدید دقیقاً مانند انواع HUD مدرن عمل می‌کنند و می‌توانند داده‌های مفید را مستقیماً به میدان دید راننده در زمان واقعی ارسال کنند.

هر آنچه باید در مورد عینک هوشمند BMW بدانید

عینک هوشمند BMW Motorrad ConnectedRide دارای مجموعه ای از ویژگی های هوشمند است که موتورسواران می‌توانند از طریق بلوتوث و با استفاده از یک اپلیکیشن اختصاصی به گوشی هوشمند خود متصل کنند.

طراحی این عینک که در دو اندازه متوسط و بزرگ ارائه شده که آنها را با انواع مختلفی از کلاه‌های ایمنی و اشکال مختلف صورت سازگار می‌کند. طبق ادعای سازنده، این عینک برای استفاده طولانی‌مدت طراحی شده و کاربری آن راحت است. این عینک دارای پدهای بینی در اندازه‌های مختلف است که برای اطمینان از سهولت استفاده موتورسواران طراحی شده است.

عینک هوشمند BMW

لازم به‌ذکر است که عینک هوشمند BMW مجهز به دو مجموعه لنز شامل یک لنز رنگی و یک لنز شفاف ۸۵ درصد است که هر دو دارای یک فیلتر UVA/UVB تایید شده هستند. برای اطمینان از حداکثر بینایی بهینه، آداپتور RX این عینک امکان تنظیم بینایی را فراهم کرده که حداکثر تا 4.5 دیوپتر را در خود جای می‌دهد. عینک هوشمند BMW Motorrad ConnectedRide از باتری لیتیوم یونی انرژی می گیرد که تا ده ساعت دوام دارد. پس از تخلیه نیز باتری را می‌توان با یک کابل USB-C شارژ کرد.

در حالی که BMW Motorrad این عینک را در آستانه رویداد مورد انتظار خود در برلین به نمایش گذاشته است، در نظر دارد محصول خود را تا قبل از پایان سال 2023 به‌دست مصرف‌کنندگان برساند. عینک هوشمند BMW Motorrad ConnectedRide با قیمت خرده فروشی 690 یورو (750 دلار) به‌فروش خواهد رسید و در حال حاضر جزئیاتی از عرضه جهانی این عینک در دست نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*