جیلی گلکسی L6

جیلی گلکسی L6 ؛ سدان پلاگین هیبرید چینی با طراحی مدرن و پیشرانه 655 اسب بخاری

جیلی گلکسی ال 6 – Galaxy L6 که پس از مدل L7 دومین خودرو از سری گلکسی Geely است، در ماه آینده میلادی وارد بازار خواهد شد.

اخیرا جیلی، نخستین تصاویر رسمی از سدان پلاگین هیبرید جدید خود، گلکسی L6 را منتشر کرد تا در فاصله حدودا یک ماهه تا عرضه، علاقه‌مندان را بیشتر با آن آشنا کند.

جیلی گلکسی L6 در دو نسخه با برد صرفا الکتریکی 48 و 105 کیلومتری و باتری‌های لیتیوم-یون 9.11 یا 19.09 کیلووات ساعتی عرضه خواهد شد. مصرف سوخت آن هم فقط 4.55 لیتر در 100 کیلومتر است.

ظاهرا کمپانی چینی در این خودرو از پیشرانه NordThor Hybrid 8848 استفاده کرده که شامل یک موتور بنزینی 1.5 لیتری توربوشارژ و یک موتور الکتریکی دوگانه P1+P2 می‌شود. مجموع نیروی تولیدی آن‌ها، معادل 385 اسب بخار است که از طریق یک گیربکس 3 سرعته DHT به چرخ‌ها انتقال می‌یابد. البته در نسخه سوپر پرفورمنس، این مقدار به 655 اسب بخار می‌رسد.

جیلی، NordThor Hybrid 8848 را با راندمان حرارتی 44.26 درصدی، رقیب مستقیم فناوری DM hybrid شرکت BYD توصیف می‌کند.

اما بد نیست به مولفه‌های طراحی جیلی گلکسی L6 هم بپردازیم. در تصاویر منتشر شده، هدلایت‌ها را تیز و زاویه‌دار می‌بینیم. آن چراغ‌های باریک عمودی در دو طرف و چراغ خطی افقی در بخش فوقانی جلو پنجره نیز، زیبایی خاصی به خودرو بخشیده‌اند.

لوگوی جدید Galaxy روی کاپوت هم حسابی جلب توجه می‌کند. این لوگو، متشکل از 6 اِلمان نقره‌ای مستطیل شکل است و برخی افراد شوخ‌طبع، آن را به سیکس‌پک ورزشکاران تشبیه کرده‌اند!

گلکسی ال 6 Geely

نمای پشت خودرو، شیب‌دار است و روی درها، دستگیره‌های مخفی نصب شده‌اند. گلکسی L6 ابعاد 4782/1875/1489 میلی‌متری دارد و فاصله بین دو محور خودرو، 2752 میلی‌متر است. همچنین می‌توانید زیر آن، رینگ‌های 17 یا 18 اینچی بیندازید.

از امکانات فضای داخلی خودرو، باید به یک پنل فول ال‌سی‌دی و یک نمایشگر کنترل مرکزی عمودی اشاره کنیم. کنسول مرکزی هم محل تعبیه شارژر وایرلس و یک جالیوانی بازشو است.

فرمان چهار پره L6 همان استایل فرمان گلکسی L7 را دارد و لوگوی سیکس‌پکی هم روی آن قابل مشاهده است.

همچنین این خودرو برای پردازش و اجرای سیستم عامل Galaxy N، به تراشه اسنپدراگون 8155 تجهیز شده و از قابلیت‌های هوش مصنوعی نیز بهره می‌برد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*