فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس

فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس رونمایی شد؛ شاسی بلند پلاگین هیبریدی جدید مدیران خودرو

مدیران خودرو با برگزاری مراسمی از ورود به دوره جدیدی از خودروهای دوست‌دار محیط زیست، موسوم به جریان سبز فونیکس خبر داد. در همین راستا، خودرو پلاگین هیبریدی فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس رسما در تهران رونمایی شد.

با برگزاری مراسمی در هتل اسپیناس پالاس تهران، محصول جدید برند فونیکس مدیران خودرو با نام تیگو 8 پرو e پلاس رسما رونمایی شد. مدیران خودرو همگام با رونمایی از این محصول جدید، ورود خود به دوره‌ای جدید از خودروهای دوست‌دار محیط زیست، موسوم به جریان سبز فونیکس را اعلام کرد.

این مراسم، شب گذشته با حضور مدیران ارشد شرکت مدیران خودرو برگزار شد و پس از صحبت‌های مدیران این شرکت، خودرو تیگو 8 پرو e+ رسما رونمایی شد و برای اصحاب رسانه به نمایش درآمد. البته مدیران خودرو مدتی پیش این محصول را در پیست آزادی رونمایی کرده بود و اصحاب رسانه و خودرونویسان و کارشناسان این حوزه توانسته بودند آن را در این پیست، تست و بررسی کنند؛ اما حالا مدیران خودرو رسما ورود خود به دوره جدید با نام جریان سبز فونیکس را اعلام کرده است.

فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس

فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس عضو جدید خانواده تیگو 8 محسوب می‌شود. پیش از این، اعضای دیگر این خانواده شامل تیگو 8، تیگو 8 پرو و تیگو 8 پرو مکس وارد بازار شده‌ بودند. این محصول جدید از نظر طراحی، تفاوت خاصی با تیگو 8 پرو بنزینی ندارد، اما به پیشرانه پلاگین هیبریدی مجهز شده و برخی تفاوت‌های فنی در آن رقم خورده است.

در مراسم رونمایی تیگو 8 پرو e پلاس چه گذشت؟

در ابتدای مراسم، علی ضیا به‌عنوان مجری روی صحنه آمد و گفت حدودا پنجاه سال است که درگیر معضلی به‌نام آلودگی هوا هستیم. این مشکل در بسیاری از پایتخت‌ها و شهرهای مهم کشورهای دیگر هم وجود دارد. امروزه خیلی از کشورها در شهرهای بزرگ خود تمهیداتی را با پیشرفت تکنولوژی اندیشیده‌اند تا بتوانند با این معضل مقابله کنند. واقعیت این است که اصلا نمی‌توان با این اتفاق ناراحت‌کننده به‌صورت خطی برخورد کرد؛ آلودگی هوا منجر به از دست دادن هموطنانمان، باعث به‌دنیا آمدن جنین‌های ناقص، باعث تعطیلی کسب‌وکارها و موجب افزایش سرطان در سرزمینمان می‌شود.

فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس

علی ضیا اضافه کرد امروز یک اتفاق تاریخی در کشورمان رخ داده است؛ شرکت مدیران خودرو با جریان سبز فونیکس، سه انقلاب را در کشور ایجاد می‌کند. انقلاب اول، انقلابی است که در زمینه تکنولوژی ایجاد می‌کند. سال‌هاست که در دنیا برای تولید و عرضه خودروهای هیبریدی و برقی تلاش می‌شود،‌ اما این کاری که امروز در شرکت مدیران خودرو و فونیکس انجام می‌شود، فراتر از یک خودروی هیبریدی است. پلاگین هیبریدی یا PHEV یک اتفاق مهمی است که همگن با تکنولوژی روز جهان در ایران رونمایی می‌شود.

مساله دوم، مسیر مسئولیت اجتماعی است. فونیکس نشان داده که دغدغه‌اش فقط مصرف کردن مشتریان نیست؛ دغدغه اصلی فونیکس، پیشرفت، تحول و انقلاب صنعت خودروی کشورمان است. این شرکت به فکر تک تک هم‌سرزمینی‌هایش است تا خودرویی را در اختیارشان قرار بدهد که کمترین آلایندگی را دارد و از نگاه مصرف سوخت، عدد عجیب و غریبی را در هر صد کیلومتر می‌سوزاند؛ یعنی 1.55 لیتر برای 100 کیلومتر. این خودرو همچنین می‌تواند نزدیک به 75 کیلومتر را با پیشرانه برقی خود حرکت کند.

در ادامه‌ی مراسم، دکتر گل علیزاده، رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت از محیط زیست اظهار کرد بخش عمده انرژی کشور با سوخت‌های فسیلی تولید می‌شود و هر چقدر بتوانیم مصرف سوخت‌های فسیلی را کاهش دهیم، شرایط آلودگی هوا بهتر خواهد شد. به‌گفته گل علیزاده، روزانه حدود 112 میلیون لیتر بنزین در کشورمان مصرف می‌شود و تولید بنزین در ایران نیز روزانه حدود 105 میلیون لیتر است؛‌ بنابراین اگر مصرف سوخت را کاهش ندهیم، با کمبود جدی بنزین مواجه می‌شویم. به‌همین دلیل باید به سمت توسعه تکنولوژی‌های پاک حرکت کنیم و تولید خودروهای هیبریدی و کم‌مصرف باید پیش از این‌ها انجام می‌شود. وی در ادامه ضمن تشکر از شرکت فونیکس که این راه را در کشورمان آغاز کرد، افزود سازمان‌های مربوطه باید بیش از پیش برای توسعه انرژی‌های پاک فعال شوند و به توسعه زیرساخت‌های شارژ خودرو کمک کنند.

فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس

گل علیزاده تاکید کرد بین اهداف فونیکس و سازمان حفاظت از محیط زیست، یک هم‌راستایی وجود دارد و ما نیز از این موضوع حمایت خواهیم کرد و این آمادگی را داریم تا دستگاه‌های مربوطه را پای کار بیاوریم و زیرساخت‌های لازم را ایجاد کنیم. این اقدامی که الان از سوی فونیکس انجام گرفته، می‌تواند الگویی برای سایر شرکت‌ها باشد تا در این حوزه تلاش کنند و قدم بردارند.

سپس، علی ضیا از اعضای هیات مدیره شرکت مدیران خودرو، حسین شریعت (عضو هیات مدیره شرکت مدیران خودرو) و آقایان لی، چو و من (مدیران چینی شرکت مدیران خودرو) دعوت کرد تا روی صحنه حاضر شوند و به‌صورت نمادین به‌نشانه سرزمینمان و برای آبادانی ایران روی یک گوی که نماد کره زمین بود دست بگذارند. به این ترتیب جریان سبز فونیکس با تغییر و تحول در تکنولوژی، تحول در مسئولیت اجتماعی و تحول در صنعت، رسما آغاز شد.

آقای جک لی در ادامه ضمن تشکر از حضار برای حضور در این مراسم رونمایی، عنوان کرد رونمایی از این خودرو آغازگر جریان سبز فونیکس است و امیدواریم با این اقدام، آینده‌ای روشن را برای مشتریان مدیران خودرو رقم بزنیم. وی ضمن تاکید بر ادامه‌دار بودن برنامه‌های جریان سبز فونیکس، اظهار کرد:

باید تاثیر مثبت ما به نحوی باشد که جامعه شایستگی آن را دارد. همچنان که در این مسیر پیش می‌رویم، از شما دعوت می‌کنم که در این مسیر که برای آینده‌ای بهتر آغاز کرده‌ایم به ما بپیوندید. ما می‌توانیم جهانی بسازیم که در آن نوآوری و لوکس بودن یک امر انحصاری نباشد، بلکه با هم برای خلق آن تلاش کنیم.

حسین شریعت، عضو هیات مدیره شرکت مدیران خودرو نیز در ادامه‌ی مراسم به بیان صحبت‌های خود پرداخت. وی گفت امروز روز بزرگی است و افتخار داریم که به‌عنوان اولین خودروسازی که خودروی برقی تولید کرد، اولین خودروی پلاگین هیبریدی را تولید و به بازار کشور عرضه کنیم. همواره مشتری و کیفیت محصول برای شرکت مدیران خودرو در اولویت بوده است. این که برند فونیکس پس از دو سال ارائه به بازار جزو برندهای لوکس و محبوب مردم شده، باعث افتخار تمامی پرسنل ما است که تلاش کرده تا بعد از حدود بیست سال به جایگاهی برسیم تا بتوانیم محصولاتی با تکنولوژی روز و سازگار با محیط زیست را به‌عنوان اولین خودروساز در ایران تولید کنیم.

فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس

آقای من، یکی دیگر از اعضای هیات مدیره شرکت مدیران خودرو نیز گفت:

ما در مدیران خودرو برنامه‌ریزی کرده‌ایم که نیازهای مشتریان را به‌سمت آینده‌ای سبزتر سوق دهیم. باور کنید تکنولوژی، صنعت و جامعه نقش مهمی را در شکل‌دهی به این عصر جدید ایفا می‌کنند. ما همواره سعی داشته‌ایم چیزی بیشتر از یک ایفای نقش ساده را در صنعت داشته باشیم. اشتیاق ما به کیفیت، انگیزه ما برای دستیابی به موفقیت بوده است. امروز هم‌راستا با جشن رونمایی از تکنولوژی PHEV قصد داریم دوران جدیدی را آغاز کنیم. همه این‌ها به‌خاطر احساس مسئولیت برای حفاظت از سیاره‌مان برای آینده است.

فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس

در نهایت،‌ خودروی پلاگین هیبریدی فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس به‌صورت رسمی رونمایی شد و در معرض دید حضار قرار گرفت.

سپس حامد رحمانی، مدیر بازاریابی برند فونیکس برای معرفی کامل و بیان مشخصات و ویژگی‌های فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس روی صحنه آمد و تاکید کرد این خودرو می‌تواند با تکنولوژی‌های جدیدی که دارد یک تحول را در صنعت خودروی کشور ایجاد کند و روی محیط زیست تاثیرگذار باشد. با توجه به این‌که برند فونیکس تحقیق و توسعه را به سمت محصولات برقی و PHEV پیش برده، قاعدتا پرفورمنس خیلی خوبی را در چند سال آینده خواهیم داشت و به سمت خودروهای سبز و دوست‌دار محیط زیست خواهیم رفت تا بتوانیم برند فونیکس را در این حوزه توسعه بدهیم.

فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس

پایان‌بخش این مراسم، اهدای جایزه به‌قید قرعه به پنج نفر از حاضران بود.

آشنایی با مشخصات و ویژگی های فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس

فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس از نظر طراحی ظاهری تفاوت خاصی با تیگو 8 پرو بنزینی ندارد؛ اما یک باتری در کف خودرو تعبیه شده و علاوه بر باک بنزین، پورت شارژ هم روی بدنه خودرو دیده می‌شود. مالکان می‌توانند باتری 19.27 کیلووات‌ساعتی لیتیوم یونی این خودرو را با استفاده از شارژر و برق خانگی، شارژ کنند. در حالت کاملا الکتریکی، شما می‌توانید با هر بار شارژ کامل باتری، تا 75 کیلومتر رانندگی کنید.

فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس

در نمای جلو دقیقا با ظاهری مشابه با تیگو 8 پرو مواجه هستیم و وقتی به نمای عقب نگاه می‌کنیم، ترکیبی از تیگو 8 پرو و تیگو 8 پرو مکس را می‌بینیم. در نمای داخل خودرو نیز باز هم با ظاهری مشابه با تیگو 8 پرو و تیگو 8 پرو مکس روبه‌رو می‌شویم. تحولی که در این خودرو به‌وجود آمده، کنسول وسط آن است که دو دکمه روی آن قرار گرفته است؛ وقتی دکمه EV روشن باشد دو موتور برقی در مدار قرار می‌گیرند و نیروی محرکه را به چرخ‌های جلوی خودرو منتقل می‌کنند. وقتی هم که دکمه HEV روشن باشد موتور بنزینی نیز وارد مدار می‌شود و هر سه موتور، حداکثر توان را ارائه می‌کنند.

فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس

تیگو 8 پرو e پلاس دارای سه مدل حالت رانندگی نرمال، اکو و اسپورت است که هر یک از آنها می‌توانند حالت رانندگی EV و HEV را داشته باشند؛ اما حالت اسپورت فقط می‌تواند به‌صورت HEV باشد.

فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس

همانطور که گفته شد، این خودرو دارای دو موتور برقی و یک موتور بنزینی است که در حالت بهینه وقتی هر سه موتور در مدار قرار بگیرند می‌توانند توان 326 اسب بخار و گشتاور 510 نیوتن‌متر را تولید کنند و شتاب و قدرت بسیار خوبی را به‌ارمغان بیاورند. بنابراین می‌توان گفت تیگو 8 پرو e پلاس پرقدرت‌ترین کراس اوور مونتاژی بازار کشورمان خواهد بود. موتور بنزینی 4 سیلندر 1498 سی‌سی خودرو به‌تنهایی قادر است قدرت 155 اسب بخار را تولید کند. شتاب صفر تا صد این خودرو در زمانی که هر سه موتور در مدار باشند برابر با 7.6 ثانیه است که نشان‌دهنده شتاب اولیه بسیار خوب این کراس اوور است.

فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس

مصرف سوخت ترکیبی Tiggo 8 Pro e Plus در زمانی که هر سه موتور برقی و بنزینی در مدار باشند، عدد خارق‌العاده 1.55 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است. حتی در حالت بنزینی نیز مصرف سوخت به 6.5 لیتر در هر صد کیلومتر می‌رسد که باز هم عدد خوبی خواهد بود.

فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس

این محصول جدید فونیکس با باک پر و باتری فول شارژ می‌تواند نزدیک به هزار کیلومتر پیمایش داشته باشد. این خودرو از سیستم گیربکس DHT بهره می‌برد که برای خودروهای هیبریدی توسعه داده شده و قابلیت مدیریت گشتاور ورودی حاصل از سه موتور برقی و بنزینی را به‌صورت هوشمند دارد. راندمان انتقال قدرت در این گیربکس، 97.6 درصد است.

فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس

فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس دارای 9 حالت کارکرد موتورهای سه‌گانه برقی و بنزینی برای شرایط مختلف رانندگی و جاده‌ای است. بنابراین، کارکرد موتورها در شرایط گوناگون به‌صورت هوشمند به‌گونه‌ای تغییر می‌یابد که بتواند بهترین عملکرد را داشته باشد و بیشترین توان را به چرخ‌های جلو منتقل کند. پنج حالت بازیابی انرژی و شارژ باتری خودکار نیز در این خودرو وجود دارد. ظرفیت باتری تیگو 8 پرو e پلاس برابر با 19.7 کیلووات ساعت است که در مدت سه ساعت با برق شهری به‌طور کامل شارژ می‌شود.

همانطور که گفته شد، باتری این خودرو در کف ماشین تعبیه شده است. در برخی از خودروها، باتری داخل صندوق عقب قرار گرفته که باعث می‌شود ظرفیت صندوق عقب کاهش پیدا کند؛ اما در محصول جدید فونیکس، با قرارگیری باتری در کف ماشین،‌ هیچ‌گونه مزاحمتی ایجاد نخواهد کرد.

فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس

در بخش تجهیزات و امکانات نیز کم و کسری در مقایسه با تیگو 8 پرو مشاهده نمی‌شود و شما لیست کاملی از امکانات مدرن را در اختیار خواهید داشت. برخی از این امکانات عبارتند از:

  • شش کیسه هوا (راننده، جانبی و پرده‌ای)
  • صفحه نمایش لمسی 12.3 اینچی
  • پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کار پلی
  • هشت بلندگوی سونی
  • سیستم‌های ترمز و پایداری ABS, EBD, BAS, ESP, TCS, EBA, HAC, HDC
  • سیستم رانندگی خودکار ADAS برای جلوگیری خروج خودرو از مسیر خطی و متوقف کردن خودرو
  • کروز کنترل
  • سنسور نور
  • سیستم چرخش چراغ‌ها در پیچ
  • تنظیم ارتفاع خودکار چراغ‌ها
  • صفحه نمایش 8 اینچی تهویه مطبوع
  • روکش چرمی صندلی‌ها
  • گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو
  • گرم‌کن صندلی‌های ردیف عقب
  • شارژ بی‌سیم موبایل
  • سیستم ورود بدون کلید
  • استارت دکمه‌ای
  • سقف پانوراما
  • آینه‌های جانبی تاشو برقی
  • صندلی راننده حافظه‌دار

زمان عرضه و قیمت

تیگو 8 پرو e پلاس با گارانتی 7 سال یا 200 هزار کیلومتر به مشتریان عرضه می‌شود و گارانتی باتری آن نیز 8 سال یا 150 هزار کیلومتر خواهد بود. هنوز تاریخ عرضه و قیمت تیگو 8 پرو e پلاس به‌صورت رسمی اعلام نشده است؛ اما به‌نظر می‌رسد مدیران خودرو قصد دارد تولید آن را به‌زودی در ایران آغاز کند و احتمالا تا دو سه ماه آینده شاهد ورود آن به بازار کشورمان خواهیم بود. همچنین پیش‌بینی می‌شود این خودرو گران‌ترین عضو خانواده تیگو 8 مدیران خودرو باشد و قیمت آن از تیگو 8 پرو مکس نیز فراتر برود.

فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس

فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس به‌عنوان اولین خودروی پلاگین هیبریدی مونتاژی بازار ایران، در حال حاضر رقیبی را پیش روی خود نمی‌بیند و باید دید چقدر مورد استقبال مشتریان قرار می‌گیرد.

فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس

مشخصات فنی

پیشرانهدو موتور برقی و یک موتور بنزینی 1.5 لیتری 4 سیلندر
ظرفیت باتری19.27 کیلووات ساعت
حداکثر قدرت326 اسب بخار
حداکثر گشتاور510 نیوتن‌متر
گیربکسDHT
محور محرکدیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت7.6 ثانیه
حداکثر سرعت180 کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت در حالت هیبریدی1.55 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت در حالت بنزینی6.5 لیتر در هر صد کیلومتر
پیمایش خودرو در حالت تمام برقی75 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو 6
فرمانبرقی
رینگآلومینیومی 18 اینچی
ابعادطول 4722 میلی‌متر، عرض 1860 میلی‌متر و ارتفاع 1745 میلی‌متر
فاصله بین دو محور جلو و عقب2710 میلی‌متر
وزن خالص1769 کیلوگرم
ظرفیت باک بنزین45 لیتر

گالری تصاویر

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*