خودروهای چینی در آینده سهم بیشتری از بازار ایران را از آن خود خواهند کرد

با اینکه این روزها به دلیل رفع تحریم ها، غول های خودروسازی جهان تمایل بسیاری برای ورود به بازار ایران دارند و همه منتظر ورود خودوهای با اصالت از برند های معرفی می باشند، امرالله امینی عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی عقیده دارد ، مونتاژکاران خودروهای چینی در ایران به دلیل پایین بودن قیمت محصولاتشان به تدریج سهم بیشتری از بازار را از آن خود خواهند کرد.

امرالله امینی گفت : مردم خودروهای چینی را می‌خرند نه به این دلیل که به این خودروها علاقه دارند بلکه به این علت که قیمت این خودروها پایین‌تر از قیمت دیگر محصولات مشابه است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شاهدیم برخی مونتاژکاران خودروهای چینی در کشور محصولاتشان را به صورت قسطی بدون بهره و با تخفیف عرضه می‌کنند، خاطرنشان کرد: این نحوه قیمت‌گذاری و شرایط فروش خواه ناخواه باعث جلب بخش بیشتری از مصرف‌کنندگان به خودروهای چینی خواهد شد.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: این در حالی است که خودروسازان داخلی به دلیل معیوب بودن فرآیند بهره‌وری در این شرکتها، نتوانسته‌اند محصولاتشان را با تخفیف و شرایط مشابه محصولات چینی عرضه کنند.

وی افزود: بنابراین در رقابت بین مونتاژکاران خودروهای چینی و خودروسازان داخلی، این محصولات چینی هستند که به تدریج سهم بیشتری از بازار را در مقایسه با خودروهای داخلی از آن خود خواهند کرد.

امینی با بیان اینکه درآمد سرانه ایران یک پنجم درآمد سرانه در کره جنوبی است، تصریح کرد: بنابراین طبیعی است مردم علی‌رغم میل باطنی خود جذب خودروهای چینی شوند زیرا از نظر مالی قدرت خرید خودروهایی که به آنها علاقه دارند را ندارند.

منبع : isna

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*