چیپست دایمنسیتی 6100 پلاس مدیاتک

مدیاتک با چیپست Dimensity 6100 پلاس، آینده گوشی‌های میان‌رده را متحول می‌کند

شرکت مدیاتک از یک چیپست جدید با نام دایمنسیتی 6100 پلاس (+Dimensity 6100) رونمایی کرد. نسل جدید گوشی‌های میان رده، با این تراشه وارد بازار خواهند شد.

مدیاتک چیپست Dimensity 6100 پلاس را با قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G معرفی کرد؛ هر چند که فقط از فایوجی Sub-6 پشتیبانی می‌کند و خبری از موج میلی‌متری (mmWave) نیست. به‌ادعای کمپانی سازنده، فناوری +UltraSave 3.0 آن را قادر می‌سازد تا 20 درصد، مصرف انرژی در شبکه 5G را کاهش دهد.

این تراشه از وجود پردازنده‌ای با دو هسته Cortex-A76 و شش هسته Cortex-A55 بهره می‌برد. همچنین از نمایشگرهای 10-بیت 90 یا 120 هرتزی و دوربین‌های 108 مگاپیکسلی برخوردار از هوش مصنوعی با توانایی فیلم‌برداری 2K و نرخ 30 فریم بر ثانیه، پشتیبانی می‌کند.

چیپست Dimensity 6100 پلاس مدیاتک

علاوه بر این‌ها، مدیاتک از قابلیت AI-bokeh هم برای ثبت تصاویر پرتره و سلفی‌های خیره‌کننده اسم برده است. این کمپانی همچنین به همکاری با شرکت Arcsoft برای آوردن فناوری AI-color به گوشی‌های هوشمند معمولی اشاره کرده تا بستری باشد برای بروز خلاقیت کاربران!

این توصیف‌های پر آب و تاب اما شاید چندان قابل درک نباشند؛ تا زمانی که گوشی‌های مجهز به دایمنسیتی 6100 پلاس را در دست بگیریم و خودمان امتحان کنیم. خیلی هم نباید انتظار بکشیم؛ چون نخستین سری از این گوشی‌ها، در سه ماهه سوم سال 2023 یعنی از اواخر تابستان، وارد بازار خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*