سوپرکار استون مارتین والور - Valour

استون مارتین والور رسماً معرفی شد؛ خداحافظی شکوهمندانه با موتور 12 سیلندر

استون مارتین سوپرکار جدید والور را به نمایش گذاشت. خودرو اسپرت 12 سیلندر دنده دستی Valour پایانی بر یک دورن را برای استون مارتین رقم می‌زند.

خودروساز بریتانیایی استون مارتین به مناسبت صد و دهمین سالگرد تاسیس خود از سوپرکار «والور» (Valour) پرده‌برداری کرد. والور از هر لحاظ فلش‌بکی به گذشته است؛ چه از لحاظ طراحی که جلوه رترو دارد و چه از منظر پیشرانه که یک نمونه 12 سیلندر بنزین‌سوز با گیربکس دستی است. گفته می‌شود که این خودرو سوپر اسپرت پایان موتور 12 سیلندر استون مارتین را رقم می‌زند و این شرکت هم از آن به‌عنوان «آخرینِ یک دوران» یاد کرده است.

جزئیات سوپرکار 12 سیلندر دنده‌ای استون مارتین والور

استون مارتین والور در طراحی پی همان مسیر خودرو تولید محدود ویکتور محصول سال 2020 را می‌گیرد. در نتیجه، ترکیبی جذاب از المان‌های قدیمی و تازه در نمای بیرونی آن دیده می‌شود؛ به‌طور دقیق‌تر المان‌هایی از خودرو معروف ونتیج 8 سیلندر.

سوپرکار استون مارتین والور - Valour

در نمای جلو این خودرو اسپرت جلوپنجره مرسوم استون مارتین، کاپوت «کلمشل» (Clamshell) با ورودی‌ هوای نعل اسبی و چراغ‌های گِرد به چشم می‌خورند که جلوه متمایزی به این خودرو بخشیده‌اند. در نگاهی به ناحیه عقب هم چراغ‌هایی در قالب مستطیل‌های نوری کوچک، اسپویلر بزرگ ادغام‌شده با سقف، دیفیوزر متفاوت و سه خروجی اگزوز جلب توجه می‌کنند.

زیر استون مارتین والور رینگ‌های آلیاژی فورج‌شده کم‌وزن 21 اینچی دارای الگو کندو با تایرهای میشلن Pilot Sport S 5 قرار می‌گیرد. برای این خودرو 21 رنگ بدنه در نظر گرفته شده است و جدا از این، مشتریان می‌توانند از بخش سفارشی‌سازی استون مارتین برای هرچه متمایز کردن ظاهر خودرو خود بهره بگیرند.

کابین سوپرکار استون مارتین والور - Valour

در کابین این سوپرکار جدید استون مارتین ترکیبی از پارچه پشمی برای صندلی‌های کم‌وزن جدید و المان‌های فیبر کربنی امروزی دیده می‌شود. دسته دنده هم خودروهای کلاسیک دنده دستی را به یاد می‌آورد و در همان حال، همچنان نوعی جلوه به‌روز هم دارد.

کابین سوپرکار استون مارتین والور - Valour

قوای محرکه سوپرکار Valour را یک پیشرانه 5.2 لیتری V12 توئین توربو قرار گرفته در جلو تامین می‌کند که توان تولید قدرت 705 اسب بخار و گشتاور 753 نیوتن متر را دارد. این پیشرانه با یک گیربکس دستی 6 سرعته «سفارشی» جفت می‌شود و همچنین دیفرانسیل مکانیکی لغزش محدود در انتقال نیرو محرکه همراه آن خواهد بود.

کابین سوپرکار Valour

والور به‌جز پیشرانه 12 سیلندر 705 اسب بخاری با گیربکس دستی، از سیستم تعلیق متفاوت از بقیه ساخته‌های استون مارتین بهره می‌برد. این سیستم تعلیق متشکل از کمک‌فنرهای تطبیقی و آنتی رول بارهایی تنظیم شده به‌طور مشخص برای میزان خروجی پیشرانه 12 سیلندر این خودرو اسپرت است.

کابین سوپرکار Valour

مهاربندی اضافی در ناحیه‌های جلو و عقب برای افزایش استحکام خودرو و ترمزهای سرامیک کربنی ویژگی‌های فنی دیگر والور هستند. به‌طور دقیق‌تر، برای چرخ‌های جلو کالیپرهای 6 پیستون و ترمزهای 16 اینچی و برای چرخ‌های عقب کالیپرهای 4 پیستون و ترمزهای 14 اینچی در نظر گرفته شده است. به لطف این ترمزهای سرامیک کربنی، حدود 30 کیلوگرم از وزن خودرو کاسته می‌شود.

تولید استون مارتین والور در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی (تیر تا مهر ۱۴۰۲) کلید می‌خورد و اولین دستگاه‌های آن تا قبل از پایان سال به خریداران تحویل داده خواهد شد. قرار است از این سوپرکار بریتانیایی فقط 110 دستگاه به تولید برسد که به نظر می‌رسد همین الان همه آن‌ها پیش‌خرید شده‌اند. در مقطع کنونی قیمت این خودرو مشخص نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*