تکنولوژی شارژ سریع سامسونگ

تکنولوژی جدید باتری گلکسی S24 اولترا، شارژ 65 واتی را به این گوشی می‌آورد

سامسونگ به تازگی یک تکنولوژی جدید را توسعه داده که به لطف آن می‌تواند سرانجام سرعت شارژ گوشی‌های پرچمدارش را بالاتر ببرد. تکنولوژی شارژ سریع جدید سامسونگ از شارژ سریع ۶۵ واتی پشتیبانی می‌کند و اولین بار در گلکسی S24 مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

گوشی‌های سامسونگ نقاط قوت بیشماری دارند و در مقایسه با گوشی‌های چینی، در اکثر موارد پیروز ظاهر می‌شوند. با این حال سرعت شارژ گوشی‌های این برند یکی از نقاط ضعف بزرگش در مقایسه با چینی‌ها بود که حالا قرار است با تکنولوژی شارژ سریع جدید این شرکت، از بین برود. شارژ سریع جدید سامسونگ، ۶۵ واتی است و قرار است اولین بار در گوشی گلکسی اس ۲۴ اولترا مورد استفاده قرار بگیرد.

گلکسی اس ۲۴ اولترا

سرانجام گوشی‌های سامسونگ هم می‌توانند شارژ سریع واقعی را تجربه کنند؛ البته این شرکت هنوز راهی طولانی برای رسیدن به چینی‌ها در حوزه شارژ سریع دارد.

آن طور که اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهند، سامسونگ می‌خواهد از این تکنولوژی شارژ سریع در بالارده‌ترین گوشی سال آینده‌اش استفاده کند. البته ممکن است نسخه پلاس سری گلکسی S24 هم از شارژ سریع ۶۵ واتی استفاده کند. نکته مهم این است که فعلا سامسونگ در حال تست تکنولوژی شارژ سریع جدیدش است و باید پیش از اظهار نظر قطعی، منتظر پایان آزمایش‌های این شرکت کره‌ای بمانیم.

سیستم شارژ سریع جدید سامسونگ چطور کار می‌کند؟

پیش از پرداختن به روش کار تکنولوژی جدید سامسونگ، بهتر است بدانید حتی با عرضه گوشی‌های این شرکت با شارژ سریع ۶۵ واتی، باز هم سامسونگ در مقایسه با شرکت‌های چینی که در حال آزمایش شارژ سریع ۲۰۰ واتی هستند عملکرد ضعیف‌تری خواهد داشت اما می‌توان امیدوار بود به مرور، این مشکل گوشی‌های سامسونگ نیز از بین برود.

شارژ سریع ۶۵ واتی سامسونگ

همان طور که در تصویر بالا می‌بینید، سامسونگ می‌خواهد در گوشی گلکسی اس ۲۴ اولترا از یک تکنولوژی باتری جدید استفاده کند. باید دید این تکنولوژی می‌تواند موفق باشد یا فاجعه گلکسی نوت ۷ را تکرار خواهد کرد!

تکنولوژی جدید سامسونگ ربطی به شارژر ندارد و مهم‌ترین تفاوت گلکسی اس ۲۴ اولترا در مقایسه با نسل قبل، استفاده از نوع باتری متفاوت است. باتری‌های جدید سامسونگ از لایه‌هایی روی هم تشکیل شده‌اند که شرایط را برای پشتیبانی از شارژ سریع فراهم می‌کنند. گفته می‌شود باتری گلکسی اس ۲۴ اولترا و پلاس، ۵۰۰۰ هزار میلی آمپر ساعتی خواهد بود. با این حال نسخه اولترا با توجه به بهره بردن از سیستم خنک‌کننده پیشرفته‌تر، می‌تواند از شارژ سریع ۶۵ واتی پشتیبانی کند. خوب است بدانید پرچمدارهای قبلی سامسونگ همگی در بهترین حالت از شارژ سریع ۴۵ واتی پشتیبانی می‌کردند.

در آینده گوشی‌های بیشتری از سامسونگ به این تکنولوژی شارژ‌ سریع مجهز می‌شوند

شنیده‌ها حاکی از آن است که گوشی گلکسی اس ۲۴ سامسونگ با شارژ سریع ۲۵ واتی روانه بازار خواهد شد. با این حال از سال بعد و گسترش تولید باتری‌های جدید سامسونگ، این شرکت می‌تواند گوشی‌های بیشتری را با پشتیبانی از شارژ سریع ۶۵ واتی روانه بازار کند. هر چند همین حالا هم گوشی‌های میان‌رده و حتی اقتصادی چینی از این سرعت شارژ پشتیبانی می‌کنند اما کره‌ای‌ها می‌خواهند پیش از عرضه به بازار،‌ از کیفیت باتری‌های جدیدشان مطمئن شوند تا بلایی که پس از عرضه گلکسی نوت ۷ سرشان آمد دیگر تکرار نشود.

اگر از گوشی‌های سامسونگ استفاده می‌کنید، نظرتان را درباره سرعت شارژ مدل‌های فعلی این شرکت با گجت نیوز و کاربرانش به اشتراک بگذارید!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*