کانسپت پورشه ویژن ۳۵۷ اسپیدستر - Vision 357 Speedster

کانسپت پورشه ویژن 357 اسپیدستر؛ وارث میراث پورشه 356 افسانه‌ای

پورشه اقدام به نمایش کانسپت ویژن 357 اسپیدستر کرد. خودرو مفهومی Vision 357 Speedster با طراحی رترو اسپرت، هر نگاهی را جذب خود می‌کند.

پورشه اخیراً طی فستیوال گودوود 2023 از ویژن 357 اسپیدستر پرده برداشت. این کانسپت که دنباله‌روی کانسپت ویژن 357 است، هدف از ادای احترام به 356 شماره 1 رودستر به مناسبت 75 سالگی آن دارد؛ اولین خودرو پورشه که از آن به‌عنوان «رویای فردیناند پورشه» و «تولد این برند خودرو اسپرت» یاد می‌شود. به واسطه این خودرو مفهومی جدید، طراحی 356 را با شکل و شمایل امروزی مشاهده می‌کنیم.

معرفی خودرو مفهومی پورشه ویژن 357 اسپیدستر

کانسپت پورشه ویژن ۳۵۷ اسپیدستر - Vision 357 Speedster

نسخه‌های کوپه و اسپیدستر کانسپت پورشه ویژن 357

خودرو مفهومی الکتریکی ویژن 357 اسپیدستر هرچند جهت ادای احترام به 356 ارائه شده، در واقع بر پایه پورشه 718 GT4 e-Performance ساخته شده است. موتورهای الکتریکی و باتری این خودرو هم از پورشه میشن R تامین شده‌اند و شاسی آن به پورشه 718 GT4 کلاب اسپرت تعلق دارد. کانسپت ویژن 357 که نسخه کوپه هم‌خانواده آن بر شمرده می‌شد، بر اساس 718 کایمن GT4 RS توسعه پیدا کرده بود.

کانسپت پورشه ویژن ۳۵۷ اسپیدستر - Vision 357 Speedster

در نمای بیرونی این کانسپت پورشه با طراحی رترو جذاب آن، ترکیبی از رنگ‌های سفید، خاکستری تحت تاثیر از مسابقات و همچنین آبی Miami دیده می‌شود. عدد 75 به شکلی برجسته روی بدنه نقش بسته است تا یادآور 75 سالگی 356 افسانه‌ای شود و همچنین المان عمودی به کار رفته در ناحیه عقب به این خودرو کلاسیک مربوط می‌شود. ضمناً به‌جای آینه‌های مرسوم، دوربین‌هایی به شکل بال در دو طرف خودرو تعبیه شده است.

کانسپت پورشه ویژن ۳۵۷ اسپیدستر - Vision 357 Speedster

در کابین ویژن 357 اسپیدستر به‌جز اجزای پایه، خبری از المان جالب توجه دیگری نیست. موقعیت پایین صندلی، فرمان اسپرت و سطحی شفاف پشت فرمان به‌عنوان صفحه آمپر ویژگی‌های لازم به ذکر فضای داخلی این خودرو مفهومی‌اند. فیبر کربن هم به وفور داخل خودرو استفاده شده است تا به ماهیت اسپرت مسابقه‌ای آن اضافه کند. حتی به‌جای محفظه داشبورد همیشگی، بندهایی آبی‌رنگ برای نگهداری اشیاء در نظر گرفته شده است.

کابین کانسپت Vision 357 Speedster

پورشه رسماً ارقام مربوط به عملکرد Vision 357 Speedster را ارائه نداده، ولی احتمالاً این خودرو سقف‌باز قابلیت تولید قدرت بیش از 1000 اسب بخار را داشته باشد و همچنین انتظار می‌رود بتواند ظرف فقط 2.5 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*