پورشه Mission X

پورشه Mission X ؛ ماموریت غیر ممکن آلمانی‌ها در جهنم سبز

پورشه میشن ایکس – Porsche Mission X ، یک هایپرکار تمام برقی و کانسپت است که قصد دارد تا رکورد پیست نوربرگ رینگ را جابجا کند. در ادامه با مشخصات فنی و ویژگی‌ها جذاب آن آشنا می‌شویم.

اگر به تاریخ پورشه علاقه داشته باشید، حتما نام پورشه 917 لمانز ریسینگ به گوش شما خورده است. خودرویی که فصل جدیدی را در تاریخ مسابقات لمانز شروع کرد و دو قهرمانی به جرمن‌ها هدیه داد. حالا نوه‌ی آن در با پلتفرم برقی اینجاست تا یکبار دیگر، تاریخ سازی کند!

مشخصات فنی پورشه Mission X

در همین ابتدای کار باید بگوییم که این خودرو به مناسبت «تولد 75 سالگی بخش ریسینگ پورشه» متولد شده و قرار است تا کار سنگینی را انجام دهد؛ یعنی رکورد پیست نوربرگ رینگ را چه در دنیای خودروهای برقی، هیبریدی، بنزینی و هرچه که هست و نیست، جا به جا کند!

هایپرکار برقی Porsce Mission X

هرچند که این خودرو از لحاظ عملکرد و سگمنت، شباهتی با 917 لمانز ندارد، اما جاه طلبی و شور و اشتیاق آن، ما را به یاد پورشه 917 لمانز می‌اندازد. همچنین سیستم درهای هایپرکار برقی پورشه Mission X هم دقیقا مو به مو از 917 لمانز کپی شده و به سمت بالا باز می‌شوند.

پورشه Mission X

همچنین کانوپی شیشه‌ای (سقف شیشه‌ای) در این خودرو، رنگ و بوی پاگانی یوتوپیا 2023 را می‌دهد و اگر کمی دقیق‌تر به نمای عقبی نگاه کنید، می‌توانید نشانه‌هایی از فراری دیتونا SP3 را بیابید. اگر خلاصه بگوییم، ژنتیک پورشه کررا جی تی، پورشه 959 و افسانه‌ای به نام پورشه 918 اسپایدر هم در این خودرو گنجانده شده است.

نسبت مساوی در فاکتور وزن به قدرت

پورشه Mission X

یکی از ترسناک‌ترین چیزهایی که در مشخصات فنی و اطلاعات پورشه Mission X به چشم می‌آید، به «نسبت وزن به قدرت» آن مربوط می‌شود. با اینکه وزن ابرخودرو برقی پورشه مشین X تقریبا 300 کیلوگرم بیشتر از وزن پورشه 911 GT3 RS است (حدود 1700 کیلوگرم) اما قدرت اما قدرت آن به 1700 اسب بخار می‌رسد (پورشه GT3 RS تقریبا 1500 کیلوگرم وزن دارد و قدرت آن به 525 اسب بخار می‌رسد). به لطف این توان، شتاب 0 تا 100 در پورشه Mission X چیزی کمتر از 2 ثانیه خواهد بود. معماری برق 900 ولت DC و چهار موتور برقی، چنین شاهکاری را خلق می‌کنند.

پورشه Mission X

البته برای مدیریت کردن یک غول بی شاخ و دم با چنین قدرتی، به داون فورس بالایی هم نیاز دارد. گفته می‌شود که داون فورس پورشه Mission X از پورشه 911 GTS RS هم بیشتر است؛ یعنی در سرعت 285 کیلومتر بر ساعت، می‌تواند چیزی حدود 900 کیلوگرم داون فورس را تولید کند و خودرو را به مانند میخ، داخل زمین بکوبد. رینگ‌های 21 اینچی فورج با طراحی آیرودینامیکی در محور عقب و 20 اینچی در محور جلو هم کاملا تحمل این وزن و اعداد را دارند.

ابرخودرو برقی Porsce Mission X

طول پورشه Mission X تقریبا به 4.5 متر می‌رسد و فاصله محورهای آن از یکدیگر هم به 2.73 متر می‌رسد، اما ارتفاع آن از 1.2 متر تجاوز نمی‌کند؛ مگر می‌شود؟ پس باتری‌ها کجا هستند؟ نکته جالب اینجاست که باتری‌های پورشه مشین X برخلاف اکثر خودروهای برقی، از کف خودرو حذف شده‌اند و به پشت صندلی‌ها رفته‌اند و اکنون در جای به نام «باتری سل» نگه داری می‌شوند تا مرکز ثقل خودرو کمی بالاتر بیاید و ارتفاع آن هم کمتر شود. به لطف چنین ترکیبی، ابرخودرو جدید پورشه قرار است تا سه افتخار هیجان انگیز را به آلمانی‌ها تقدیم کند:

  • رکورد سریع‌ترین خودرو جاده‌ای (قانونی) در پیست نوربرگ رینگ آلمان یا همان جهنم سبز با ثبت زمان کمتر از 7 دقیقه
  • نسبت مساوی در فاکتور وزن به قدرت (1700 اسب بخار قدرت و تقریبا 1700 کیلوگرم وزن)
  • بیش از 860 کیلوگرم داون فورس یعنی 2 برابر داون فورسی که یک ماشین فرمول یک تولید می‌کند
  • شارژ صفر تا صد در نصف زمان شارژ پورشه تایکان (تقریبا معادل 11 دقیقه از ظرفیت 5 تا 80 درصد)

ترکیب ژنتیک ریسینگ و لاکچری در کابین

هایپرکار برقی Porsce Mission X

اتاق و کابین پورشه Mission X در عین حال می‌تواند حس رولز رویس سواری را به شما القا کند و در یک لحظه، شما را به داغ‌ترین لحظات رقابت‌های لمانز ببرد. روی صندلی‌های هایپرکار پورشه X می‌توانید چرم قهوه‌ای آندالوسیا و کمربند ریسینگ 6 نقطه‌ای را پیدا کنید که در کنار فریم ریسینگ کالاهاری با رنگ خاکستری، شما را مجذوب خود می‌کنند. در مورد قیمت پورشه مشین X هم هیچ حرفی نمی‌زنیم چون نه از مشخصات فنی دقیق آن اطلاعی داریم و نه می‌دانیم که واقعا با چه هیولایی طرف هستیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*