برنامه اپل واچ

اگر اپل واچ دارید، این 10 برنامه را نصب کنید

اگر صاحب یک ساعت هوشمند اپل واچ – Apple Watch هستید، حتما برنامه های کاربردی مورد اشاره در این متن را بلافاصله روی آن نصب کنید.

با اختراع تلفن و تلگراف در قرن نوزدهم، انسان‌ها برای نخستین بار موفق به انتقال اطلاعات و داده‌ها از راه دور شدند. در میانه قرن بیستم، پیشرفت‌های فراوان در زمینه فناوری‌های نمایشی باعث خلق محصولاتی چون تلویزیون‌ها و صفحه نمایش‌های کامپیوتر شد.

کمی بعد، پیشرفت فناوری بشر در توسعه تکنولوژی‌های پردازش داده منجر به فراگیری رایانه‌ها در ابعاد و اندازه‌های گوناگون شد و جنبه‌های مختلف زندگی انسان‌ها را دستخوش تغییر کرد.

همچنین در ادامه نیز توسعه بیشتر همین فناوری‌ها منجر به ساخت گجت‌های متعدد و متفاوتی شد که زمینه‌ساز اختراع گجت‌های پوشیدنی و ورود تدریجی آن‌ها به زندگی افراد جهان شد.

با وجود این که گجت‌های پوشیدنی هنوز به بلوغ کامل نرسیده‌اند، اما ساعت‌های هوشمند در میان آن‌ها پیشرفت بسیار بیشتری را تجربه کرده‌اند.

همچنین در میان انواع و اقسام ساعت‌های هوشمند هم نام اپل واچ بیش از سایرین می‌درخشد؛ به‌طوری که اپل علیرغم سنگین‌تر شدن نبرد این گجت‌ها، هر سال به سهم بیشتری از این بازار دست پیدا می‌کند.

بزرگترین برگ برنده اپل واچ در مقایسه با ساعت‌های هوشمند رقیب، برنامه های آن هستند که توانسته‌اند کاربری‌های متفاوتی را برای آن رقم زده و با عملکرد خوبی که ارائه داده‌اند، اپل واچ را به محصولی منحصربفرد تبدیل کنند.

در ادامه به معرفی تعدادی از بهترین اپلیکیشن های اپل واچ می‌پردازیم که در صورت خرید یکی از این ساعت‌های هوشمند، باید بی‌درنگ به نصبشان بپردازید.

بهترین برنامه های اپل واچ که باید فورا نصبشان کنید

Citymapper

اپلیکیشن Citymapper

اپلیکیشن نقشه اپل (Apple Maps) سرویسی فوق‌العاده برای مکان‌یابی و مسیریابی در حین رانندگی یا پیاده‌روی به شمار می‌رود.

با این وجود اگر قصد داشته باشید از سرویس‌های حمل و نقل شهری مثل قطار یا اتوبوس استفاده کنید، نمی‌توانید کمک چندانی از این سرویس دریافت کنید.

با این وجود در صورتی که اپل واچ دارید توصیه می‌کنیم برنامه Citymapper را حتما روی آن نصب کنید.

به کمک این برنامه می‌توانید نقشه کامل مسیرهای اتوبوس یا قطار را مشاهده کنید و حتی برنامه لحظه‌ای هریک را نیز چک نمایید.

علاوه بر این، برنامه Citymapper همچنین با تعدادی از سرویس‌های حمل و نقل مهم نیز همکاری نزدیکی دارد و به همین جهت می‌توانید اطلاعات مربوط به زمان حدودی رسیدن به مقصد را نیز از طریق آن مشاهده نمایید.

از همه بهتر آن که Citymapper اجازه ذخیره موقعیت برخی مکان‌های پرتردد کاربران مثل منزل یا محیط کار را هم به آن‌ها می‌دهد تا بتوانند برنامه‌ریزی دقیق‌تری در خصوص سفر خود داشته باشند.

برخی محتویات این برنامه‌ها هم به‌صورت آفلاین قابل دسترسی هستند و برای مشاهده آن‌ها حتی نیازی به اتصال اینترنت هم نخواهید داشت.

علاوه بر این، حضور برخی نقاط پرتردد تعدادی از شهرهای مهم دنیا مثل نیویورک، شیکاگو یا سیدنی هم از دیگر قابلیت‌های این اپلیکیشن به شمار می‌روند که آن را به یک برنامه بسیار کاربردی برای ساعت هوشمند اپل تبدیل کرده‌اند.

Streaks

برنامه اپل واچ

بسیاری از اپلیکیشن‌های اپل واچ در مقایسه با نسخه‌های تبلت و گوشی خود عملکرد بسیار محدودتری ارائه داده و قابلیت‌های کمتری دارند.

این مساله به دلیل محدودیت‌های صفحه نمایش اپل واچ اجتناب ناپذیر است. با این وجود، برخی از توسعه‌دهندگان از این قانون تخطی کرده و اپلیکیشن‌هایی انحصاری با قابلیت‌های مخصوص را طراحی می‌کنند که بر روی ساعت هوشمند اپل عملکردی خیره‌کننده ارائه می‌دهند.

Streaks یکی از این برنامه‌هاست که تنها یک هدف داشته و به‌طور کامل برای ساعت‌های هوشمند طراحی شده است.

هدف این برنامه، شمارش تعداد روزهایی که کاربر یک فعالیت بخصوص را انجام می‌دهد (یا نمی‌دهد) و یادآوری عملکرد او در انجام یا ترک یک عادت است!

صفحه این برنامه قابلیت نمایش پنج فعالیت مختلف را دارد که هریک آیکون مخصوص به خود را داشته و طراحی بصری جذابی ارائه می‌دهد.

بنابراین تنها کاری که برای ادامه شمارش یک فعالیت در Streak باید انجام دهید آن است که روی آیکون آن ضربه بزنید.

بسیاری اوقات، تنها انگیزه شما برای ادامه دادن یک فعالیت، بررسی روند موفقیت و مشاهده تلاشی است که در طول مسیر کرده‌اید. در این شرایط هیچ چیز مثل برنامه Steraks نمی‌تواند با نمایش تنها یک عدد انگیزه لازم را برای شما ایجاد کند.

Water Reminder

اپلیکیشن Water Reminder

حتما همه شما با اهمیت آب برای سلامت و بقای بدن انسان آشنا هستید و می‌دانید که برای حفظ سلامتی باید در فواصل زمانی معین در طول روز آب بنوشید.

متاسفانه درگیری‌ها و گرفتاری‌های روزمره بعضا باعث می‌شود که این مساله مهم به فراموشی سپرده شود!

اپلیکیشن Water Reminder در اپل واچ دقیقا برای رفع همین مساله طراحی شده و با اتصال به برنامه Health آیفون به شما کمک می‌کند که بسته به وزن بدن، میزان فعالیت و شرایط فیزیکی بدن خود میزان آب مورد نیاز بدنتان را شناسایی کنید.

این برنامه همچنین در ادامه با نمایش اعلان‌ها و آلارم‌های متفاوتی زمان‌های نوشیدن آب را به شما گوشزد می‌کند تا نوشیدن آب را از یاد نبرید!

با وجود این که اپلیکیشن Water Reminder اساسا برای تنظیم میزان مصرف آب طراحی شده، اما می‌تواند برای سایر مایعات مثل چای، قهوه یا آبمیوه هم به کار رود. این اپلیکیشن، ضمن پایش میزان آب دریافتی از هریک از این نوشیدنی‌ها، سنجه‌های دیگری مثل کافئین یا شکر را هم تحلیل کرده و میزان مصرف ایده‌آل هریک را به شما یادآوری می‌کند.

اگر در تنظیم رژیم غدایی روزانه خود مشکل دارید و نمی‌توانید میزان کالری، آب، پروتئین و ویتامین‌های دریافتی‌تان را به‌خوبی مدیریت کنید، نصب اپلیکیشن Water Reminder به‌شدت به شما توصیه می‌شود.

Hit the Island

برنامه اپل واچ

با وجود پیشرفت‌های شگرف حاصل شده در فناوری‌های مرتبط با ساخت تراشه‌ها و کوچکتر شدن اجزای داخلی گوشی‌های موبایل، اندازه این دستگاه‌ها به‌طور دائم در حال افزایش است!

دلیل این امر تمایل کاربران به در اختیار داشتن فضای کاربری گسترده‌تر روی گوشی‌های موبایل است که باعث ارتقای کاربری این دستگاه‌ها می‌شود.

در این زمینه البته ساعت‌های هوشمند استثنا به شمار می‌روند؛ چراکه افزایش بیش از حد اندازه آن‌ها باعث خواهد شد که قرار گرفتن آن‌ها روی مچ دست سخت‌تر شده و ارگونومی آن‌ها کاهش یابد.

این مساله باعث شده که بازی‌های موبایل به دلیل اندازه محدود صفحه نمایش ساعت‌های هوشمند نتوانند محال چندانی برای عرض اندام روی آن‌ها پیدا کنند.

در عین حال بازی‌هایی وجود دارند که علیرغم تمامی چالش‌های موجود، توانسته‌اند عملکرد درخور توجهی را روی ساعت‌های هوشمند داشته باشند.

یکی از این بازی‌ها Hit the Island است که توانسته با تکیه بر سادگی گیم پلی و مکانیزم کنترل خود عملکردی بسیار ایده‌آل را روی اپل واچ ارائه دهد.

Hit the Island یک بازی پینگ پنگ مانند است که گیم پلی آن همانند عناوین محبوبی چون Pong و Brick Breaker بر پایه کنترل یک راکت پینگ پنگ و استفاده از آن برای شلیک کردن به جعبه‌های موجود در سمت دیگر استوار است.

نکته جالب توجه در خصوص این بازی آن است که کنترل راکت نه از طریق لمس انگشت، بلکه از طریق کلید چرخان فیزیکی اپل واچ انجام می‌شود.

همچنین گیم پلی بازی نیز با پیشرفت در مراحل مختلف بازی به‌تدریج پیچیده‌تر شده و نیازمند دقت و سرعت عمل بیشتری خواهد بود.

HeadSpace

اپلیکیشن HeadSpace

روزمرگی‌ها، تعاملات اجتماعی و خانوادگی و درگیری‌های متعدد تبدیل به پدیده‌های روزمره زندگی ما شده‌اند. این دسته فعالیت‌ها در بسیاری مواقع مانع فکر کردن درست شده و تمرکز لازم را از انسان می‌گیرند.

در این زمینه، فعالیت‌هایی مثل یوگا یا مدیتیشن می‌توانند به‌طور قابل ملاحظه‌ای بر آرامش روحی و روانی افراد تاثیر داشته باشند.

به همین جهت، در سال‌های اخیر اپلیکیشن‌های منتشر شده در این دسته به محبوبیت و موفقیت فراوانی رسیده و بسیاری تحقیقات و پژوهش‌های علمی هم تضمین‌کننده مفید بودن آن‌ها بوده‌اند.

اگر به دنبال یک برنامه اپل واچ می‌گردید که به کمک آن از هیاهوی روزمره دور شده و کمی به آرامش روح و روان خود بپردازید، بهترین گزینه برای شما HeadSpace است.

این اپلیکیشن مجموعه گسترده‌ای از فعالیت‌های آرامش‌بخش نظیر مدیتیشن، تمرین‌های تنفس و… را در اختیارتان قرار می‌دهد.

به کمک این برنامه می‌توانید برنامه‌های تمرینی خاصی را با هدف‌هایی مجزا مثل مقابله با استرس یا بهبود کیفیت خواب تعریف کنید. علاوه بر این، محتوای جدید هم هر هفته به این اپلیکیشن اضافه شده و در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

در این میان همچنین مجموعه گسترده‌ای از تمرین‌های مختلف در مدت زمان‌های چند دقیقه‌ای و طولانی‌تر در این اپلیکیشن گنجانده شده که دستتان را برای انتخاب تمرین مورد نظر باز می‌گذارد.

همچنین می‌توانید در جلسات مجازی تمرین‌های مدیتیشن در سرتاسر دنیا شرکت کنید و پیشرفتتان را با اپلیکیشن Health همسان‌سازی نمایید.

iTranslate

برنامه اپل واچ

iTranslate یکی از کاربردی‌ترین برنامه های موجود برای اپل واچ است که می‌توان توسط آن به‌صورت آنی، ترک‌های صوتی را به 38 زبان مختلف دنیا ترجمه کرد.

تنها کاری که کافیست پیش از آغاز کار با این اپلیکیشن انجام دهید آن است که زبان خود و کسی که با او به مکالمه مشغولید را تعیین کنید! در این شرایط، iTranslate به‌طور خودکار زبان شخص گوینده را تشخیص داده و آن را به زبان هدف تعیین شده ترجمه می‌کند.

برای انجام این کار فقط باید در حین صحبت بر روی صفحه نمایش اپل واچ خود ضربه زده و نگهدارید. همچنین بلافاصله پس از اتمام صحبتتان هم باید دکمه را رها کنید.

علاوه بر این، اگر به دنبال این هستید که در نقاط دیگری از دنیا دوست پیدا کنید، می‌توانید از طریق این برنامه، بسته به ساعت در آن منطقه، پیام احوال‌پرسی کوتاهی برای هرکس که مایلید ارسال کنید.

بعلاوه، این سرویس همچنین امکان مشاهده تاریخچه ترجمه‌ها را هم در اختیار کاربر قرار می‌دهد؛ به‌طوری که می‌توان از طریق آن تمامی مکالمات را در زبان اصلی و ترجمه مشاهده کرد.

بر این اساس، آی ترنسلیت یکی از کلیدی‌ترین برنامه های Apple Watch به شمار می‌رود که نصب آن کاملا ضروری است.

Onefootball

اپلیکیشن Onefootball

اگر شما هم مثل ما به‌طور همزمان شیفته تکنولوژی و فوتبال هستید، احتمالا اپلیکیشن Onefootball به یکی از گزینه‌های محبوب شما تبدیل خواهد شد!

این برنامه در حقیقت منبعی جامع و کامل از تمامی اطلاعاتی که از لیگ‌های مختلفی مثل لیگ جزیره، لیگ فهرمانان اروپا و… نیاز دارید، به شمار می‌رود.

Onefootball قادر است مسابقات فوتبال در حال پخش را به‌طور زنده استریم کند و حتی در صورتی که بازی فعالی در جریان نباشد نیز علاقمندان را در جریان جدیدترین اخبار تیم‌ها، بازیکنان، نقل و انتقالات و… قرار دهد.

این برنامه همچنین تاریخ پخش مسابقات مختلف را در خود داشته و آمار جدول رده‌بندی و بهترین گلزنان لیگ‌های مختلف را به‌طور دقیق اطلاع‌رسانی می‌کند.

علاوه بر این، اپلیکیشن وان فوتبال همچنین قادر است اتفاقات مهم بازی‌های انتخابی کاربران نظیر گل، اخراج، تعویض و… را به‌صورت اعلان‌هایی به کاربر اطلاع دهد و او را در جریان اخبار لحظه‌ای قرار دهد.

البته طبیعتا اپل واچ بستر مناسبی برای تماشای یک فوتبال به‌صورت زنده نیست. با این وجود، به کمک اپلیکیشن Onefootball همچنان می‌توانید در جریان آخرین اخبار مربوط به دنیای مستطیل سبز قرار گیرید.

Just Press Record

برنامه اپل واچ

امکان ضبط سریع کلیپ های صوتی قابلیتی بسیار کاربردی به شمار رفته و در بسیاری موقعیت‌ها گره‌گشای بسیاری افراد خواهد بود.

Just Press Record اپلیکیشنی فوق‌العاده کاربردی به شمار می‌رود که دقیقا همان چیزی که از آن نامش برمی‌آید را انحام داده و امکان ضبط فوری صدا را برای‌تان فراهم می‌کند.

به کمک این برنامه می‌توانید تنها با یک بار ضربه زدن بر روی واچ فیس اپل واچ خود ضبط صدا را آغاز کرده و متوقف یا تکرار کنید.

این اپلیکیشن همچنین از امکان پخش صدا در سرعت‌های مختلف پشتیبانی کرده و می‌تواند صداهای ضبط شده را به بیش از سی زبان دنیا ترجمه کند.

بعلاوه، امکان ذخیره کردن فایل‌های ضبط شده در فرمت‌های WAV و AIF و M4A وجود خواهد داشت.

اپلیکیشن Just Press Record همچنین با سیری هم به‌خوبی سازگار است و می‌تواند از طریق این دستیار هوشمند  نیز به ضبط صدا بپردازد.

هیچ محدودیتی در مدت زمان ترک‌های صوتی ضبط شده توسط این اپلیکیشن وجود ندارد. با این وجود در صورتی که حافظه ساعت هوشمند شما پر شود، طبیعتا باید برخی فایل‌های پیشین را حذف کنید تا فضا برای داده‌های جدید فراهم شود!

Drafts

اپلیکیشن Drafts

شاید تا کنون به اپل واچ به‌عنوان ابزاری برای یادداشت برداری نگاه نکرده باشید؛ چرا که این گجت‌ها صفحه نمایش کوچکی دارند و نوشتن روی آن با نوک انگشتان چندان راحت نیست!

در عین حال، اگر بتوان نوت برداری روی اپل واچ را کمی راحت‌تر و کاربردی‌تر کرد، احتمالا شما هم بی‌میل نباشید که نوت‌ها و یادداشت‌های‌تان را روی مچتان ذخیره کنید!

Drafts یک اپلیکیشن کاربردی و جذاب است که با تکیه بر توانایی‌های گوشی های هوشمند روش تازه‌ای را برای نوت برداری و ذخیره آن‌ها روی اپل واچ معرفی می‌کند.

در این اپلیکیشن به‌جای این که یادداشت‌ها توسط انگشت نوشته شوند، از میکروفون اپل واچ برای دریافت یادداشت‌های صوتی استفاده می‌شود. این یادداشت‌ها سپس به‌طور خودکار به متن تبدیل شده و در قسمتی مخصوص، ذخیره شده و قابل مدیریت خواهند بود.

رابط کاربری نسخه اپل واچ این برنامه در بخش‌های یادداشت برداری و مدیریت یادداشت‌ها کمی محدود عمل می‌کند. با این وجود، هماهنگی و سازگاری فوق‌العاده این نسخه با آیفون یا آیپد باعث می‌شود یادداشت‌هایی که روی ساعت هوشمندتان برداشته‌اید، به‌سادگی روی گوشی یا تبلت هم قابل دسترسی باشد.

بنابراین اگر فکر می‌کنید ممکن است به‌طور ناگهانی با شرایطی روبرو باشید که مجبور به نوت برداری سریع شوید، Drafts این کار را بدون نیاز به گوشی و صرفا از طریق اپل واچ امکان‌پذیر می‌سازد.

Deliveries

برنامه اپل واچ

در دنیای مدرن امروز، بخش اعظمی از خریدهای ما به‌صورت آنلاین انجام می‌شوند. بنابراین بسیاری از ما به‌طور دائمی منتظر رسیدن بسته‌های پستی مختلف هستیم.‌

در این وضعیت ممکن است تحت نظر گرفتن تمامی بسته‌های پستی ورودی، کار ساده‌ای نباشد و باعث سردرگمی ما شود. این سردرگمی حتی در برخی اوقات می‌تواند لذت خرید آنلاین را هم از بین ببرد!

خوشبخانه می‌توانید از طریق اپلیکیشنی به نام Deliveries، تمامی بسته‌های پستی خود را مدیریت کنید و در جریان وضعیت لحظه‌ای و پیش‌بینی‌های مرتبط با زمان رسیدن هریک به مقصد قرار بگیرید.

به این ترتیب می‌توانید به کمک برنامه Delivery، زمان رسیدن بسته‌های مختلف به درب منزلتان را مشاهده کنید تا در آن زمان حتما در منزل حضور داشته باشید و بسته را حضورا دریافت کنید.

در صفحه اصلی برنامه می‌توانید لیستی از تمامی مرسوله‌های خود را به همراه یک شماره معکوس مشاهده کنید که زمان رسیدن آن را نمایش می‌دهد.

همچنین با انتخاب هریک از مرسوله‌ها می‌توانید وارد صفحه دیگری شوید که اطلاعات بیشتری مثل محل دقیق آن را نشان می‌دهد.

سازندگان این اپلیکیشن با تعدادی از مهم‌ترین شرکت‌های پستی در سرتاسر دنیا همکاری داشته‌اند؛ بنابراین اطلاعات مشاهده شده در صفحه اصلی این برنامه کاملا قابل اطمینان خواهد بود.

حتی در صورتی که شرکت پستی مورد نظر در لیست شرکت‌های مورد پشتیبانی Deliveries حضور نداشته باشد، می‌توان با وارد کردن دستی اطلاعات مربوط به مرسوله، آن را در لیست آیتم‌های در حال انتظار قرار داد و برای رسیدنش برنامه‌ریزی نمود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*