کپی تریدینگ

بهترین استراتژی کپی تریدینگ در ارز‌های دیجیتال

امروزه استراتژی‌های معاملاتی متعددی وجود دارد که اسکالپینگ و آربیتراژ برخی از محبوب‌ترین آن‌ها هستند. خبره شدن در طرح‌های معاملاتی بسیار سخت، وقت‌گیر و نیازمند به تحقیقات فراوان است. اما اگر می‌خواهید در زمان و انرژی خود صرفه‌جویی کنید، می‌توانید روش معامله‌گران حرفه‌ای در پلتفرم‌هایی نظیر eToro را کپی کنید. اگر می‌خواهید بدانید کپی تریدینگ چیست و استراتژی کپی تریدینگ در ارز‌های دیجیتال را بشناسید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

کپی تریدینگ چیست؟

درک ایده پشت معاملات کپی تریدینگ نسبتا آسان است. این استراتژی به یک معامله‌گر باتجربه امکان می‌دهد تا عملکرد معاملاتی خود را برای استفاده در اختیار افراد دیگر قرار دهد. به این ترتیب، هنگامی که معامله‌گر باتجربه یک معامله را انجام می‌دهد، این معامله به‌طور خودکار برای معامله‌گران کپی کننده از او هم باز خواهد شد. در بیشتر موارد، از تاجر باتجربه با عنوان «اصلی» یاد می‌شود، در حالی که دیگران «فالوئر» هستند و از روی دست او کپی می‌کنند.

کپی تریدینگ در ابتدا به‌عنوان راهی برای کمک به معامله‌گران جدید و بی‌تجربه برای کسب درآمد در بازار معرفی شد. همین هدف امروز نیز اتفاق می‌افتد، اما بسیاری از معامله‌گران باتجربه هم حساب‌های معاملاتی را در پلتفرم‌های کپی تریدینگ باز می‌کنند. آن‌ها این کار را به‌عنوان راهی برای به حداکثر رساندن بازده خود در بازار انجام می‌دهند.

شرکت‌کنندگان در کپی تریدینگ

در یک محیط کپی تریدینگ سه طرف مهم وجود دارد.

1. کارگزار

اول، یک کارگزار آنلاین است که بستر یا اکوسیستم را برای کپی تریدینگ فراهم می‌کند. همه کارگزاران این خدمات را ارائه نمی‌دهند، به این معنی که شما باید پلتفرمی را پیدا کنید که استراتژی کپی تریدینگ در ارز‌های دیجیتال را انجام دهد. کارگزار بستری را برای متصل نمودن معامله‌گران به همدیگر در محیط آنلاین فراهم می‌کند. همچنین ابزارهایی را فراهم می‌سازد تا معامله‌گران کپی کننده بتوانند فعالیت‌های معامله‌گران اصلی را تجزیه و تحلیل کنند.

مهم‌تر از همه، آن‌ها به بررسی افرادی کمک می‌کنند که می‌توانند در پلتفرم‌های آن‌ها به معامله‌گران اصلی تبدیل شوند. در حالت ایده‌آل، آن‌ها افرادی را می‌خواهند که سال‌هاست در پلتفرم بوده باشند و کسانی که تجربه قابل اثباتی دارند.

2. تریدر اصلی

طرف دوم همان تریدر اصلی است. این افراد سال‌ها در صنعت ارزهای دیجیتال بوده‌اند و تجربه قابل اثباتی در این صنعت دارند. نقش آن‌ها در این شرایط این است که معاملات خود را در پلتفرم‌های کپی تریدینگ انجام دهند و سپس آن را به سایر معامله‌گران منعکس کند. اگر معاملات آن‌ها سودآور باشد، با گرفتن پورسانت اندک از تریدرهای کپی کننده درآمد کسب کنند.

3. تریدر فالوئر

طرف سوم هم تریدرهای کپی کننده هستند که به‌عنوان مشترک معامله‌گران اصلی عمل می‌کنند. هدف آن‌ها دنبال کردن افرادی است که سال‌ها تریدر رمز ارزها بوده‌اند تا در ازای پرداخت کارمزد اندک به آن‌ها، سودآوری داشته باشند.

کپی تریدینگ چگونه کار می‌کند؟

کپی تریدینگ به روشی نسبتا ساده کار می‌کند. تریدرها به یک کارگزار آنلاین کپی تریدینگ رجوع کرده و با شرایط و ضوابط پلتفرم معاملاتی موافقت می‌کنند. سپس امکان دسترسی آن‌ها به پورتال داده می‌شود و می‌توانند عملکرد معامله‌گران اصلی را تجزیه و تحلیل کنند. علاوه بر عملکردها، آن‌ها می‌توانند از استراتژی‌های معاملاتی معامله‌گران اصلی استفاده کنند و کمیسیون دریافتی آن‌ها را هم ببینند.

در نهایت وجوهی را به حساب خود واریز کرده و کپی تریدینگ را آغاز می‌کنند. هر زمان که معامله‌گر اصلی خریدی را انجام می‌دهد، آن معامله به حساب‌های تجاری آن‌ها هم منعکس می‌شود. مثلا فرض کنید معامله‌گر اصلی به خرید بیبی دوج بپردازد و از آن سود کسب کند. در این حالت، خرید ارز بیبی دوج و میزان آن برای شما هم کپی خواهد شد. به این ترتیب، فالوئرها تنها زمانی موفق به کسب سود خواهند بود که معامله‌گر اصلی سود کند.

در حالی که استراتژی کپی تریدینگ در ارز‌های دیجیتال با تمرکز بر معامله‌گران آغاز شد، اکنون به‌سرعت گسترش می‌یابد. به‌طوری که امکان استفاده از آن در سرمایه‌گذاری‌ها هم وجود دارد. به این ترتیب که مردم به‌سادگی سبد سرمایه‌گذاری متخصصان باتجربه را کپی می‌کنند.

کپی تریدینگ

مزایا و معایب کپی تریدینگ

کپی تریدینگ مزایای متعددی دارد. نخست، استفاده از آن یک استراتژی آسان است، زیرا تنها چیزی که نیاز دارید یک حساب کاربری و دسترسی به معامله‌گران اصلی خواهد بود. دوم، این یک روش خوب برای تنوع بخشیدن به بازده محسوب می‌شود. علاوه بر این، به شما امکان می‌دهد تا برای مدت طولانی‌تری به کسب درآمد بپردازید.

از سوی دیگر، معایبی هم مانند ریسک‌های طبیعی در بازار وجود دارد و این واقعیت که معامله‌گران اصلی همیشه کامل نیستند. علاوه بر این، موفقیت شما تنها به موفقیت معامله‌گران اصلی بستگی خواهد داشت.

مزایامعایب
آسان برای پذیرشریسک‌های بازار
متنوع کردن بازدهریسک‌های نقدینگی
کار کردن حتی در دوره‌های طولانی‌تراشتباهات معامله‌گران اصلی

روش شروع کار در کپی تریدینگ

استراتژی کپی تریدینگ در ارز‌های دیجیتال می‌تواند ابزار فوق‌العاده قدرتمندی برای تجارت در بازار کریپتو باشد، اما می‌تواند برای افراد ناآشنا با این فرآیند کمی هم ترسناک باشد. اولین قدم شما برای شروع کپی تریدینگ باید یافتن یک کارگزار معتبر و قابل اعتماد یا پلتفرم سرمایه‌گذاری آنلاین باشد. قبل از ثبت‌نام، باید در مورد شهرت، کارمزدها و کمیسیون‌های آن‌ها تحقیق کنید تا مطمئن شوید که بهترین بهره را از سرمایه‌گذاری خود می‌برید.

هنگامی که یک پلتفرم را انتخاب و در آن ثبت‌نام کردید، آشنایی با ویژگی‌های آن بسیار مهم است. همچنین به دنبال آموزش‌ها یا حساب‌های آزمایشی (دمو) در پلتفرم بگردید تا از نحوه عملکرد کپی تریدینگ بیشتر آشنا شوید. پس از آشنایی، باید به جستجو برای معامله‌گران اصلی بپردازید که سابقه عملکرد آن‌ها با معیارهای مورد نظر شما مطابقت داشته باشد.

در نهایت، به‌طور منظم بر روی معاملات خود نظارت کنید و تنظیمات لازم را در طول مسیر انجام دهید. با تحقیقات خوب، آموزش و بررسی منظم سرمایه‌گذاری‌های خود، به‌سرعت می‌توانید به یک معامله‌گر کپی تریدینگ موفق تبدیل شوید.

کپی تریدینگ یا میرور تریدینگ؟

معاملات میرور تریدینگ را می‌توان زیرمجموعه‌ای از معاملات کپی ترید‌ینگ در ارزهای دیجیتال به حساب آورد. میرور تریدینگ به‌معنای کپی کردن یک استراتژی معاملاتی خاص به‌شکل الگوریتم‌های معاملاتی خودکار و نه از روی دست یک معامله‌گر اصلی خواهد بود. در واقع ممکن است طیف وسیعی از معامله‌گران اصلی در ایجاد یک استراتژی معاملاتی خودکار سهیم باشند.

بنابراین در میرور تریدینگ باید به‌جای کپی کردن معاملات یک فرد خاص، معاملات خود را از یک استراتژی الگوریتمی کپی کرد. البته فرآیند کپی تریدینگ هم مانند میرور تریدینگ کاملا به‌شکل خودکار انجام می‌شود. اما تنها تفاوت آن به پیروی از یک الگو به جای یک فرد خاص صورت می‌گیرد.

کپی تریدینگ یا سوشال تریدینگ؟

سوشال تریدینگ نیز یکی دیگر از انواع رایج کپی ترید‌ینگ خواهد بود. در این نوع استراتژی، معاملات سایر معامله‌گران به‌طور خودکار و عینا کپی نمی‌شود. بلکه از ایده‌ها و تحقیقات معامله‌گران در بازار ایده گرفته می‌شود که به افراد مبتنی کمک خواهد شد. پلتفرم‌های زیادی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نظرات معامله‌گران باتجربه در رابطه با بازار وجود دارد.

افراد با سوشال تریدینگ خواهند فهمید که چرا معامله‌گران به معاملات خاصی روی می‌آورند یا اینکه چگونه بازار را آنالیز و مدیریت می‌کنند. اما سوشال تریدینگ بر خلاف دو استراتژی قبلی به‌صورت خودکار عمل نمی‌کند، بلکه بستری برای تبادل دانش، تحقیقات و ایده‌ها به‌شمار می‌رود. بنابراین معاملات را باید خودتان و به‌صورت دستی باز کنید.

معاملات سوشال تریدینگ تا حد زیادی از کپی تریدینگ و میرور تریدینگ زمان‌برتر خواهد بود. اما این زیرمجموعه استراتژی کپی تریدینگ در ارز‌های دیجیتال می‌تواند دانش شما را در خرید و فروش ارز دیجیتال بالا ببرد.

جمع‌بندی

استراتژی کپی تریدینگ در ارز‌های دیجیتال برای افراد مبتدی و کسانی که کمبود وقت دارند، بسیار مفید و عالی خواهد بود. امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.