واردات خودروهای کارکرده

واردات خودروهای کارکرده رسما قانون شد؛ شورای نگهبان هم تایید کرد

ورود ماشین های دست دوم خارجی به کشور مدتی است داغ شده و حالا با تأیید شورای نگهبان، واردات خودروهای کارکرده به‌صورت رسمی قانون می‌شود.

طی یک سال گذشته واردات خودروهای خارجی به کشور آزاد شد و حالا مجلس شورای اسلامی و دولت به دنبال آزادسازی واردات خودروهای خارجی کارکرده به کشور هستند. طرح مذکور نخست در بهارستان توسط وکلای مردم به تصویب رسید و سپس با حمایت‌های دولت، موافقت قطعی هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام را دریافت کرد.

واردات خودروهای کارکرده مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفت

واردات خودروهای کارکرده

آخرین مرحله باقی مانده برای به‌اجرا درآمدن طرح واردات خودروهای دست دوم به کشور، موافقت و تأییدیه شورای نگهبان بود که با اعلام قطعی این مرجع، مشکل حل شد. به‌گفته سخنگوی شورای نگهبان، واردات خودروهای کاکرده نیز از نظر شورای مذکور مخالف شرع و قانون اساسی شناخته نشد و با توجه به موافقت هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، این مسئله تبدیل به قانون شده است. هادی طحان در ادامه افزود:

شورای نگهبان از یک سال گذشته تا امروز 86 مصوبه اعم از طرح، لایحه و اساسنامه را بررسی کرده است. همچنین در این مدت 115 استعلام دیوان عدالت اداری در 153 جلسه شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفته و به دستگاه‌های ذی‌ربط پاسخ داده است. طرح الحاق یک ماده به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در جلسه شورا مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت خلاف موازین قانون اساسی و شرع شناخته نشد.

واردات خودروهای کارکرده

طحان نظیف در خصوص لایحه ساماندهی واردات خودروهای کاکرده خاطرنشان کرده که در جلسات شورا راجع به این مسئله صحبت شده و خلاف موازین شرع و قانون اساسی دانسته نشده است. همچنین از آنجایی که هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام این لایحه را تأیید کرده می‌تواند فرآیند ابلاغ به دستگاه‌های ذی‌ربط طی شود.