ماینینگ بیت کوین

ماینینگ یا استخراج بیت کوین چه تاثیری بر محیط زیست می‌گذارد؟

موج ماینینگ یا استخراج بیت کوین کمی فروکش کرده، اما همچنان تاثیر برق مصرفی ماینرها روی محیط زیست دیده می‌شود. اگر می‌خواهید بیشتر درباره تاثیر جبران‌ناپذیر ماینینگ روی محیط زیست بدانید، این مطلب گجت نیوز به شما کمک می‌کند. با ما همراه باشید.

گرمایش زمین یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که آیندگان باید با آن دست و پنجه نرم کنند. هر چند دلیل اصلی این گرمایش بی‌سابقه، فعالیت کشورهای صنعتی است، اما ماینرها هم تاثیر قابل توجهی روی محیط زیست و بیشتر شدن گرمایش جهانی داشته‌اند. انرژی مورد استفاده توسط ماینرها اکثرا توسط انرژی‌های تجدیدناپذیر مصرف می‌شود و همین مورد باعث آسیب‌هایی جبران‌ناپذیر به محیط زیست می‌شود. در ادامه این مقاله از گجت نیوز، به آثار ماینینگ بر محیط زیست و راه‌های جلوگیری از این آسیب‌ها می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

ماینرها در حال نابودی زمین هستند!

تا چند سال قبل کمتر کسی درباره دنیای رمزارزها اطلاعات داشت؛ اما حالا در کشورهای توسعه‌یافته، تقریبا تمام مردم از کریپتوکارنسی‌ها آگاه هستند و بسیاری از افراد از راه خرید و فروش رمزارز کسب درآمد می‌کنند. بازار کریپتو سود زیادی را برای بسیاری از مردم به‌همراه داشته، اما حالا با برررسی آسیب‌های جبران‌ناپذیر ماینینگ که یکی از مهم‌ترین قدم‌ها در دنیای کریپتو است، می‌توانیم یکی از مهم‌ترین ضررهای پنهان دنیای رمزارزها را هم ببینیم.

ماینینگ بیتکوین

اخبار منتشر شده در رسانه‌ها نشان می‌دهند این جوان لبنانی با ماینینگ بیت کوین ماهانه بیش از ۲۰ هزار دلار درآمد دارد.

اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهند حدود ۴۰ تا ۷۵ درصد از برق مورد نیاز برای ماینینگ، از طریق منابع تجدیدپذیر تامین می‌شود. با این حال این آمار تا حدی ناقص است و تصویر بزرگ‌تر دنیای کریپتو و ماینینگ را نشان نمی‌دهد. بسیاری از کسانی که از راه استخراج بیت کوین کسب درآمد می‌کنند، اطلاعات کسب‌وکار خود را در اختیار مراجع قانونی قرار نمی‌دهند و هیچ آمار دقیقی از تمام ماینرهای جهان در دسترس نیست. عدد اعلام شده درباره برق تامین شده ماینرها از طریق منابع تجدیدپذیر، تنها مربوط به کشورهای توسعه‌یافته است و این آمار نمی‌تواند در دیگر کشورها اندازه‌گیری شود.

بشر نمی‌تواند هر چقدر که خواست برق تولید کند و برق مورد نیاز ماینرها، باید از منابعی تامین شود که توسط صنایع مهم‌تری مورد استفاده قرار می‌گیرد. اتحادیه اروپا باور دارد برق مورد استفاده قرار گرفته توسط ماینرها می‌توانست توسط صنایع فولادی و باتری‌سازی استفاده شود. هر چند این صنایع هم می‌توانند به محیط زیست آسیب برسانند، اما در برابر آسیبشان، خدمات قابل توجهی هم به بشر می‌دهند.

چرا مصرف برق ماینینگ بیت کوین بالا است؟

آمارهایی منتشر شده درباره میزان مصرف برق برای استخراج بیت کوین و ماینینگ به‌شدت ترسناک است! ماینینگ بیت کوین، به‌دلیل مصرف بالای برق، می‌تواند تاثیرات زیست محیطی قابل ملاحظه‌ای داشته باشد. در واقع، برای استخراج بیت کوین، کاربران نیاز به تجهیزات کامپیوتری قدرتمندی دارند که برای اجرای الگوریتم‌های رمزنگاری مورد نیاز، برق زیادی مصرف می‌کنند.

ماینینگ بیتکوین

ماینینگ بیت کوین معمولا به عنوان یکی از مخرب‌ترین فعالیت‌ها برای محیط زیست شناسایی می‌شود.

برای مثال، یک تحلیل از داده‌های مربوط به سال ۲۰۲۰ میلادی که دوران اوج‌گیری ماینینگ محسوب می‌شد نشان می‌دهد که مصرف برق ماینینگ بیت کوین بیش از مصرف برق بسیاری از کشورها است. برق مصرفی ماینینگ طبق آمارها از میزان مصرف برق کشورهایی از جمله آرژانتین، هلند، و انگلستان بسیار بیشتر است. بر اساس این تحلیل، مصرف برق ماینینگ بیت کوین این سال چیزی حدود ۱۲۰ تراوات بوده است.

حتی اگر آمارهای منتشر شده درباره استفاده از منابع تجدیدپذیر برای استخراج بیت کوین درست باشند، باز هم ماینینگ یکی از آسیب‌زاترین فعالیت‌ها برای محیط زیست است که می‌تواند روی گرمایش زمین تاثیری منفی داشته باشد.

شرکت‌های فعال در حوزه انرژی و ماینینگ ادغام می‌شوند

در ماه‌های اخیر، شرکت‌های بسیاری که در حوزه تولید انرژی مشغول به کار هستند به‌طرز چشم‌گیری به دنیای ماینینگ بیت‌کوین نفوذ کرده‌اند و در عین حال، ماینرها به استفاده هر چه بیشتر از منابع انرژی ادامه می‌دهند. بسیاری از افراد معتقدند که شرکت‌هایی که به‌سمت استخراج بیت‌کوین حرکت نمی‌کنند، از فرصت‌های سودآوری در این صنعت بزرگ عبور کرده‌اند؛ زیرا بسیاری از مواقع، استخراج بیتکوین باعث به‌دست آوردن سود بیشتر در مقایسه با فروش انرژی است.

ماینینگ بیتکوین

هیچ‌کس حریف ماینرها نمی‌شود! حالا قرار است شرکت‌های فعال در حوزه انرژی وارد دنیای استخراج رمزارز شوند و بیشتر از همیشه به محیط زیست آسیب برسانند.

این مورد هم به محیط زیست کمک نمی‌کند و باعث می‌شود شرکت‌های فعال در حوزه انرژی برای سود بیشتر، با تیشه به جان محیط زیست بیفتند و از انرژی ارزانی که در دست دارند، بیشترین سود ممکن را ببرند.

در هر حال این روزها ماینینگ یا استخراج بیت کوین به یکی از بزرگ‌ترین دشمنان محیط زیست تبدیل شده و در آینده‌ای نزدیک تاثیرات ترسناک ماینینگ را به‌چشم خواهیم دید. باید دید دولت‌ها در آینده چه اقدامی برای محدود کردن ماینینگ انجام خواهند داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*