بهترین کابل‌ های USB-C بازار

بهترین کابل‌ های USB-C بازار برای شارژ و انتقال سریع اطلاعات

طیف گسترده‌ای از کابل‌های شارژ تایپ سی در بازار دیده می‌شود، اما بهترین کابل‌ های USB-C بازار برای شارژ و انتقال سریع اطلاعات کدام‌اند؟

امروزه تقریباً همه دستگاه‌ها شامل تلفن‌های همراه، مک‌بوک‌ها و لپ‌تاپ‌ها دارای پورت USB-C هستند و کابل‌های شارژ از از وسایل ضروری هر کاربری محسوب می‌شوند. کابل‌های شارژ USB-C موارد استفاده متنوعی دارند و از پرفروش‌ترین محصولات موجود در بازار هستند.

هر کاربری برای استفاده کامل از این پورت‌ها به بهترین کابل‌ های USB نیاز دارد. به عنوان مثال، یک کابل پایین رده سرعت شارژ ضعیفی را ارائه می‌دهد و ممکن است ساعت‌ها طول بکشد تا تلفن شما شارژ شود. علاوه‌براین، اگر از بهترین کابل‌ های USB-C بازار استفاده نکنید، نمی‌توانید انتظار داشته باشید که سرعت انتقال داده بالایی را تجربه کنید.

بهترین کابل‌ های USB-C بازار

با این حال، استانداردهای متعددی برای تشخیص بهترین کابل موجود در بازار وجود دارد. اگر با این استانداردها آشنایی نداشته باشید، تشخیص کابل‌های باکیفیت و خوب از کابل‌های معمولی می‌تواند برای شما چالش برانگیز باشد.

از معیارهای مهم هنگام انتخاب کابل می‌توان به توجه به اصالت و اطمینان از فیک نبودن کالا، پشتیبانی کالا از فناوری شارژ سریع، برند و شرکت سازنده کابل شارژ USB-C و جنس و دوام کابل اشاره کرد.

اگر جزو افرادی هستید که معیارهای ذکر شده هنگام خرید کابل برایتان اهمیت دارد و قصد دارید خریدی مطمئن و بادوام داشته باشید، با این مقاله همراه باشید. ما در اینجا لیستی از بهترین کابل‌ های USB-C بازار تهیه کرده‌ایم که می‌تواند به شما در انتخاب کابلی مناسب و باکیفیت کمک کرده و تمام معیارهای مهم را برآورده کند.

بهترین کابل‌ های USB-C برای شارژ انواع دستگاه‌ها

1. کابل USB-C به USB-C از برند Cable Matters

بهترین کابل‌ های USB-C بازار

این در واقع بهترین کابل شارژ USB-C برای هر دستگاهی است که دارید. این کابل برای شارژ 100 وات رتبه‌بندی شده است، به این معنی که حتی می‌تواند شارژ لپ تاپ‌هایی مانند مک بوک پرو 16 اینچی را تامین کند. طول کابل 6.6 فوت است که دسترسی بیشتری به پریز را به‌ کاربران ارائه می‌دهد.

در تست این کابل مهندسان شاهد عملکرد خوب در رسیدن به نرخ شارژ 100 واتی برای لپ تاپ بودند و مقاومت سیم‌های با کیفیت، آن را به بهترین انتخاب برای کابل شارژ تبدیل کرده است. کابل Cable Matters همچنین دارای یک گزینه جایگزین 3.3 فوتی است که در صورت عدم نیاز به کابل با طول زیاد می‌توانید آن را در نظر بگیرید.

علاوه‌براین، این کابل دارای گواهی USB-IF است، به این معنا که تمام معیارهای تعیین شده توسط انجمن پیاده‌سازان USB را برآورده می‌کند.

2. کابل Anker Powerline II

کابل Anker Powerline II

آیا به دنبال یک کابل USB-C هستید که بتواند شارژ سریع و انتقال سریع داده را ارائه دهد؟ Anker Powerline II انتخاب مناسبی برای شماست! مانند کابل Cable Matters، کابل انکر می‌تواند ۱۰۰ وات شارژ سریع را ارائه دهد و داده‌ها را تا 10 گیگابیت در ثانیه انتقال دهد. این یک کابل USB 3.1 Gen 2 است که جدیدترین و بهترین ویژگی‌های USB-C را ارائه می‌دهد.

علاوه‌براین، از آنجایی که از شارژ سریع 100 واتی پشتیبانی می‌کند، می‌توانید لپ‌تاپ، تلفن و هر دستگاه USB-C دیگری را با آن شارژ کنید. این کابل همچنین دارای گواهینامه USB-IF است و با تمام استانداردها مطابقت دارد. با این حال، تنها 3 فوت طول دارد که ممکن است برای کاربران یک نقطه ضعف باشد.

3. کابل Anker USB-C Thunderbolt 3 Cable

کابل Anker USB-C Thunderbolt 3 Cable

آیا به دنبال کابلی هستید که بتواند سرعت داده فوق‌العاده سریعی را ارائه دهد؟ کابل Anker USB-C Thunderbolt 3 بهترین مدل موجود در بازار با این ویژگی است. این دستگاه از Thunderbolt 3 پشتیبانی می‌کند که می‌تواند تا 40 گیگابیت بر ثانیه سرعت انتقال داده را ارائه دهد.

علاوه‌براین، این کابل از شارژ سریع 100 واتی پشتیبانی می‌کند که آن را با بهترین کابل‌ های USB-C بازار که در این لیست مورد بحث قرار گرفته‌اند، در جایگاه برابری قرار می‌دهد.

این کابل را می‌توان انتخابی حرفه‌ای در نظر گرفت که احتمالاً در اکثر خانه‌ها یافت می‌شود. کابل Anker USB-C Thunderbolt 3 می‌تواند مک بوک پرو 16 اینچی یا هر لپ تاپ پرقدرت دیگری را شارژ کند. این کابل همچنین قادر است داده‌ها را تا چهار برابر سریعتر بین دستگاه‌های پشتیبانی شده انتقال دهد.

بهترین کابل‌ های USB-C بازار

وقتی از آن با دستگاه‌های USB-C غیر Thunderbolt استفاده می‌کنید، به عنوان یک کابل USB-C عمل می‌کند که از شارژ ۱۰۰ وات و سرعت انتقال داده USB 3.1 Gen 2 پشتیبانی می‌کند. محفظه‌هایی که دوشاخه‌ها را به بدنه اصلی کابل وصل می‌کنند به اندازه دیگر کابل‌های Anker محکم نیستند، اما به اندازه کافی محکم هستند که در صورت استفاده‌ی صحیح آسيبی به آنها وارد نشود.

گارانتی 18 ماهه این کابل زمان زیادی را به شما می‌دهد تا کابل را با دستگاه‌های خود آزمایش کنید و تصمیم بگیرید که آیا برای شما گزینه مناسبی است یا خیر.

یکی از ایرادات جزئی کابل Anker USB-C Thunderbolt 3 این است که این کابل کوتاه‌تر از اندازه استاندارد است. اما این نقطه ضعف بی‌دلیل نیست. منابعی از جمله AppleInsider گزارش داده‌اند که کابل‌های Thunderbolt 3 با طول بیشتر از ۱.۶ فوت از انتقال اطلاعات با سرعت کامل پشتیبانی نمی‌کنند، مگر اینکه بخواهید برای کابل فعال (مانند کابل Nekteck Thunderbolt 3) مبلغی را پرداخت کنید.

4. کابل Monoprice USB-C to USB-C

بهترین کابل‌ های USB-C بازار

اگر دنبال یک کابل بادوام و سریع همراه با قیمت مناسب هستید، Monoprice بهترین گزینه برای شما خواهد بود. شما می‌توانید این کابل با قیمت زیر 15 دلار پیدا کنید. با این قیمت عالی، کابلی را در اختیار خواهید داشت که می‌تواند شارژ سریع 100 واتی و سرعت انتقال 10 گیگابیت در ثانیه را ارائه دهد.

همچنین می‌توانید از این مورد از بهترین کابل های USB-C بازار برای اتصال نمایشگر 4K به لپ تاپ خود استفاده کنید کابل Monoprice دارای گواهی USB-IF و یک کانکتور USB Type-C در هر طرف است. علاوه‌براین این کابل پهنای باند داده 10 گیگابیت بر ثانیه دارد.

اما با وجود تمام این ویژگی‌ها، چرا این کابل با قیمت مناسبی عرضه می‌شود؟ نقطه ضعف این کابل طول بسیار کوتاه آن است و نسخه‌های ارزان‌تر طول 1.64 فوتی دارند. علاوه‌براین، ساختار کلی این کابل از پلاستیک سیاه و سفید ساده است و کابل انعطاف پذیری زیادی ندارد.

5. کابل Cable Matters Slim Series Long USB-C to USB-C

بهترین کابل های بازار

اگر یک کابل می‌خواهید که به اندازه کافی بلند باشد تا به شما اجازه دهد دستگاه خود را هنگام شارژ تا مسافت‌های بیشتر از نیم متر جابه‌جا کنید، کابل Matters Slim بهترین گزینه‌ برای شماست. این کابل 10 فوت طول دارد و برای کاربرانی که طول بلند را فاکتوری مهم می‌دانند انتخابی عالی است.

جدا از بهره‌مند بودن از طول زیاد، این کابل می‌تواند شارژ سریع 60 وات را ارائه دهد. سرعت شارژ کمتر از کابل‌های قبلی است، اما هنوز برای گوشی‌ها و حتی مک بوک پرو 13 اینچی به اندازه کافی خوب عمل می‌کند. علاوه‌براین، کابل از طراحی باریک و ممتازی بهره برده است.

قیمت این کابل تقریباً نصف کابل شارژ مک بوک پرو اپل و کمتر از سایر گزینه‌هاست. از ایرادات این کابل می‌توان به سرعت انتقال داده USB 2.0 که به طرز دیوانه‌کننده‌ای کند است اشاره کرد. همچنین این کابل دارای گواهی USB-IF نیست و بدنه‌ی آن به جای یک قطعه پلاستیکی بدون درز، دارای یک دستگیره و یک یقه لاستیکی کوچک است.

6. کابل Belkin Boost Charge USB-C to USB-A

این کابل برای شارژ دستگاه‌های USB-C در منابع قدیمی که فقط درگاه USB-A دارند عالی عمل می‌کند. با این حال، داده‌ها را با سرعت حلزون (USB 2.0) منتقل کرده و تنها از شارژ 15 واتی پشتیبانی می‌کند. کابل Belkin Boost Charge بهترین گزینه برای شارژ تلفن، تبلت یا سایر دستگاه‌های کوچک USB-C در درگاه USB-A است.

بسیاری از شارژرهای دیواری قدیمی، شارژرهای خودرو و لپ تاپ‌ها فقط دارای پورت USB-A هستند، بنابراین داشتن حداقل یک کابل مانند این در اطراف می‌تواند مفید باشد. این کابل نازک و منعطف است و به راحتی می‌توان آن را در کیف یا جیب قرار داد. طول آن 6.6 فوت است که طول مناسبی برای دسترسی از پریز به تخت به‌حساب می‌آید،

اگر شما جزو کاربرانی هستید که کابل کوتاه‌تری را ترجیح می‌دهید، می‌توانید نسخه 3.3 فوتی آن را تهیه کنید. این مورد از بهترین کابل‌ های USB-C بازار دارای گواهی USB-IF است و با ضمانت دو ساله پشتیبانی می‌شود.

7. کابل Nomad USB-C to Lightning Cable

بهترین کابل‌ های USB-C بازار

کابل 3 متری Nomad USB-C به‌اندازه سایر کابل‌های موجود در این لیست سریع است. محفظه‌ی آن از یک کولار ضخیم و دو بافته ساخته شده است که به نظر می‌رسد کمتر از مواد نایلونی معمولی ساییده می‌شود. محفظه‌های پلاستیکی کابل محکم هستند و برجستگی‌های کمی برای انعطاف بیشتر وجود دارد.

با نزدیک به 10 فوت طول، این کابل همچنین یکی از طولانی‌ترین کابل‌هایی است که معرفی‌ کرده‌ایم و به شما امکان می‌دهد راحت‌تر به پریزهای دوردست دسترسی داشته باشید. مانند کابل‌های Anker PowerLine II، این کابل نیز دارای گواهینامه MFi برای کار با دستگاه‌های اپل است.

از آنجایی که این کابل طولانی‌تر و قوی‌تر از کابل‌های دیگر است، اگر بخواهید آن را در جیب یا کیف پول قرار دهید، به‌طور محسوسی حجیم خواهد بود. اما اگر قصد دارید بیشتر اوقات آن را در یک مکان نگه دارید، یا اگر فضای خالی در کیف خود دارید، حجم Nomad ممکن است خیلی آزاردهنده نباشد.

8. کابل AmazonBasics USB Type-C to USB 3.1 Gen 1 Adapter

بهترین کابل‌ های USB-C بازار

این کابل به شما امکان می‌دهد یک دوشاخه USB-A را با یک کابل کوتاه به درگاه USB-C متصل کنید. می‌تواند تا 15 وات برق را حمل کند و انتقال داده با سرعت متوسط ​​تا 5 گیگابیت بر ثانیه را ارائه می‌دهد. اگر لپ تاپ بدون درگاه USB-A مانند MacBook Pro خریداری کرده‌اید و تمایلی به تعویض سریع هر کابل و فلش مموری قدیمی خود ندارید، این کابل بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

این آداپتور دارای گواهی USB-IF است و از سرعت انتقال داده USB 3.1 Gen 1 تا 5 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. همچنین می‌تواند تا 15 وات توان شارژ را حمل کند و به شما امکان می‌دهد دستگاه‌های کوچک را با حداکثر سرعت شارژ کنید.

این کابل همچنین یکی از ارزان‌ترین مدل‌هایی است که در این مقاله به آن اشاره کردیم. این کابل کوتاه‌ترین گارانتی (یک سال) را ارائه می‌دهد، اما یک سال باید به شما زمان کافی بدهد تا تصمیم بگیرید آیا این آداپتور با نیازهای شما مطابقت دارد یا خیر.